Radość z nabycia nowego sprzętu domowego kończy się zwykle wraz dostarczeniem go do domu. Od tej pory rozpoczyna się ta mniej przyjemna część – rozpakowanie, niejednokrotnie złożenie i… nauczenie się korzystania z nowego gadżetu. Kto kupił chociażby nowy telewizor ten doskonale wie o co chodzi. Producenci dostrzegają wyzwanie polegające na uproszczeniu procesu „przełamywania pierwszych lodów” z zaawansowanym technicznie sprzętem. Koncern LG podszedł do tematu w interesujący sposób.
Uczące się funkcje
Koreański koncern wyposaża swoje sprzęty w aplikację pod nazwą LG SmartThinQ. Ma ona uczyć się zachowań użytkowników. Rejestruje sposób użytkowania sprzętu AGD w domu, co ma docelowo prowadzić do uprzedzania tych zachowań, ich interpretowania i wręcz przewidywania potrzeb rodziny. Warunek jest jeden. Domownicy muszą jak najczęściej korzystać z opcji SMART w urządzeniach LG. Chodzi o to, że im więcej aplikacja pracuje tym więcej zbiera danych. Więcej danych to większa wiarygodność wniosków. Rosną w ten sposób jej zasoby i w efekcie wzrasta jej „predykcyjna inteligencja”.
Ponadto zbiera ona dane o urządzeniach do kontroli ich stanu, co pozwala na szybką reakcję na czas kiedy przychodzi moment zamówienia np. nowych filtrów do lodówki czy usunięcia osadów z suszarki. LG SmartThinQ da sygnał odpowiednio wcześniej, dzięki czemu mamy uniknąć ewentualnych kłopotów ze sprzętem.
LG SmartThinQ jest bezpłatnie dostępna na smartfony z systemem Android lub iOS. Koncern zapewnia, że pozwala na łatwe i wygodne konfigurowanie i zarządzanie sprzętem AGD. Obsługa zdalna jest oczywiście w pakiecie, więc możemy np. podczas powrotu z miasta włączyć piekarnik lub podczas crossfit sprawdzić cykl prania.
LG pamiętało o łączu z Wi-Fi w które wyposażone są niemal wszystkie urządzenia AGD z oferty koncernu na bieżący rok. W rozwoju smart urządzeń LG współpracuje w ramach Otwartego Partnerstwa zarówno z Google, jak i z innymi firmami, takimi jak Amazon.
Inteligentna oferta
Smart oferta Koreańczyków szybko się rozrasta. Już ok. 90 swoich urządzeń LG określa jako „inteligentne”. Jak mamy to rozumieć? Koncern wskazuje, że smart oznacza, że sprzęt pozwala na łatwe i wygodne korzystanie z innowacyjnych funkcji opartych na domowej sieci, a więc urządzenie AGD ma łącze WiFi i jest kompatybilne z usługą Google Assistant.
Usługa, firmowana logo wyszukiwarki, umożliwia wydawanie sprzętom LG prostych poleceń głosem. Komendę wypowiada się do mikrofonu smartfona lub głośnika Google Home. W ten sposób można sprawdzić takie kwestie jak np. czas pozostały do końca cyklu prania, włączenie w lodówce funkcji wytwarzania lodu, wyłączenie piekarnik, ustawienie temperatury w klimatyzatorze, sprawdzić jakość powietrza w domu. Uwaga! Usługa w głośniku Google Home potrafi rozpoznawać głosy różnych osób.
Rolą producentów domowych urządzeń jest prześciganie się w pomysłach na poprawienie wygody życia klientów. Korzystając z owoców technologii zawsze pamiętajmy o rozsądku, aby „inteligentny” sprzęt w pewnym momencie nie zastąpił nas w myśleniu o naszym życiu, domu i rodzinie.