CD Projekt oczekuje efektów synergii między GOG Galaxy i studiem deweloperskim Red w ramach gry „Gwint” i w kolejnych projektach grupy, poinformował prezes Adam Kiciński.
„GOG ma lepsze r/r wyniki sprzedażowe. W minionym okresie bieżącego roku uzyskaliśmy pierwszy raz widoczny efekt naszej technologii GOG Galaxy. Dzięki niej sprzedaliśmy przez kanał cyfrowy więcej dodatków, szczególnie 'Krew i Wino’, niż samej gry 'Wiedźmin 3′ rok temu. Aplikacja Galaxy pozwoliła graczom posiadającym wersję pudełkową zakup dodatków przez GOG” – powiedział Kiciński podczas konferencji prasowej.
Zaznaczył, że CD Projekt dąży do osiągnięcia synergii pomiędzy segmentami.
„Pokażemy ten efekt w grze 'Gwint’. GOG Galaxy zapewni możliwość cross play, sprofilowane usługi online pod rozgrywkę, tryb multiplayer. Każdy z naszych segmentów skupi się na tym co potrafi najlepiej. Ten kierunek będzie dominował również w kolejnych projektach. Galaxy w naszej strukturze odpowiada za online” – dodał prezes CD Projekt.
Członek zarządu ds. finansowych Piotr Nielubowicz, wskazał że znacząca sprzedaż dodatków do 'Wiedźmina 3′ w kanale cyfrowym poprawiła marże brutto na sprzedaży w I półroczu.
Grupa osiągnęła po I półroczu 42% rentowności netto, z czego jest bardzo zadowolona. Nielubowicz wskazał, że CD Projekt od minionego półrocza pokazuje nakłady na gry w aktywach trwałych i będą one podlegały amortyzacji.
„Widać teraz, ile wydajemy na bieżącą produkcje gier, czyli blisko 29 mln w I półroczu, co jest związane ze zwiększeniem skali działalności i większą liczbą produkcji. Dwa największe projekty w toku to 'Cyberpunk 2077′ i 'Gwint'” – powiedział członek zarządu CD Projekt.
Należności grupy wynoszą 103 mln zł, środki pieniężne 504 mln zł, a przepływy operacyjne sięgnęły 140 mln po pierwszych sześciu miesiącach roku.
W skład grupy CD Projekt wchodzą: CD Projekt RED – deweloper gier wideo z gatunku RPG i GOG – globalna platforma cyfrowej dystrybucji gier.