Warszawska edycja 24-godzinnego P&G European IT Hackathon przyniosła bardzo interesujące efekty. Burza mózgów zaowocowała prototypami nowych rozwiązań wykorzystujących voice recognition. Zwyciężył zespół studentów Politechniki Warszawskiej, który przygotował biznesową koncepcję wykorzystania technologii rozpoznawania głosu w celu ułatwienia zakupów, m.in. osobom starszym.
„Jesteśmy przekonani, że voice recognition to technologia przyszłości i pokładamy w niej ogromne nadzieje. Chcemy otwierać się na innowacyjne rozwiązania, które wykorzystując ją będą pomagały nam rozwijać biznes i komunikować się z naszymi konsumentami, żeby jak najpełniej spełniać ich oczekiwania. Rozwiązania, wykorzystujące technologię voice recognition, które mieliśmy okazję zobaczyć na Hackathonie, mogą pomagać konsumentowi w wyborze produktu, dostarczać informacji na jego temat i ułatwiać proces zakupowy – mówi Janusz Dziurzyński, dyrektor w dziale Global Business Services i IT Procter & Gamble.
Z punktu widzenia koncernów takich jak P&G, organizacja Hackathonu daje dostęp do pomysłów na kreatywne wykorzystanie nowoczesnych technologii i innowacyjne zastosowanie ich do rozwoju naszego biznesu.
Dla uczestników to okazja do zmierzenia się z realnym wyzwaniem biznesowym, zrozumienia skali działalności dużej organizacji i poznania konsumentów, jak również możliwość bezpośredniego wdrożenia innowacyjnych rozwiązań które tutaj wypracowują, stwierdził Dziurzyński.
Opracowany przez zwycięski zespół pomysł zakłada możliwość wykorzystania technologii rozpoznawania głosu w komunikacji z określonymi grupami konsumentów np. z osobami starszymi czy niepełnosprawnymi.
„Stanęliśmy przed trudnym wyzwaniem. Nasz pomysł powstał w wyniku 8 godzinnego brainstormingu, w trakcie którego odrzucaliśmy koncepcje które już funkcjonują w P&G, poszukując rozwiązania, które w innowacyjny sposób połączy cykl sprzedaży i kontakt z konsumentem” – wskazali przedstawiciele zwycięskiego teamu.
W ich ocenie najcenniejszym doświadczeniem wyniesionym z Hackathonu jest cały proces myślowy, jaki przeszli w jego trakcie – od określenia potrzeb, przez analizę serwisów jakie są już realizowane w ramach firmy, aż do znalezienia rozwiązania wykorzystującego technologię voice recognition, które może wesprzeć i usprawnić obecne funkcjonowanie firmy, w tym proces dostarczania produktów do klientów na całym świecie.