Smart home ma zmniejszać stres, cyfrowa rozrywka kwitnie… najważniejsze info TMT

epoint

Poniżej przedstawiamy przegląd najważniejszych wiadomości z sektora telekomunikacja-media-technologie z okresu  4 – 8 czerwca br.

BIZNES I FINANSE: RYNEK

Innowacje: Agencja Rozwoju Przemysłu (ARP) powołała Forum Innowacyjnego Rozwoju Gospodarczego (FIRG). Celem FIRG jest tworzenie warunków do stymulowania współpracy nauki i biznesu przy aktywnym udziale państwa, poinformowała Agencja. Działanie Forum koncentruje się na rozwoju i komercjalizacji polskich technologii przełomowych w oparciu o wyspecjalizowane ekosystemy innowacji.     Źródło: ISBnews

Cyberbezpieczeństwo: Liczba cyberataków na całym świecie w tym i w kolejnym roku wzrośnie i mogą być nakierowane przede wszystkim na krytyczne infrastruktury, takie jak służba zdrowia czy przemysł energetyczny, ostrzegają eksperci z Bitdefender.       Źródło: ISBnews

Oprogramowanie: Skala korzystania z nielicencjonowanego oprogramowania spadła w Polsce o 2 pkt do poziomu 46%, a związane z nim ryzyko kradzieży danych jest główną obawą dyrektorów IT w organizacjach, wynika z badania Global Software Survey 2018 opublikowanego przez BSA, organizację zrzeszającą producentów oprogramowania komputerowego.      Źródło: ISBnews

Urządzenia smart: Jak wynika z badań FIBARO, inteligentny dom jest w stanie obniżyć stres. FIBARO przebadało dwie grupy: osoby korzystające ze smart home oraz ludzi, którzy nie korzystają z takich technologii. Już sama rozmowa na temat zabezpieczeń w domu zwiększa poziom napięcia emocjonalnego u osób, które nie korzystają z rozwiązań smart home. Wyobrażenie sytuacji niebezpiecznej takiej jak pożar czy zalanie, zwiększyło poziom napięcia emocjonalnego u obu grup. Jednak wśród osób nie wykorzystujących smart home, reakcja na te sytuacje była trzykrotnie większa. W przypadku kwestii takich jak pozostawienie włączonego żelazka lub otwartych drzwi, wzrost napięcia emocjonalnego u grupy osób niewykorzystujących rozwiązań smart home był dwukrotnie większy. Sytuacja stresowa związana z domem silniej wpłynęła na osłabienie zdolności do hamowania automatycznych reakcji przez osoby nieposiadające rozwiązań smart home, wskazują autorzy badań. Źródło: spółka

Cyfryzacja: Według analizy firmy Frost & Sullivan, do końca dekady wartość inwestycji w cyfryzację usług motoryzacyjno-transportowych wzrośnie ponad trzykrotnie względem 2015r, do 82 mld USD. Kluczowe obszary inwestycji to łańcuchy dostaw, Przemysłowy Internet Rzeczy, autonomia pojazdów, „mobilność jako usługa” oraz cyfrowe modele sprzedaży i świadczenia poszczególnych moto-usług. Branża warsztatowa ze szczególnym zainteresowaniem spogląda na ten ostatni model, na co dowody już dzisiaj znaleźć można nie tylko w Zachodniej Europie ale także w Polsce.  Źródło: spółka

Gaming: PayPal i SuperData po raz kolejny połączyli siły w celu zbadania zachowań i preferencji konsumentów na światowym rynku dóbr cyfrowych. W ankiecie udział wzięło 25 tysięcy respondentów z 25 krajów – w tym z Polski. Polki są w ścisłej czołówce europejskich miłośniczek gier – w ciągu ostatnich trzech miesięcy w gry akcji grała niemalże połowa z nich (48%). To najwyższy odsetek wśród kobiet w całej Europie. Aż 43% Polaków woli kupować pełne wersje gier w postaci cyfrowej, gdyż dzięki temu nie muszą wychodzić z domu. Ponad połowa polskich YouTuberów i streamerów zajmujących się grami (57%) nie zarabia na swojej pracy. 48% polskich graczy przyznało, że w ciągu ostatnich trzech miesięcy sięgnęło po grę z gatunku FPS (ang. first-person shooter).    Źródło: spółka

Telekomunikacja: UE chce ograniczyć ceny połączeń/SMS w połączeniach roamingowych.   Źródło: Trigon

Domeny: Według rocznego raportu niezależnego Państwowego Instytutu Badawczego – NASK –  zatytułowanego „Rynek nazw domeny .pl”, w Polsce, na koniec 2017 r., protokołem DNSSEC zabezpieczonych było 40 679 nazw w domenie .pl. Mimo że w porównaniu z 2016 rokiem było ich o prawie 28 proc. więcej, to w zestawieniu tej liczby z 2,576 mln wszystkich domen z rozszerzeniem .pl, daje to jedynie niespełna 1,58 proc. zabezpieczonych nazw.      Źródło: spółka

BIZNES I FINANSE: SPÓŁKI

4fun Media: Po transformacji grupy chce kontynuować wzrost wszystkich segmentów działalności (szczególnie digital out-of-home i e-commerce) oraz generować efekty synergii między nimi, poinformował ISBnews prezes Ross Newens.     Źródło: ISBnews

Huawei Consumer Business Group Polska (Huawei CBG Polska): Planuje otwarcie swojego pierwszego showroomu w formie „experience shop” w Warszawie w II półroczu, poinformował wiceprezes Huawei CBG Jim Xu.     Źródło: ISBnews

Huawei Consumer Business Group Polska (Huawei CBG Polska): Liczy na 30-40% wzrostu przychodów w tym roku wobec ok. 400 mln euro w 2017 r., poinformował dyrektor zarządzający w Polsce Jefferson Zhang. Koncern zmienia strategię marketingową w Polsce i zaczyna promować w kampanii również nowe modele, które nie są flagowcami koncernu (seria Y).    Źródło: ISBnews

Electronic Arts, Coca-Cola: Polska jest jednym z niewielu rynków na świecie, gdzie koncerny wdrożyły projekt współpracy w kontekście gry EA Sports FIFA 18, poinformował Marketing and Communications Manager w Electronic Arts Polska Konrad Wójciński.  Źródło: ISBnews

Play: Jean-Marc Harion przejmie obowiązki prezesa zarządu P4 od Jørgena Bang Jensena 1 lipca br., poinformowała spółka.   Źródło: ISBnews

Silvair Inc.: Spółka oferująca innowacyjne rozwiązania z zakresu IoT (Internet of Things – Internet Rzeczy) zamierza przeprowadzić pierwotna ofertę publiczną (IPO) tylko nowych akcji i zadebiutować na Giełdzie Papierów Wartościowych w Warszawie (GPW), podała spółka. Pozyskane środki posłużą m.in. na budowie kanałów dystrybucji produktów o globalnym potencjale rynkowym.    Źródło: ISBnews

CI Games: Wybrał Defiant Studios do produkcji drugiej części gry „Lords of the Fallen”, podała spółka.   Źródło: ISBnews

Hawe Telekom: Uruchomił punkt dostępowy swojej ogólnopolskiej sieci światłowodowej w Amsterdamie, podała spółka. Nowa infrastruktura będzie wykorzystywana do realizacji usług transmisji danych a także, dzięki połączeniu z AMSIX, jednym z największych punktów wymiany międzynarodowego ruchu internetowego na świecie, do obsługi ruchu internetowego klientów spółki. Węzeł będzie połączony dwiema niezależnymi drogami transmisyjnymi z siecią Hawe Telekom.  Źródło: ISBnews

Revolut: Ogłosił, że pozyskał w Europie 2 mln klientów, przy czym Polska jest dla niego trzecim największym rynkiem, i pracuje nad uruchomieniem bezprowizyjnej platformy do inwestowania w akcje takich spółek, jak Apple czy Amazon, poinformowała spółka.     Źródło: ISBnews

The Dust: Podjął decyzję o aktualizacji strategii rozwoju, podała spółka. The Dust wprowadzi do portfolio gry na komputery PC i konsole.     Źródło: ISBnews

Hyperion: Zaprzestał prowadzenia działalności telekomunikacyjnej w związku z upadłością spółki, poinformował Urząd Komunikacji Elektronicznej (UKE). UKE podejmuje działania w celu zminimalizowania negatywnych skutków dla konsumentów.   Źródło: ISBnews

T-Bull: Dokonał korekty sprawozdania finansowego za I kwartał 2018 r., w wyniku której zysk netto wyniósł 0,89 mln zł, a nie jak pierwotnie wskazano 0,71 mln zł, podała spółka.   Źródło: ISBnews

Premium Mobile: Przekroczył już próg 100 tysięcy kart SIM i jest obecnie najbardziej dynamicznie rozwijającą się siecią telefonii komórkowej w Polsce, podała spółka.   Źródło: ISBnews

x-kom: Przemysław Ladra awansował na stanowisko wiceprezesa zarządu. W nowej roli będzie odpowiadał m.in. za zakupy, sprzedaż, produkcję, wsparcie techniczne, marketing oraz strategię spółek należących do x-kom.   Źródło: spółka

Play: Spółka ma utrzymać swoje pozycjonowanie strategiczne – Karagiannis.  Źródło: Trigon

Bloober Team: Szykuje się na nadchodzące w przyszłym tygodniu targi E3 Expo w Los Angeles. Spółka zaprezentuje na swym stoisku Layers of Fear Legacy na Nintendo Switch, który wkrótce pojawi się w wersji retail, jak również prawie ukończoną wersję gry od swej spółki zależnej. Zarząd spółki będzie natomiast spotykał się z najważniejszymi partnerami biznesowymi w związku ze swymi nadchodzącymi produkcjami.    Źródło: spółka

GIEŁDA, EMISJE, M&A 

Artifex Mundi: Walne zgromadzenie  przyjęło uchwałę ws. podwyższenia kapitału zakładowego w drodze emisji do1,397 mln akcji serii D, podała spółka. Akcje zostaną zaoferowane w drodze emisji prywatnej.  Źródło: ISBnews

Hotel Application: Kvarko zainwestował 1,2 mln zł w spółkę, która pracuje nad pierwszym na świecie rozwiązaniem wspierającym organizację eventów dla branży hotelarskiej, wykorzystującym sztuczną inteligencję, poinformował fundusz. Inwestycja przeprowadzona została w ramach działania BRIdge Alfa współfinansowanego przez Narodowe Centrum Badań i Rozwoju.     Źródło: ISBnews

IMS: Akcjonariusze zdecydowali o przeznaczeniu na dywidendę 7,9 mln zł z zysku za 2017 r., co oznacza wypłatę w wysokości 0,24 zł na akcję, podała spółka.    Źródło: ISBnews

Billon: Otrzymał prawie 4 mln zł dofinansowania z Narodowego Centrum Badań i Rozwoju (NCBR) w ramach programu Inteligentny Rozwój. Pozyskane środki zamierza przeznaczyć na badania przemysłowe i prace rozwojowe technologii permissioned blockchain, podała spółka    Źródło: ISBnews

4fun Media: Akcjonariusze zdecydowali o wypłacie kwoty 2,44 mln zł, czyli 0,6 zł na akcję, na dywidendę oraz skupie do 60 tys. akcji za kwotę do 1,38 mln zł, podała spółka w odrębnych komunikatach.    Źródło: ISBnews

7Levels: Zadebiutował na rynku NewConnect, poinformowała spółka.     Źródło: ISBnews

PRODUKTY, WDROŻENIA, INNE

Ailleron: Zawarł umowę z Actinver Bank z siedzibą w Meksyku na wdrożenie platformy LiveBank, podała spółka. Umowa ma strategiczne znaczenie dla Grupy Ailleron ze względu na ekspansję jej produktów na nowy rynek – region NALA (Ameryka Północna i Ameryka Łacińska), podkreślono.          Źródło: ISBnews

PlayWay: Ponieważ premiera najnowszej gry „Agony” autorstwa Madmind Studio – spółki zależnej – nie spełniła oczekiwań zarówno graczy, jak i inwestorów, za ok. 3 miesiące zostanie wydana jej nowa wersja, podało PlayWay.   Źródło: ISBnews

Telewizja Polska: Kanał TVP Sport SD będzie nadawany od czwartku, 7 czerwca br., na multipleksie naziemnej telewizji cyfrowej MUX-3, poinformowałaTVP. Dzięki przekształceniu TVP Sport w kanał otwarty, TVP liczy na zwiększenie swoich szans na pozyskiwanie praw i licencji sportowych.    Źródło: ISBnews

iTaxi: Wygrało przetargi na obsługę Lotniska Chopina oraz Dworca Centralnego i Zachodniego w Warszawie, podano w komunikacie.       Źródło: ISBnews

Comarch: Konsorcjum w składzie Comarch (lider konsorcjum), Apator Rector, Tukaj Mapping Central Europe i Eurosystem zawarło ugodę z Tauronem Dystrybucją – spółką zależną Taurona Polskiej Energii, podał Comarch. Źródło: ISBnews

QubicGames: Gra „Robonauts” zadebiutuje 21 czerwca na konsoli Nintendo Switch w Japonii, a od najbliższego czwartku gra będzie dostępna w przedsprzedaży, podała spółka. Cena gry została ustalona na 980 JPY. Jest to debiut QubicGames w roli wydawcy na rynku japońskim.    Źródło: ISBnews

Netia: Usługi telekomunikacyjne operatora będą dostępne w sieci sprzedaży Cyfrowego Polsatu i Plusa od 18 czerwca, podał Cyfrowy Polsat. W ramach pilotażu będzie to możliwe w 181 punktach sprzedaży, a docelowo w całej sieci sprzedaży Grupy Cyfrowy Polsat. Źródło: ISBnews

Mastercard: Wprowadził nową usługę o nazwie AI Express, który pomoże firmom sprawnie wdrożyć rozwiązania oparte na sztucznej inteligencji.    Źródło: spółka

T-Bull: Moto Rider GO, najpopularniejsza gra studia, cieszy się dużym zainteresowaniem nawet półtora roku po rynkowym debiucie. Ostatnie dwa tygodnie przyniosły twórcom prawie pięć milionów nowych pobrań. Wszystko za sprawą nowej aktualizacji gry, która poprawiła m.in. tryb multiplayer. Średnia kwota transakcji w kwietniu tego roku wyniosła 5,78 USD.     Źródło: spółka

Samsung: Agwarth, Catch Flow i For Makers to trzy nowe startupy zakończyły proces inkubacji w ramach C-Lab (Creative Lab), globalnego programu rozwoju i akceleracji startupów, dla pracowników firmy Samsung Electronics.       Źródło: spółka

PSI Polska: Wdrożył w Centrum Dystrybucyjnym firmy LPP oprogramowanie – Warehouse Advanced Planning (WAP). WAP to moduł stworzony do planowania procesów logistycznych, wykorzystywany do tej pory w inteligentnych fabrykach. Wdrożenie WAP w Centrum Dystrybucyjnym LPP to kolejny projekt zrealizowany przez PSI Polska w ramach 10-letniej współpracy pomiędzy firmami.   Źródło: spółka

Arcade Beauty: Zintegrowała krytyczne systemy IT w swojej grupie, co pozwoliło uzyskać ponad 40 proc. oszczędności. Inicjatywa cyfrowej zmiany w całej firmie narodziła się w Polsce, a pomysłodawcami i głównymi realizatorami byli Patrick Zawadzki i Michał Maciejewski.  Źródło: spółka

MaturaToBzdura.TV: Quiz House, gra mobilna autorstwa twórców rozrywkowo-edukacyjnego kanału na YT, w ciągu 11 miesięcy od premiery przekroczyła milion pobrań. Obsłużyła ponad 100 mln rozegranych quizów i 70 tysięcy pytań opracowanych przez fanów.     Źródło: spółka

UPC Polska: Dołącza do swojej oferty boostery – urządzenia do zwiększania zasięgu WiFi w dużym mieszkaniu i domu.     Źródło: spółka

LifeTube: Martin Stankiewicz – jeden z najpopularniejszych twórców rozrywkowych na polskim YouTube wznawia  współpracę z siecią partnerską. Sieć będzie odpowiedzialna za obsługę managerską, wsparcie sprzedaży reklam, koordynację współpracy z markami oraz pomoc w produkcji filmów na kanale twórcy.   Źródło: spółka

Discovery: Wraz z PGA Tour stworzą pierwszy międzynarodowy serwis poświęcony golfowi. Na mocy 12-letniego partnerstwa nadawca pozyska prawa do transmisji wszystkich wydarzeń w ramach PGA Tour w telewizji i na innych platformach, a także stworzy wyjątkowy serwis OTT dla miłośników golfa. Dzięki współpracy widzowie zyskają dostęp do ponad 40 wydarzeń z cyklu PGA Tour, w tym The Players Championship, FedExCup Playoffs, oraz President’s Cup. W Polsce prawa zaczną obowiązywać od 2020 roku.    Źródło: spółka

One More Level: Zaprezentuje na Targach Electronic Entertainment Expo 2018 (E3) w Los Angeles swoją produkcję – grę „God’s Trigger”.Wydawcą gry jest firma Techland.    Źródło: spółka

Vivid Games: Debiut gry Space Pioneer w sklepie Apple App Store to pierwsza z trzech zapowiedzianych na ten rok premier bydgoskiego studia. Gra notuje bardzo wysokie, bliskie maksymalnym oceny graczy – globalna średnia ocen to 4,8/5. W pierwszym tygodniu dystrybucji gra zajęła wysokie pozycje w rankingach sklepu Apple App Store plasując się w TOP10 najczęściej pobieranych gier RPG w ponad 100 krajach. Media branżowe wyróżniły Space Pioneer świetnymi recenzjami. Pocket Gamer przyznał grze wyróżnienie „Silver Award”, a Touch Arcade ocenę 5/5 oraz wyróżnienie tytułem gry tygodnia. Już za tydzień debiut w sklepie Google Play oraz Samsung Galaxy Apps. Źródło: spółka

(ISBnews/ISBtech.pl)