Poniżej przedstawiamy przegląd najważniejszych wiadomości z sektora telekomunikacja-media-technologie z okresu 15– 19 października br.
BIZNES I FINANSE: RYNEK
e-Płatności: Polacy skorzystali z BLIK-a ponad 18,5 mln razy w drugim kwartale 2018 roku, co oznacza, że blisko co trzecia operacja bankowa na smartfonie realizowana jest w ten sposób, podał Polski Standard Płatności (PSP), operator BLIK-a. Źródło: ISBnews
Technologie/styl życia: 63% Polaków ocenia, że elastyczna i mobilna praca czyni ludzi bardziej produktywnymi, wynika z badania „Blurred World”, przeprowadzonego na zlecenie firmy Samsung.”Chociaż 58% europejskich respondentów (63% polskich respondentów) stwierdziło, iż elastyczna i mobilna praca czyni ludzi bardziej produktywnymi, prawie trzy czwarte (73%) twierdzi, iż największą wydajność osiągają w fizycznym miejscu pracy. Francuzi, Szwajcarzy i Brytyjczycy to najwięksi zwolennicy pracy mobilnej – między 67% a 68% badanych nie zgadza się z tym, że fizyczne miejsce pracy jest konieczne, aby wydajnie pracować” – czytamy w raporcie. W zgodnej opinii respondentów, zaciera się granica między czasem pracy i prywatnym, a dzień pracy staje się coraz bardziej elastyczny. Niemcy chwalą się, że najwcześniej wstają – 21% po raz pierwszy melduje się w pracy (poprzez pocztę elektroniczną lub telefonicznie) pomiędzy 6.00 a 7.00 rano. Niewiele później niż Niemcy pracę rozpoczynają również Polacy. Blisko 1/3 respondentów z naszego kraju zadeklarowała rozpoczęcie pracy między 7.00 a 8.00 rano. Jest to istotna przewaga w porównaniu do 36% pracowników w Europie, którzy rozpoczynają dzień roboczy pomiędzy 8.00 a 9.00 rano, podano także. Źródło: ISBnews
Rynek mediów i rozrywki: W Polsce będzie rozwijał się w średniorocznym tempie 3,5%, aby osiągnąć wartość 13,4 mld USD na koniec 2022 r. wobec 10,6 mld USD na koniec 2018 r., wynika z raportu PwC „Perspektywy rozwoju branży rozrywki i mediów w Polsce 2018-2022”. Źródło: ISBnews
Cyberbezpieczeństwo: Polska ma potencjał, aby stać się nie tylko kluczowym producentem rozwiązań dla cyberbezpieczeństwa w regionie Trójmorza, ale także konkurencyjnym dostawcą na rynkach globalnych, ale w tym celu powinna stworzyć jednolitą i rozpoznawalną „markę” całej polskiej branży cyberbezpieczeństwa – dzięki temu łatwiej będzie prowadzić działania marketingowe poza granicami naszego kraju, wynika z raportu Instytutu Kościuszki na temat potencjału europejskiego rynku cyberbezpieczeństwa.
Rynek produktów i usług cyfrowych wciąż rośnie, a wraz z nim rośnie też skala cyberzagrożeń. A to oznacza ogromną szansę dla wszystkich tych, którzy zajmują się cyberbezpieczeństwem. Region Trójmorza stanowić będzie w kolejnych latach jeden z kluczowych rynków w tym zakresie. Ze względu na wciąż niskie nasycenie technologiami ICT (w tym technologiami bezpieczeństwa) połączone z trwającym już dynamicznym procesem digitalizacji dostarczyciele produktów oraz usług, którzy zdołają w najbliższych latach włączyć się w proces cyfryzacji w regionie, zapewnia sobie trwałe podstawy obecności eksportowej na tych rynkach, podano w komunikacie poświęconym raportowi.
Legislacja: Wprowadzenie ulgi na gry kulturowe w Polsce umiejscowi nasze państwo w lidze krajów wspierających gry wideo i budujących dla nich przyjazny ekosystem, wskazali eksperci PwC, komentując projekt ustawy o finansowym wspieraniu produkcji kulturowych gier wideo opublikowany na stronie Rządowego Centrum Legislacji. Projekt, który obecnie jest w trakcie konsultacji społecznych i uzgodnień międzyresortowych, zakłada przyznanie ulgi podatkowej w podatku dochodowym na produkcję kulturowych gier wideo. Źródło: ISBnews
Raport: Rozpoznawalność poszczególnych usług z rodziny Mobility-as-a-Service (MaaS) wśród polskich konsumentów waha się od 28% do 91% – wynika z raportu „Mobility as a Service PL”, przygotowanego przez Straal w strategicznym partnerstwie z fundacją Digital Poland. Największą popularnością wśród polskich konsumentów odznaczają się rowery na minuty – znane 91% badanych – oraz wynajem samochodu na minuty (ang. car sharing) – 68% wskazań. Dalej uplasowały się aplikacje do zamawiania licencjonowanych taksówek – znane 65% respondentów – oraz aplikacje kojarzące pasażerów z kierowcami (jak Uber czy Taxify), rozpoznawane przez 61% badanych. Na końcu stawki znalazła się niszowa, jednak szybko zyskująca na popularności i mająca zawładnąć polskimi miastami w 2019 roku usługa wynajmu elektrycznego skutera/hulajnogi na minuty. Zna ją dziś 28% respondentów. Gdy przychodzi do korzystania z usług MaaS, 61% użytkowników wybiera rower na minuty. 47% korzysta z aplikacji do zamawiania licencjonowanych taksówek, a 35% z systemów kojarzących pasażerów z kierowcami w okolicy. Z usługi car sharingu – pomimo doskonałej jej rozpoznawalności – korzysta zaledwie 18% respondentów. Ze skuterów na minuty natomiast 5%. Źródło: spółka
BIZNES I FINANSE: SPÓŁKI
The Farm 51: Realizował ostatnie testy i uruchamiał więcej serwerów obsługujących grę „World War 3” m.in. w Azji i Ameryce Południowej, poinformował ISBnews dyrektor kreatywny dewelopera Kamil Bilczyński. Gra pojawiła się dziś na platformie Steam – w formule „wczesny dostęp”. Źródło: ISBnews
7Levels: Liczy na skokowy wzrost przychodów po aktualizacji gry „Castle of Heart” i premierze w Japonii zaplanowanej wstępnie na grudzień, poinformował ISBnews wiceprezes Krzysztof Król. 7Levels ma zabezpieczone środki finansowe na zakończenie i marketing nowej gry, poinformował ISBnews wiceprezes Krzysztof Król. Podtrzymał plan premiery na ok. połowę przyszłego roku. Źródło: ISBnews
1C Entertainment: Planuje pierwotna ofertę akcji (IPO) na Giełdzie Papierów Wartościowych (GPW) i zakłada zwiększenie tempa wzrostu grupy oraz generowanie zysków w każdym segmencie, poinformował ISBnews CEO Nikolay Baryshnikov. 1C Entertainment nie wyklucza rozwoju poprzez przejęcia po wejściu na warszawską giełdę, poinformował ISBnews prezes Nikolay Baryshnikov. 1C Entertainment zakłada kontynuowanie polityki dywidendowej po wejściu na warszawską giełdę, poinformował ISBnews CEO Nikolay Baryshnikov. 1C Entertainment ogłosi swoje plany dotyczące produkcji i wydawania gier 'w niedługim czasie’, poinformował ISBnews CEO Nikolay Baryshnikov. Źródło: ISBnews
CD Projekt: Zawarł z firmą Bandai Namco Entertainment Europe umowę dystrybucyjną, której przedmiotem jest udzielenie Namco wyłącznej licencji na dystrybucję pudełkowej wersji gry „Cyberpunk 2077” w wersji na komputery PC oraz konsole PlayStation 4 i Xbox One w 24 krajach Europy, podała spółka. Źródło: ISBnews
P4 (Play): Michał Sobolewski zostanie powołany do zarządu na stanowisko dyrektora ds. marketingu, Michał Ziółkowski na stanowisko dyrektora ds. technicznych, a Wojciech Danieluk na stanowisko dyrektora ds. IT i transformacji – wszyscy w dniu 1 listopada, podała spółka. Jednocześnie rada nadzorcza Play Communications informuje, że Hans Cronberg i Bartosz Dobrzyński, członkowie zarządu P4 (Play), pełniący funkcje odpowiednio dyrektora ds. technicznych oraz dyrektora ds. marketingu, zakończą pracę dla Play 31 grudnia 2018 r., natomiast ze swoich stanowisk z zarządzie ustąpią 31 października 2018 r. Ponadto, Jacek Niewęgłowski ustąpi z zarządu oraz ze stanowiska dyrektora ds. strategii z dniem 31 stycznia 2019 r., pozostając jednak do dyspozycji firmy w charakterze doradcy. Źródło: ISBnews
Orange Polska: Rada nadzorcza powołała dwóch nowych członków zarządu: Witolda Drożdża i Piotra Tadeusza Jaworskiego, podała spółka. Źródło: ISBnews
Creepy Jar: Zakłada wyjście gry „Green Hell” z fazy „early access” w I kwartale 2019 r., poinformowali członkowie zarządu dewelopera. Podtrzymują cel sprzedażowy na poziomie 300 tys. sztuk bez planowanego multiplayer’a, który ma być uruchomiony ok. połowy 2019 r. Źródło: ISBnews
Larq: Prognozuje, że spółki portfelowe wypracują w 2018 r. następujące wyniki na poziomie EBITDA: Nextbike Polska +16,4 mln zł, Brand 24 -0,9 mln zł, Synergic +8,2 mln zł, Youlead w organizacji -0,4 mln zł, Larq i pozostałe spółki -4,9 mln zł, podał Larq. Źródło: ISBnews
iFun4All: Ocenia, że premiera najnowszej gry studia „Halls of Horror” jest udana – tytuł utrzymuje się w czołówce platformy Mixer, a spółka zarabia na grze od pierwszej wpłaty, z których znacząca większość trafia do iFun4All, poinformował prezes Michał Mielcarek. Źródło: ISBnews
Amazon: Planuje zatrudnić ponad 7 500 pracowników w swoich pięciu centrach logistyki e-commerce w Polsce w okresie przedświątecznym, podała spółka. Dołączą oni do 14 000 obecnych pracowników firmy, wspierając ich przy realizacji świątecznych zamówień klientów. Źródło: ISBnews
Cherrypick Games: Zaplanował premierę gry „My Beauty Spa: Stars & Stories” na 1 listopada, a clickera dedykowanego kobietom – „Project Fame” – na 8 listopada. Obydwa tytuły znajdują się w fazie testów od sierpnia br., podała spółka. Źródło: ISBnews
11 bit studios: Podpisał umowę z Guangzhou NetEase Computer System (NetEase) dotyczącą dystrybucji gry „Children of Morta” na terytorium Chin, podała spółka. Źródło: ISBnews
Inea: Celuje w osiągnięcie 1 mln klientów indywidualnych w 2024 roku wobec ponad 250 tys. obecnie, poinformował członek zarządu Michał Bartkowiak. Inea uruchomiła komercyjny internet o prędkości 10 GB/s jako pierwsza firma w UE, poinformował członek zarządu Michał Bartkowiak Źródło: ISBnews
Qumak: Złożył wniosek o otwarcie postępowania restrukturyzacyjnego – przyspieszonego postępowania układowego w celu zawarcia układu częściowego, podała spółka. Źródło: ISBnews
CD Projekt: Pierwsze recenzje Thronebreakera na Metacritic – 85/100. Michał Nowakowski nie planuje sprzedaży kolejnych pakietów akcji spółki Źródło: Trigon
Comarch: Prace związane z realizacją kontraktu dla ZUS idą zgodnie z planem – wiceprezes Źródło: Trigon
Activision: Call of Duty Black Ops IV sprzedało się w wielkości 500mln USD w 3 dni sprzedaży Źródło: Trigon
Transition Technologies: Uzyskał status aktywnego oferenta na brytyjskiej, rządowej platformie Digital Marketplace oferującej sprawdzone narzędzia i usługi do digitalizacji administracji i biznesu Zjednoczonego Królestwa. Grupa Kapitałowa TT kontynuuje tym samym ekspansję zagraniczną i dywersyfikację biznesu. Źródło: spółka
GIEŁDA, EMISJE, M&A
Innovation Nest: Polski fundusz VC współpracujący z młodymi firmami, tworzącymi rozwiązania IT dla sektora B2B, zainwestował w Infraspeak – portugalski startup oferujący platformę do zarządzania obiektami hotelowymi, podał fundusz. To już 3 firma z tego kraju, która znajdzie się w portfolio funduszu. Źródło: ISBnews
Vercom: Spółka z grupy technologicznej R22, zawarła umowę inwestycji w UserEngage, twórcą oprogramowania do automatyzacji marketingu. Vercom obejmie 30% udziałów za kwotę 10 mln zł, a w perspektywie kolejnych lat ma opcję nabycia pakietu większościowego, podało R22. Dzięki tej inwestycji grupa wzmocni kompetencje technologiczne, poszerzy portfolio produktowe oraz rozwinie działalność międzynarodową. Źródło: ISBnews
PerfOps: Globalny fundusz fintechowy Finch Capital po raz pierwszy zainwestuje w Polsce w spółkę programistyczną PerfOps, podał fundusz. Pozyskane środki PerfOps przeznaczy na opracowywanie nowego inteligentnego narzędzia do równoważenia obciążenia sieciowego w chmurze. Źródło: ISBnews
IMS: Podpisał umowy nabycia 100% udziałów spółki APR Sp. z o.o. z siedzibą w Katowicach oraz umowę inwestycyjną określającą warunki rozliczeń z dotychczasowymi udziałowcami i inne istotne kwestie po przejęciu, podała spółka. Źródło: ISBnews
IAI: MCI.EuroVentures podpisał umowę, na mocy której obejmie 51% akcji spółki IAI, podał fundusz. Spółka oferuje kompleksową obsługę sklepów internetowych i rezerwacji noclegów, dostarczając systemy IdoSell Shop i IdoSell Booking w modelu SaaS, dedykowane do rynków e-commerce i e-travel. Wartość transakcji wyniesie 140 mln zł – akwizycja jest realizowana z udziałem finansowania dłużnego. Źródło: ISBnews
Merlin Group: Zarząd podjął uchwałę w sprawie emisji 24 000 obligacji zwykłych imiennych serii F12 niezabezpieczonych o wartości nominalnej 1 000 zł każda w trybie subskrypcji prywatnej oraz uchwałę w sprawie zatwierdzenia propozycji nabycia obligacji, podała spółka. Źródło: ISBnews
PGS Software: Propozycja zarządu w sprawie wypłaty zaliczki na poczet dywidendy za 2018 rok w kwocie 0,14 zł na walor. Źródło: spółka
PRODUKTY, WDROŻENIA, INNE
Bank BGŻ BNP Paribas: Rozpoczął pilotaż platformy Adaptive Mobile Threat Defense Footprint zaprojektowanej przez Kaymera Technologies, podał bank. Jej zadaniem jest zwiększenie ochrony danych osobowych i biznesowych na urządzeniach mobilnych zarówno pracowników banku, jak i partnerów biznesowych. To kolejne rozwiązanie opracowane przez startup, które zostało zastosowane w banku BGŻ BNP Paribas. Źródło: ISBnews
Emitel: Podpisał z Eurozet Radio Sp. z o.o. podpisały nową, dziesięcioletnią umowę o świadczenie usług transmisji i emisji sygnału programu radiowego pod nazwą Radio ZET w całej Polsce, podał Emitel. Źródło: ISBnews
Nexera: Podpisała umowy z firmami I-Tel (właścicielem sieci ne-trix.com) i E-Punkt Systemy Informatyczne, którym udostępni swoją sieć światłowodową, podała spółka. To pierwsi operatorzy lokalni, którzy zdecydowali się podpisać umowy z Nexerą. Źródło: ISBnews
Hawe Telekom: Wraz z ukraińską spółką Atrakom zakończyły realizację połączenia swoich sieci światłowodowych w rejonie przejścia granicznego Dorohusk-Jahodyn, które umożliwia realizację łączy telekomunikacyjnych pomiędzy Warszawą i Kijowem trasą krótszą od używanych dotychczas, podała spółka. Źródło: ISBnews
Huawei: W Londynie odbyła się premiera smartfonów z serii Mate 20. Smartfony wyposażone są w procesor Kirin 980, pierwszy na świecie 7-nanometrowy mobilny chipset sztucznej inteligencji (AI). Rewolucyjny podwójny moduł NPU w procesorze, potrójny aparat Leica Triple Camera z ultraszerokokątnym obiektywem oraz superszybka ładowarka to najmocniejsze atuty nowych telefonów. „Najnowsza seria Huawei Mate 20 to urządzenia bazujące na najbardziej innowacyjnych technologiach. Dzięki zastosowaniu podwójnego procesora odpowiedzialnego za sztuczną inteligencję, jakość korzystania ze smartfonów Huawei wchodzi na najwyższy poziom. Wierzymy, że użytkownicy pokochają je też za nowy aparat Leica Triple Camera z ultraszerokokątnym obiektywem i za bardzo pojemną baterię, którą można naładować aż do 70% w zaledwie 30 minut” – powiedział Jefferson Zhang, dyrektor zarządzający Huawei CBG Polska.
Najważniejsze cechy serii Mate 20: procesor Kirin 980 z Dual-NPU i funkcją AI; nowy, potrójny aparat Leica z szerokokątnym obiektywem i kamerą, która rejestruje krajobrazy z szeroką perspektywą i wyjątkową dbałością o detale; doskonałe fotografie makro – obiekty mogą znajdować się w odległości zaledwie 2,5 cm od obiektywów; funkcja tworzenia filmów wspomagana przez AI, umożliwiająca nagrywanie ujęć nawiązujących do kinowych, z lepszym kadrowaniem i dbałością o głębię kolorów; wyjątkowo pojemna bateria zapewnia użytkownikom więcej niż jeden dzień intensywnego użytkowania; najlepsza w swojej klasie technologia szybkiego ładowania za pomocą kabla lub przez bezprzewodową stację ładującą; funkcja bezprzewodowego ładowania drugiego urządzenia za pomocą smartfona. Źródło: ISBnews
Arena.pl: Wprowadziła nowy program onboardingowy dla sprzedawców „WY na pierwszym miejscu”, w ramach którego sprawdzeni i rzetelni przedsiębiorcy, otrzymują szereg udogodnień oraz bezpłatnych narzędzi do prowadzenia swojego biznesu w ramach platformy handlowej Arena.pl. Kupujący wygenerowali 51 mln odsłon w 9 miesięcy br. „Tempo i skala zgłoszeń sklepów chętnych nawiązać z nami współpracę niezmiennie zaskakuje. Umacnia nas to w przekonaniu, że przedsiębiorcy szukają nowej jakości usług i współpracy, której jeszcze nie ma na polskim rynku e-commerce. Od stycznia 2017 r. chęć współpracy z Arena.pl wyraziło już kilka tysięcy doświadczonych sprzedawców. Co ważne, nie prowadzimy żadnej aktywnej kampanii nastawionej na ich akwizycję. Nasze działania zamykają się jedynie na promocji poszczególnych produktów oferowanych na platformie – komentuje Marcin Jabłoński, prezes Arena.pl. – Miesięcznie zawieramy współpracę z ok. 200 nowymi przedsiębiorcami, których informujemy, iż firma m.in. uzależnia pozycjonowanie ich oferty od jej jakości – np. dokładnego opis produktu, liczby zdjęć, opinii o sprzedawcy, czasu wysyłki i kosztów dostawy. Wykorzystujemy do tego nasze pierwsze rozwiązania oparte na „data science” – dodaje Jabłoński.
HyperX: Dział gamingowy firmy Kingston Technology Company Inc., poinformował o sprzedaży ponad 60 milionów modułów pamięci mieszczących wiele miliardów bajtów, od czasu jego założenia w 2002 r. Produkty HyperX są chętnie wybierane przez producentów OEM, konstruktorów komputerów PC, miłośników podkręcania częstotliwości i społeczność graczy, dzięki czemu nieustannie rozwijająca się firma HyperX stała się największym niezależnym producentem modułów pamięci dla graczy oraz liderem pod względem wydajności pamięci. Ogłoszony dziś sukces w połączeniu ze wzrostem sprzedaży zestawów słuchawkowych, klawiatur i myszy przyczynił się do prognozowanych na rok 2018 przychodów z produktów markowych przekraczających 550 mln USD. Źródło: spółka
Orange Polska: Do dalszej współpracy przy rozwijaniu swoich projektów w ramach ekosystemu IoT zakwalifikowane zostały z obecnego naboru następujące firmy: Asta Labs – Asta Inventory of Things to system pozwalający zarządzać zasobami IoT należącymi do operatorów sieci telekomunikacyjnych, transportowych i przesyłowych, przedsiębiorstw produkcyjnych, samorządów miejskich i gminnych; VE Systems –system zabezpieczania rowerów; Unified API – projekt systemu mikropłatności dla usług IoT; Fabryka Bezpieczeństwa Fabe – system monitoringu bezpieczeństwa dla sektora przemysłowego; Retailic – dostarcza rozwiązania IoT, np. opartą o sensory technologię dla branży Retail, pozwalającą na analizę zachowań klientów w placówkach sprzedażowych; Smartporter – SmartPorter to połączenie zamka elektronicznego z internetowym systemem zarządzania służące do automatyzacji budynków komercyjnych przeznaczonych do wynajmu; Erly – rozwiązanie umożliwiające za pomocą aplikacji wypożyczenie i zwrot powerbanków w sieci stacji ładująco-wypożyczających rozlokowanych w całym mieście; Magic To Go – rozwiązania digital signage klasy premium. Umożliwiają komunikację z klientem na ekranach za pomocą rozwiązań opartych o rozszerzoną rzeczywistość, detekcję twarzy i personalizację wyświetlanych treści w czasie rzeczywistym. Źródło: spółka
Future Processing, FP Instruments: Gliwickie firmy są partnerem strategicznym budowy polskiego satelity PW-Sat2. Studenci ze Studenckiego Koła Astronautycznego (SKA) Politechniki Warszawskiej zaprojektowali rozwiązanie, zapobiegające pozostawaniu na orbicie niepotrzebnych satelitów po wykonaniu swojej misji. Zbudowany przez nich czwarty polski satelita zostanie wyposażony w żagiel deorbitacyjny. Rakieta Falcon 9, należąca do SpaceX, której właścicielem jest Elon Musk, wyniesie satelitę PW-Sat2 na orbitę najprawdopodobniej pod koniec listopada 2018 r. Źródło: spółka
Campus Business Pack: Uniwersytecki Ośrodek Transferu Technologii Uniwersytetu Warszawskiego (UOTT) oraz Forum Innowacyjnego Rozwoju Gospodarczego (FIRG) zainaugurowali dziś Program Campus Business Pack – centrum konsultingowe dla start’upów z Mazowsza. Celem Programu jest rozwój start’upów o największym potencjale technologicznym, które planują komercjalizację swoich rozwiązań – produktów czy usług. Dzięki partnerstwie FIRG z UOTT młodzi przedsiębiorcy uczestniczący w programie otrzymują możliwość korzystania z doradztwa wdrożeniowego i wsparcia ze strony liderów biznesu, z sukcesem działających na polskim i międzynarodowych rynkach. W gronie Partnerów Inkubatora UW już dziś są takie firmy jak: Roche Polska, Crido czy Microsoft Źródło: spółka
Geotik: Usługa telematyczna TiMS dostarczana przez spółkę z Grupy Arcus została przekształcona w nową markę Teagle – usługę premium na rynku telematycznym. Narzędzie telematyczne Teagle umożliwia kompleksowe zarządzanie flotami samochodowymi, w tym analitykę stylu jazdy kierowców i premiowanie właściwego stylu jazdy, zarządzanie obsługą pojazdów oraz optymalizację procesów biznesowych poprzez integrację z systemami klasy ERP. „Nowa marka to efekt strategii długoterminowej, której celem jest dostarczanie skrojonych na miarę narzędzi biznesowych dla korporacji i instytucji. W procesie ich powstania zadbano nie tylko o najwyższą jakość danych, ale także o przyjazną, intuicyjną interakcję z użytkownikiem – mówi prezes Geotik Piotr Majewski. Dodaje, że rozwiązania Teagle są zaprojektowane w celu obniżania kosztów utrzymania flot i rozwiązywania związanych z nimi problemów. Źródło: spółka
Stock, VR Factory: Stock Prestige Bartender VR League to nowatorski projekt powstały w wyniku współpracy firm. Są to pierwsze na świecie rozgrywki barmańskie w formule eSportowej, w której uczestnicy za pomocą odpowiedniego sprzętu i specjalnie dedykowanej aplikacji mogą doskonalić się w sztuce barmańskiej i konkurować ze sobą w wirtualnym świecie. Turniej odbył się w Warszawie, zwycięzcą I edycji Stock Prestie Bartender VR League został Mikołaj Zawada z Krakowa. Źródło: spółka
Huawei: Na konferencji Huawei Connect 2018 firma przedstawiła Mobile Data Center. MDC 600 to zintegrowane rozwiązanie sprzętowo-programowe, obejmujące procesory, platformę, system operacyjny i szkielet programistyczny, które będzie wspierać pojazdy autonomiczne. Razem z klientami z branży motoryzacyjnej Huawei chce urzeczywistnić wizję powszechności tego typu samochodów i poprawić ich bezpieczeństwo. System MDC 600 został zaprezentowany w praktyce w Audi Q7. Źródło: spółka
(ISBnews)