O Immersive Experience z dyrektorem SAP Polska Tomaszem Niebylskim

SEG 2025

SAP opracował nowe podejście do prezentacji rozwiązań dla klientów – Immersive Experience. W tym doświadczeniu spinają się wszystkie możliwe procesy z 20 rożnych branż, które decydują o efektywności miasta, mówi w rozmowie z ISBtech dyrektor wsparcia sprzedaży SAP Polska Tomasz Niebylski.

Zrozumieliśmy, że ważne jest nie tylko to co mamy w naszym portfolio, co możemy klientom zaoferować, ale w jaki sposób to robimy. Klienci oczekują innego niż standardowe podejścia. Potrzebują w prezentacjach czy warsztatach odzwierciedlenia swoich problemów” – wskazuje Niebylski.

W jego ocenie klienci nie chcą być traktowani w sposób generyczny, ale w sposób wyjątkowy, unikalny, zindywidualizowany.

Dlatego w SAP powstała idea Immersive Experience, czyli sposobu w jaki opowiadamy historię naszym klientom, w jaki sposób pokazujemy im rozwiązanie ich problemów. Robimy to w sposób gdzie klient zanurza się w prezentacji, która otacza go ze wszystkich stron i widzi jakby w zwierciadle, swoje problemy, ich rozwiązanie i sposób który im proponujemy” – wskazuje dyrektor SAP Polska.

Ta idea za pomocą technologii została przekuta w salę, która znajduje się w niemieckiej centrali SAP. W niej za pomocą różnorodnej technologii, głównie wizualizacyjnej, firma prezentuje rożne procesy swoim klientom.

Jest ograniczeniem, że mamy jedno pomieszczenie w Niemczech, a klientów na całym świecie. Żeby klientom przybliżyć ten pomysł, powstała idea zrobienia tego Immersive Experience w wersji mobilnej. Wspólnie z holenderską firmą Purple stworzyliśmy ciężarówkę która po rozsunięciu, odzwierciedla to co mamy w naszej centrali” – dodaje dyrektor SAP Polska.

Obecnie ciężarówka, krąży po całej Europie, odwiedzając klientów, różne miasta i miejsca i prezentuje to co SAP ma w swojej centrali.

Mamy możliwość zaprezentowania nowego podejścia klientowi w bardzo innowacyjny sposób. W sposób który opowiada jego historię. To nie są standardowe prezentacje, standardowe powerpointy, czy coś co po 20 minutach powoduje ziewanie u oglądających czy słuchających. Przez to że podczas pokazu musimy się przemieszczać, że obrazy wyświetlają się na 4 ścianach wymagana jest ciągła uwaga i jest to angażujące” – zaznacza Niebylski.

Ocenia, że feedback jaki SAP Polska dostał od polskich klientów, którzy widzieli tą prezentację jest wyjątkowy.

Klienci zupełnie się tego nie spodziewali. My wcześniej tego nie komunikowaliśmy jak to będzie wyglądać, żeby wprowadzić element zaskoczenia” – dodaje dyrektor SAP Polska.

SAP Immersive Experience to druga inkarnacja pomysłu, który nazywał się SAP City.

SAP City, czyli miasto – hub, w którym spinają się wszystkie możliwe procesy z 20 rożnych branż. W mieście mamy transport, sferę publiczną, banki, telekomunikację, sprzedaż, retail, firmy produkcyjne, sferę kulturalną, służbę zdrowia, w mieście się te wszystkie rzeczy koncentrują. Powstała idea, żeby zbudować takie miasto w którym będzie można w elegancki i spójny sposób pokazać procesy z rożnych branż, które się wzajemnie przenikają i które mają wpływ na naszego klienta, czyli mieszkańca, kupującego, abonenta sieci komórkowej” – podsumowuje Niebylski.

epoint