Podobnie jak sportowiec podczas zawodów, który musi reagować na poczynania przeciwnika, infrastruktura IT również musi cechować się elastycznością. Olimp Laboratories potrzebował konkretnych zasobów, by rozbudować i ujednolicić zakres swoich działań. Wcześniejsza infrastruktura hamowała jego rozwój i pozwalała na oszacowanie potrzeb środowiskowych w krótkiej perspektywie bez możliwości dalszego planowania. Wyzwaniem było również dokładne określenie jakie zasoby serwerowe będą niezbędne w najbliższym czasie.
Wybór padł na hiperkonwergentną architekturę Cisco HyperFlex, która ułatwia automatyzację zarządzania systemem zgodnie ze zdefiniowaną, jednolitą polityką obejmującą elementy sieciowe, pamięć masową oraz serwery przetwarzające dane. Rozwiązanie opiera swoje działanie na serwerach UCS, a dodatkowo zostało wzbogacone o warstwę softwarową HX Data Platform pełniącą funkcję software defined storage.
„Od czasu wdrożenia Cisco HyperFlex, czas przesyłu danych znacznie się poprawił, co dało nam poczucie dużego komfortu. Wiemy, że jeśli pojawi się potrzeba zwiększenia storage’u, wymiany systemu korowego lub ogólnej rozbudowy, nie będziemy musieli się tego obawiać. Wiemy, że w tym przypadku również możemy wykorzystać HyperFlex, czyli postawić dodatkowy klaster w innej lokalizacji, korzystając ze spójnego środowiska. Skalowalność rozwiązania Cisco pozwala na ograniczenie kosztów potrzebnych na rozbudowę infrastruktury tradycyjnymi metodami, zapewnienia elastyczność oraz umożliwia szybkie reagowanie na dynamicznie zmieniający się biznes” – tłumaczy Maciej Drapała z firmy Olimp Laboratories.
Suplementy dla produkcji
Wyzwaniem, z jakim musiała się zmierzyć firma Olimp Laboratories była także optymalizacja pracy systemu znakowania produktów, gdzie niezwykle istotny jest szybki przesył danych, a także
usprawnienie zarządzania obiegiem dokumentów i pracą projektową.
„Jesteśmy firmą produkcyjną działającą w trybie 24 godziny na dobę. To właśnie sprawne wytwarzanie produktów wysokiej, spełniającej wyśrubowane normy farmaceutyczne jakości decyduje o naszej pozycji rynkowej. Na sukces końcowy składa się wiele czynników i drobnych działań. Przykładowo, czas odczytu i zapisu danych w systemie znakowania musi być bardzo krótki, liczy się dosłownie każda sekunda. W przeciwnym wypadku tworzą się kolejki i powstają opóźnienia, które przekładają się na konkretne straty finansowe dla firmy” – tłumaczy Maciej Drapała.
Olimp Laboratories planuje dalszy rozwój w oparciu o Cisco HyperFlex. Rozwiązania data center Cisco będą stanowiły podstawę działania kluczowych zasobów firmy, jakimi są systemy ERP oraz e-commerce.
Olimp Laboratories zajmuje się produkcją odżywek, suplementów diety, produktów medycznych, weterynaryjnych i sportowych. Firma powstała w 1990 roku, kiedy w Polsce dopiero kształtowała się moda na zdrowy tryb życia i aktywność fizyczną. Obecnie coraz więcej osób ma świadomość jak dobra forma i to, co spożywamy, wpływa na jakość życia codziennego.
Potwierdzają to dane MultiSport Index 2018, z których wynika, że blisko co trzeci Polak uprawia jakąkolwiek aktywność fizyczną 3 razy w tygodniu. Coraz lepsza forma społeczeństwa wpływa na większe zainteresowanie suplementami diety, a to wymaga odpowiednich zasobów IT do obsłużenia wszystkich zapytań, zamówień, bieżącego kontaktu z kupującymi oraz wymiany informacji między członkami zespołu.
Infrastruktura serwerowa firmy Olimp potrzebowała solidnej porcji „białka” w postaci funkcji obliczeniowych, pamięci masowej oraz kompletnej sieci, aby osiągnąć życiową formę i rosnąć wraz z organizacją.
Siła, masa, technologia
W ramach wieloletniej strategii rozwoju prac badawczych, w sierpniu 2015 r. Spółka Olimp Laboratories oddała do użytku jeden z najbardziej innowacyjnych w Europie Ośrodków Badawczo-Rozwojowych. Tylko w ostatnich 10 latach Grupa Kapitałowa Olimp – Nutrifarm zainwestowała w nowe technologie i rozwój 315 mln zł.
Grupa charakteryzuje się szerokimi kanałami dystrybucji, m.in. hurtowni, siłowni, klubów fitness, aptek, e-commerce oraz przedstawicieli handlowych działających na terenie m.in. Stanów Zjednoczonych, Francji, Włoch, Hiszpanii, Wielkiej Brytanii czy Belgii.
Rozproszona struktura firmy wymaga sprawnej komunikacji, dlatego kluczowe było usprawnienie systemu pocztowego – krytycznego narzędzia, wokół którego firma organizuje większość swoich procesów. Olimp zdecydował się na migrację firmowej poczty e-mail na platformę Microsoft Exchange. Zrezygnowano również z usług firmy hostingowej na rzecz lokalnego przechowywania zasobów. W procesie tym niezwykle istotne było zachowanie ciągłości działania oraz skalowalność.