Z Jamesem Zou z Honor o strategii marki i polskim rynku smartfonów

epoint

James Zou, President of Overseas Sales & Services Honor International Business, w rozmowie z ISBtech na temat strategii marki i planach w Polsce.

Należymy do grupy Huawei i razem dzielimy platformę badawczą. Nasza strategia dla marki Honor to rozwinięcie sprzedaży na rynku chińskim. W ostatnich latach nasza sprzedaż na tym rynku wzrosła bardzo szybko. Na początku rozpoczęliśmy od modelu biznesowego online. Chcieliśmy pozycjonować Honor jako niezależną markę, która będzie efektywnie rozwijać się poprzez ecommerce. Po kilku latach widzimy, że zrealizowaliśmy ten plan, bardziej efektywny wobec tradycyjnej strategii” – wskazuje Zou.

Zaznacza, że dzięki mobilnym płatnościom i internetowi coraz więcej młodych ludzi preferuje właśnie mobilny kanał.

Młodzi ludzie, jak mówi nasz slogan, chcą być odważni (Hasło marki Honor to „For the Brave”). To pierwsza fala konsumentów, którzy chcą rozpocząć biznes ecommerce i chcą używać platformy na której będą mogli kupić telefony przez internet. Rozwinęliśmy ten rynek bardzo dobrze, rozpoczynając od Chin. Wierzymy, że jest ogromne zapotrzebowanie w Polsce i innych europejskich krajach. Coraz więcej młodych będzie kupować swoje smartfony online, wypróbowywać nowe technologie cyfrowo. Wierzymy, że zapotrzebowanie na taki model biznesowy jest bardzo duże i to też jest jeden z powodów dla których rozpoczęliśmy niezależną markę na świecie” – zaznaczył szef globalnej sprzedaży Honor.

Podkreśla, że polski rynek jest bardzo ważny dla Honor.

Huawei już zbudował w Waszym kraju mocnąpozycję i historię sukcesu. Młode pokolenie Polaków jest silne i odważne. Wasz kraj w naszej strategii jest najważniejszym w regionie. Jesteśmy w Polsce na początku – budujemy struktury w tym roku. Naszą ambicją jest stanie się czwartym graczem na polskim rynku smartfonów” – zapowiedział Zou.