Informatyka w gastronomii.. czy to da się skonsumować?

SEG 2025

Rozwiązania IT w gastronomii nie służą już wyłącznie optymalizacji pracy punktów sprzedaży. Coraz częściej funkcjonują także jako element udogodnień, których oczekują goście.

S&T – integrator IT – zapewni opiekę informatyczną i serwisową nowej restauracji Max Premium Burgers w warszawskim Wilanowie. To czwarta w tym roku lokalizacja, wchodzącej na polski rynek skandynawskiej sieci szybkiej obsługi.

W tej sieci technologie stają się narzędziami marketingowymi, które mają pośredni wpływ na obroty. W każdej restauracji Max Premium Burgers, dostępna jest dla klientów bezprzewodowa sieć Wi-fi, czy systemy Digital Signage, których podstawową funkcją jest informowanie klientów o dostępnej ofercie produktowej i bieżących promocjach. Dodatkowo, także lokale szwedzkiej sieci, wyposażane są w najnowszej generacji kioski samoobsługowe, wielofunkcyjne urządzenia składające się z dużego ekranu dotykowego, komputera PC i terminala płatniczego.

Zgodnie ze strategią właściciela szwedzkiej sieci, wchodząc na nowe rynki firma nie buduje lokalnych struktur i kompetencji IT tylko, korzysta z usługi wyspecjalizowanych integratorów w tym obszarze.

„Otwierając nowe lokale, zawsze podpisujemy kontrakt na kompleksowe wsparcie informatyczne z lokalnym, doświadczonym partnerem, który zaimplementuje wypracowane przez nas standardy i zapewni nam sprawną pomoc na miejscu, w przypadku pojawiąjących się problemów technicznych. Taka strategia pozwala nam na uruchomienie nowych restauracji w stosunkowo krótkim czasie – wskazujeRichard Bergfors, CEO MAX Premium Burgers.

Max Premium Burgers to szwedzka sieć restauracji serwujących burgery, zatrudniająca ok. 6 tys. pracowników w ponad 130 restauracjach na terenie Szwecji, Norwegii, Danii, Polski oraz Egiptu.

W ramach umowy partnerskiej, S&T odpowiada za zakup oraz instalację urządzeń IT, testy konfiguracyjne, przygotowanie dokumentacji i przekazanie systemu do produkcji. Integrator odpowiedzialny będzie także za utrzymanie infrastruktury IT i wsparcie pracowników po uruchomieniu restauracji.

„Niezawodność systemu, jakość urządzeń POS czy przepustowość sieci mają coraz większy wpływ na wypracowywane zyski punktów gastronomicznych. Outsourcing procesów IT jest dla wielu firm gwarancją zachowania ciągłości biznesowej, bez potrzeby zatrudniania własnych zasobów.S&T jest dojrzałym podmiotem serwisowym, wyspecjalizowanym w lokalnej pomocy użytkownikom końcowym. Dzięki organizacji i strukturze naszego help-desku, a także ilości i dostępności inżynierów mobilnych, mamy duży potencjał w zapewnianiu opieki technicznej w różnych lokalizacjach, co zostało potwierdzone wieloma zrealizowanymi przez nas kontraktami w tym zakresie. – mówi Adam Sajewicz, Managed Services Manager z S&T w Polsce.

epoint