Sieć sklepów Żabka, należąca do funduszu CVC Capital Partners, od lat wspiera studentów uczelni na terenie całego kraju. Tym razem przygotowała specjalny projekt dla studentów ekonometrii, matematyki oraz informatyki. W pierwszym kwartale 2019 roku ruszy konkurs Big Data z Żabką. Najlepszy innowacyjny pomysł stworzony przez studentów zostanie nagrodzony wyjazdem do amerykańskiego centrum technologicznego.
Głównym założeniem projektu jest opracowanie przez studentów ciekawych i praktycznych rozwiązań wykorzystania danych. Przy ich przygotowaniu młodzi ludzie będą pracować z Big Data, które udostępni im firma Żabka Polska, przy wykorzystaniu metod Artificial Intelligence oraz Machine Learning.
Studenci, których pomysł zostanie uznany za najbardziej innowacyjny, rentowny oraz funkcjonalny w nagrodę będą mogli odwiedzić centrum amerykańskiego przemysłu nowych technologii, czyli Dolinę Krzemową. W jej pobliżu znajdują się uniwersytety i rządowe centra badawcze, ale co szczególnie do niej przyciąga to fakt, że swoje siedziby mają tam światowe korporacje z branży technologicznej, takie jak Apple, Google czy Facebook. To marzenie wielu młodych ludzi z całego świata, które dzięki projektowi Żabki będzie dla polskich studentów praktycznie na wyciągnięcie ręki.
Handel detaliczny w erze cyfryzacji
Żabka aktywnie współpracuje na wielu płaszczyznach z uczelniami wyższymi w całej Polsce. Z jednej strony, bardzo mocno docenia umiejętności młodych, zdolnych Polaków, których pragnie wspierać w dalszym rozwoju. Z drugiej, zdaje sobie sprawę, że pojawił się nowy konsument, do którego także stara się dotrzeć oraz odpowiedzieć na jego potrzeby i oczekiwania. To konsument bardziej wymagający i świadomy, który korzysta z nowoczesnych rozwiązań na co dzień.
„Nie od dziś polscy studenci kierunków technicznych uważani są za bardzo zdolnych i kreatywnych, a ich prace i wkład intelektualny znajdują uznanie na całym świecie. To młodzi ludzie najlepiej znają i codziennie korzystają z bardzo zróżnicowanych narzędzi technologicznych. Dlatego w czasach, w których świat online coraz bardziej zaciera się ze światem offline, to oni będą mieć ogromny wpływ na rozwój wszystkich branż, w tym także i handlu detalicznego – komentuje Biuro Prasowe sieci Żabka.
Innowacje wpisane w DNA Żabki
Sieć od lat inwestuje w nowoczesne rozwiązania technologiczne i digitalowe. W obszarze infrastruktury IT była jednym z pierwszych użytkowników oprogramowania SAP w Polsce. Obecnie działa intensywnie w kierunku uruchomienia nowej aplikacji mobilnej dla klientów, która umożliwi personalizację oferty i komunikacji.
W zeszłym roku pokazała wizję „sklepu jutra”, w którym znajdą się m.in. inteligentne półki i kasy rozpoznające produkty. Żabka jest w fazie transformacji cyfrowej, w ramach której współpracuje m.in. z Microsoft, polskimi startupami, a także z AiFi, firmą, będącą jedną z najbardziej zaawansowanych technologicznie firm na świecie, specjalizującą się w systemach automatyzacji sklepów. Cyfryzacja to przyszłość, która zapewni dalszy intensywny rozwój firmy i wesprze w funkcjonowaniu na co dzień wszystkich franczyzobiorców sieci.