Pora na portal dla dojrzałych graczy

SEG 2025

Twórcy gier mają obecnie praktycznie nieograniczone możliwości. Wszystko za sprawą coraz bardziej dopracowanych technologii. Interaktywne fabuły, czy rozwiązania wkraczające w rzeczywistość rozszerzoną zyskują na popularności. Według badania inicjatywy Polish Games Observatory Krakowskiego Parku Technologicznego oraz firmy IQS społeczność graczy to 79 proc. Polaków. To właśnie dla tych osób powstała strona Zagrano.pl (którą rozwija Michał Krawiel na zdjęciu). Portal kierowany jest do dojrzałych graczach, którzy lubią mniej uczęszczane ścieżki w gamingowym świecie.

Nie tylko dla geeków

Zagrano.pl nie jest kolejnym portalem, którego tematyka skupia się na grach komputerowych. Na stronie oprócz wyczerpujących informacji dotyczących gamingowego rynkuw Polsce odnajdziemy również newsy ze świata komiksów i seriali. Grupa odbiorców portalu jest więc szeroka. W końcu seriale ogląda niemal każdy z nas, a renesans gatunku trwa w najlepsze, napędzany przez platformy streamingowe takie jakNetflix, czy HBO GO.

Zagrano.pl pomoże nawigować wśród licznych pozycji, które zalewają nas każdego miesiąca. Na portalu odnajdziemy też liczne porady i recenzje, np. najnowszego sprzętu do gier. Wszystkie nowinki ze świata technologii testowane przez redaktorów na bieżąco! Odwiedzając stronę, dowiemy się też np. jak zarabiać na FIFA Ultimate Team, czy jak przetrwać na polu bitwy w Battlefield V.

Prawdziwi pasjonaci

Za portal odpowiedzialny jest redaktor, który od wieluzwiązany jest z gamingiem. Michał Krawiel określa się dumnie mianem ,,fana konsoli PlayStation’’. Uwielbia też komiksy, w szczególności te amerykańskie oraz literaturęfaktu. Publlikował m.in w Krytyce Politycznej. Był teżwydawcą serwisów online Gazety Olsztyńskiej.

Możliwość tworzenia od zera nowego portal zajmującego się popkulturą jest wyzwaniem, które elektryzuje mnie od pierwszej koncepcyjnej rozmowy na temat Zagranomówi Michał Krawiel. „Chciałbym, żeby nasz portal był miejscem, w którym oprócz newsów I recenzji czytelnicy znajdowali teksty publicystyczne będące swoistym zaproszeniem do rozmowy kierowanym nie tylko do zapalonych fanów gier czy komiksów. Właśnie dlatego tak istotnym elementem Zagrano jest współpraca z naprawdę ciekawymi autorami młodego pokoleniadodaje redaktor naczelny.

Dostrzegliśmy duży potencjał w e-sporcie i gamingu, stąd też decyzja o stworzeniu portalu Zagrano.pl. Chcemy żeby była to platforma dla graczy, fanów komiksów i seriali. Stawiamy na wartościowe treści i ciekawych autorów. Jest to kolejny ważny projekt w portfolio LOANDO Group” – dodaje Maciej Suwik, Co-founder LOANDO Group.

Wizerunek fana

Jak wykazują badania, wizerunek potencjalnego gracza uległdiametralnej zmianie. Coraz częściej po tego typu rozrywkęsięgają przedstawicielki płci żeńskiej. Według wspomnianegobadania 51 proc. osób grających dziś w gry to kobiety.

Dodatkowo według badania #jestemgraczem zleconego przez SAPPHIRE technology gracze uczestniczą w życiukulturalnym częściej niż statystyczny Polak. 85 proc. z nichchodzi do kina, a 72 proc. czyta książki dla przyjemności. to też często ludzie aktywni fizycznie. Mają wielu przyjaciół, a także dobre relacje z rodziną.

Strona Zagrano.pl jest specjalistycznym portalem, który dawgląd nie tylko w nowości rynku wydawniczego, ale pozwolispojrzeć na gry z nieco innej perspektywy. Redaktorzyzadbają o merytoryczny poziom tekstów, osadzając kolejnegamingowe produkcje w szerszym kulturowym kontekście. Na Zagrano.pl lekkie newsy i artykuły informacyjne będąprzeplatały się z precyzyjnymi analizami, felietonami iwywiadami z twórcami.

epoint