Zapominalscy z Ubera zostawili nawet płytę indukcyjną…

SEG 2025

Uber już kolejny raz wzięła pod lupę rzeczy, które użytkownicy aplikacji gubią w samochodach po zakończonych przejazdach. Polacy nie wypadają najgorzej – w rankingu zapominalskich nacji korzystających z Ubera zajęliśmy piąte miejsce.

Raport „Zgubione i znalezione” pokazuje, że Europejczycy zdecydowanie najczęściej zostawiają na tylnym siedzeniu smartfony, portfele i klucze. Nie zabrakło również cokolwiek dziwnych i unikatowych przedmiotów. Wśród nich są m.in.: płyta indukcyjna, kanapka Big Mac, maszyna do szycia, laleczka Voodoo czy figurka Spider-Mana. Lista przedziwnych zgub jest jednak znacznie dłuższa.

Polacy nie zapominają…

To już druga edycja raportu Ubera „Zgubione i znalezione”. O ile w ubiegłorocznej wersji raportu Polacy byli w czołówce trzech najczęściej zapominalskich narodów korzystających z aplikacji – a mieszkańcy Warszawy zajęli nawet drugą pozycję w Europie wśród pasażerów, którym najczęściej zdarzało się coś zgubić – o tyle w tegorocznym badaniu wypadliśmy zdecydowanie lepiej.

W rankingu najbardziej zapominalskich użytkowników Polacy znaleźli się na 5. miejscu. Wyprzedzają nas bardziej roztargnieni mieszkańcy Wielkiej Brytanii (4 miejsce), Irlandii (3 miejsce), Holandii (2 miejsce) i najbardziej zapominalscy – Francuzi. Najrzadziej zguby zgłaszali mieszkańcy trzech europejskich stolic: Wiednia, Pragi i Brukseli.

Niemal wszyscy Europejczycy nie mają głowy do… smartfonów. Telefon jest bowiem najczęściej gubionym przedmiotem po zakończonym przejeździe z Uberem. W Warszawie, tuż za smartfonem, na liście najczęstszych zgub są: portfele, klucze, ubrania, plecaki i różnego rodzaju torby oraz słuchawki. Z tych bardziej unikatowych wymienić można srebrny pierścionek z bursztynem, dwuosobowy materac dmuchany i pudełko z… drapakiem dla kota.

Najbardziej zapominalskim dniem dla mieszkańców Warszawy był Nowy Rok. To wtedy, najpewniej po hucznych balangach sylwestrowych i rekordowej liczbie przejazdów z Uberem, wpłynęło najwięcej zgłoszeń o pozostawionych w samochodach przedmiotach.

Jak wynika z badania Ubera, Europejczycy najbardziej roztargnieni bywają w weekendy – to wówczas najczęściej zgłaszamy w aplikacji pozostawiony przez nas przedmiot. W Polsce, podobnie jak w Wielkiej Brytanii, rekordowa liczba zgub zgłaszana jest w soboty. Niedziela to z kolei bardziej zapominalski dzień dla Szwajcarów, Belgów i Greków. Wyjątkowy jest także czwartek – wtedy najczęściej gubią rzeczy Austriacy i mieszkańcy Szwecji.

Rekordzista korzystający z Ubera w gubieniu przedmiotów mieszka w Wielkiej Brytanii. W minionym roku niemalże raz w miesiącu zostawiał coś w aucie po zakończonym przejeździe, zgłosił aż 11 zgub. Kolejny w rankingu jest Francuz, który o pozostawionych w Uberze przedmiotach informował dział obsługi klienta 10 razy.

Zapomniał, bo był głodny

Raport „Zgubione i znalezione”, poza najczęściej zagubionymi w autach przedmiotami, prezentuje również te najdziwniejsze, o których przeoczenie nie sposób podejrzewać nawet najbardziej roztargnionych. Laleczka Voodoo, figurka Spider-Mana czy przenośna płyta indukcyjna – to tylko niektóre, z najdziwniejszych zgub znalezionych przez kierowców korzystających z Ubera
po skończonych przejazdach. Oto lista 20. najdziwniejszych przedmiotów. Kolejność zupełnie przypadkowa.

1. Kot. Tak, ktoś zapomniał zabrać kota. Na szczęście zwierzę szybko wróciło do swojego właściciela
2. Laleczka Voodoo
3. Suszarka
4. Kanapka Big Mac z McDonald’s (do tego były frytki)
5. 4 ciasta
6. Pająk
7. Wentylator
8. Maszyna do szycia
9. Pies
10. 2 metalowe rury od odkurzacza
11. Dziecięca maska na Halloween
12. Dwa grzejniki
13. 5 litrów oliwy z oliwek
14. Peruka w kolorze brzoskwiniowym
15. Świeca w kształcie muffina
16. Obrączka weselna
17. Skrzydła anioła
18. Przenośna płyta indukcyjna
19. 5-litrowy termos z herbatą
20. Maska w kształcie głowy konia

Każdą zgubę pasażerowie mogą zgłosić, korzystając z odpowiedniej funkcji w aplikacji Uber. Ponieważ wszystkie przejazdy z Uberem są rejestrowane, a pasażer ma bezpośredni kontakt do kierowcy, odzyskanie naszej własności przebiega sprawnie i bezproblemowo. Wystarczy kilka kliknięć i wpisanie nazwy pozostawionej rzeczy lub kontakt z kierowcą. Jeśli kierowca nie może skontaktować się z pasażerem, w ciągu 7 dni dostarcza zgubiony przedmiot do Biura Obsługi Kierowców, skąd zguba może zostać odebrana przez właściciela.

epoint