Plany dot. działalności Liferay na polskim rynku oraz trendy w transformacji cyfrowe opisuje Andreja Ivec Senior Sales and Alliance Manager Liferay CEE w rozmowie z ISBTech.
Liferay tworzy oprogramowanie, które pomaga przedsiębiorstwom kreować doświadczenia cyfrowe poprzez komputery, urządzenia mobilne i inne punkty kontaktu. Liferay DXP już po raz dziewiąty został uznany za lidera rynku przez firmę analityczną Gartner w raporcie Magic Quadrant w obszarze Digital Experience Platforms. Z usług Liferay korzystają setki firm w sektorze usług finansowych, opieki zdrowotnej, administracji, ubezpieczeń, handlu, przemysłu i wielu innych branżach. Teraz także w Polsce oraz regionie CEE.
ISBNews: Jak eksperci Liferay oceniają potencjał rozwoju firmy w regionie CEE? Które kraje są dla Liferay najbardziej atrakcyjne i oferują najwięcej możliwości rozwoju biznesu?
Andreja Ivec, Senior Sales and Alliance Manager Liferay CEE: Liferay jest obecny w regionie Europy Środkowo-Wschodniej od 2010 roku. Zatrudniamy ponad 900 osób. Działamy głównie w sektorze ubezpieczeń, finansów i produkcji. Mamy ambitne cele i naprawdę świetnie przygotowany zespół oraz duże wsparcie w naszej działalności. Planujemy dalszy rozwój i z każdym rokiem odnotowujemy znaczący wzrost. Obecnie Polska jest jednym z naszych kluczowych rynków w Europie.
ISBNews: Jakie są plany Liferay dotyczące polskiego rynku? Czy firma chce inwestować w Polsce, rozwijać biuro, zatrudniać nowych pracowników, pozyskiwać lokalnych klientów (z jakich branż)?
Andreja Ivec, Liferay CEE: Chcemy rozwijać kanały sprzedaży, inwestujemy w naszych partnerów i pracowników, rozszerzamy usługi w chmurze. W trakcie naszej dotychczasowej obecności w regionie w każdym roku odnotowaliśmy wzrost. W roku 2019 skupiamy się na wprowadzaniu na rynek naszych nowych produktów (DXP 7.2, DXP Cloud, Commerce 2.0) i rozwoju partnerskich relacji. Chcemy zapewnić naszym partnerom możliwie najlepsze wsparcie sprzedażowe.
ISBNews: Czy zdaniem ekspertów Liferay firmy działające w Polsce mają inne potrzeby związane z transformacją cyfrową niż w innych krajach europejskich?
Andreja Ivec, Liferay CEE: Potrzeby polskich przedsiębiorców są podobne do tych, jakie mają w innych krajach. Ważne jest ich zdefiniowanie i odpowiednia technologia. Rozwiązania przygotowane przez Liferay i naszych partnerów są zawsze dostosowane do konkretnych potrzeb odbiorców. Przez wzgląd na złożoność naszego portfela produktowego kładziemy szczególny nacisk na sprzedaż konsultacyjną. Nasi klienci mogą wybierać pojedyncze produkty, ale oczywiście pełen potencjał transformacji cyfrowej wykorzystuje się przy wyborze złożonego systemy analitycznego łączącego ze sobą wszystkie dostępne dane.
ISBNews: Jak firmy działające w Polsce mogą przygotować się do transformacji cyfrowej?
Andreja Ivec, Liferay CEE: Przedsiębiorcy muszą mieć długoterminowy, przemyślany biznesplan, a także powinni być przygotowani na zmiany. W dzisiejszych czasach istnieje wiele innowacji, które mogą zostać szybko wdrożone na rynku, czego przykładem jest Uber, Aliexpress i AirBNB (wymieniam tylko największe). Handel nie ma już granic, a ludzie zyskali dostęp do ulubionych marek i produktów z każdego miejsca na świecie. Jeżeli przedsiębiorcy nie włożą wystarczających wysiłków w cyfryzację, bardzo szybko wyprzedzi ich konkurencja.
ISBNews: Dlaczego transformacja cyfrowa jest ważna? Jakie korzyści przynosi firmom?
Andreja Ivec, Liferay CEE: Działanie online nie wystarcza, aby wyprzedzić konkurencję. Firmy muszą włożyć ogromną pracę w obsługę klientów na najwyższym poziomie, ponieważ jeśli tego nie zrobią, ludzie natychmiast się od nich odwrócą. Na tym hiperłączonym rynku nie ma granic, za to jest więcej konkurencji niż kiedykolwiek. Użytkownicy i konsumenci nigdy nie byli tak świadomi tego, gdzie i na co wydawać pieniądze.
ISBNews: Co wyróżnia Liferay od jej konkurentów?
Andreja Ivec, Liferay CEE: Chcielibyśmy stać się jednym z największych graczy na rynku, dzięki naszym modułowym rozwiązaniom i elastycznym produktom. Każdy z naszych partnerów i klientów jest wyjątkowy i musi spełniać indywidualne wymagania rynku.
opracował Arkadiusz Gawłowski