Echo: Cyfrowa transformacja rozpoczęta

epoint

Echo Investment, największy deweloper w Polsce, rozpoczął kompleksowy projekt cyfrowej transformacji. W programie Digital@Echo, na pierwszy ogień optymalizacji firma wybrała obszary obsługi klienta, księgowości i HR. Sprzymierzeńcem dewelopera w transformacji cyfrowej został WEBCON BPS – innowacyjna platforma low-code do zarządzania procesami biznesowymi. Projekt Mobilnych Odbiorów Mieszkań, realizowany jako jeden z pierwszych w procesie transformacji cyfrowej, został zakwalifikowany do finału konkursu dla liderów przemian cyfrowych Digital Excellence Awards.

W programie pod nazwą Digital@Echo, na pierwszy ogień optymalizacji firma wybrała obszary obsługi klienta, księgowości i HR. Automatyzacją objęliśmy zarówno pojedyncze obiegi, takie jak obsługa wniosków pracowniczych czy faktur kosztowych, jak również nasz rozbudowany system CRM.

Zależało nam na tym, by transformację cyfrową wprowadzić do firmy etapami, w sposób iteracyjny i z uwzględnieniem tego, co o planowanych zmianach myślą nasi pracownicy – tłumaczy Paweł Hołdak, Architekt Procesów Biznesowych w Echo Investment. Dzięki temu, że na każdym etapie projektu przyszli użytkownicy mogli dodawać swoje pomysły i uwagi, stworzyliśmy system, którego każdy nasz pracownik czuje się współautorem i chce z niego korzystać – dodaje.

Sprzymierzeńcem dewelopera w transformacji cyfrowej został WEBCON BPS – innowacyjna platforma low-code do zarządzania procesami biznesowymi. Rozwiązania klasy BPM (Business Process Management) odchodzą od modelu kaskadowego dostarczania produktów informatycznych, na rzecz pracy w duchu agile i szybkiego tworzenia aplikacji biznesowych zgodnie z ideą Rapid Prototyping.

W praktyce oznacza to, że zamiast miesiącami przygotowywać ostateczną wersję systemu, my budujemy odsłonę 1.0, która następnie jest rozbudowywana według potrzeb i dynamicznie zmieniających się warunków funkcjonowania biznesu. Dodatkowo, nasza innowacyjna technologia InstantChange pozwala na bieżące wprowadzanie modyfikacji na etapie projektowania platformy, w trakcie wdrożenia oraz po nim. A to wszystko przy zapewnieniu ciągłości działania systemu – podpowiada Jakub Romankiewicz, Partner Channel Manager w WEBCON.

Efekty programu Digital@Echo już znalazły zainteresowanie ekspertów ds. cyfryzacji. Projekt Mobilnych Odbiorów Mieszkań, realizowany jako jeden z pierwszych w procesie transformacji cyfrowej, został zakwalifikowany do finału konkursu dla liderów przemian cyfrowych Digital Excellence Awards. Z kolei Agata Skowrońska-Domańska, Dyrektor Planowania Strategicznego w Echo Investment otrzymała nagrodę główną w kategorii Innovation and Technology prestiżowego konkursu TOP Woman in Real Estate.

Jury tego plebiscytu doceniło wdrożenie przez dewelopera zintegrowanej platformy, która obsługuje projekty inwestycyjne na każdym ich etapie, od momentu zakupu gruntu do sprzedaży i rozliczenia transakcji. Ten system to nasze dziecko, zaprojektowaliśmy go od podstaw.

Składają się na niego moduły wspierające planowanie, kontraktację, budżetowanie, zarządzanie kosztami i przepływami finansowymi. Z pomocą naszej platformy możemy szybko generować długoterminowe prognozy rozwoju, zarządzać ryzykiem, optymalizować procesy, a przede wszystkim efektywnie i z rozmachem planować rozwój firmy jako całości – mówi Agata Skowrońska-Domańska, Dyrektor Planowania Strategicznego w Echo Investment.

źródło: spółka
opracował: Arkadiusz Gawłowski