O genezie i atutach konwergentnej oferty Magenta1, wprowadzonej przez T-Mobile Polska, opowiada w rozmowie z ISBnews.tv/ISBtech Federic Perron, Chief Commercial Officer operatora.
„Obserwujemy rewolucje w wielu krajach na świecie – coraz więcej ludzi rezygnuje z tradycyjnej telewizji. Zastawialiśmy się co to znaczy także dla Polski i zdaliśmy sobie sprawę, że ta zmiana ma również miejsce wśród Polaków. Dokładnie aż 26% polskich klientów zamierza zrezygnować z TV. Jednocześnie aż do 50% nie jest usatysfakcjonowana z tego tradycyjnego środka przekazu. Chcą mieć swój kontent w momencie kiedy chcą go oglądać i wolą unikać zbyt dużej ilości treści, zwłaszcza tej która ich nie interesuje. A my zauważamy w związku z tym okazję rynkową. Jeszcze statystyka – nawet wśród klientów, którzy chcą zostać przy tradycyjnej TV, aż trzecia część z nich robi to ze względu na sport. Adresujemy te aktualne potrzeby poprzez ofertę Magenta1” – mówi Perron.
Zaznacza, że oferta Magenta 1 to pełne rozwiązanie dla nowoczesnego konsumenta i jego domu z horyzontem na przyszłość.
„To najnowocześniejsza, prosta w korzystaniu rozrywka dostępna na najszybszej sieci mobilnie i stacjonarnie. Oparta jest na platformie Android TV, która jest prosta w użyciu poprzez mały dekoder, przejrzysty pilot z komendami głosowymi i prosty interfejs użytkownika. Nasza strategia nie zakłada oferowania wszystkiego co jest dostępne, ale najlepszego kontentu. Wierzymy, że zrobiliśmy duży krok w tym kierunku z Magenta1. Oczywiście jest to pierwszy krok na długiej drodze, ale jesteśmy przekonani że to znaczący krok we właściwym kierunku” – wskazał CCO T-Mobile Polska.
Operator zaczyna od strategicznego partnerstwa z Netflix.
„Dotychczas Netflix realizował taktyczne promocje na polskim rynku. To co my ogłosiliśmy to pierwsze strategiczne partnerstwo między Netflix i operatorem telekomunikacyjnym. To oznacza wspólny marketing, wspólne zaangażowanie i wspólne rozliczanie co daje klientów proste doświadczenie jeśli chodzi o opłacanie rachunków. Mówiliśmy wcześniej o sporcie i tendencjach wśród telewidzów – dlatego weszliśmy w strategiczne partnerstwo z Ipla i ElevenSports. To zagwarantuje klientowi najszerszy pakiet sportowy od piłki nożnej, przez Formuła1, UFC, siatkówka i wiele innych dyscyplin” – dodał Perron.
Menedżer T-Mobile podkreśla, że operator wybrał do obsługi oferty specjalny dekoder z najbardziej zaawansowanymi możliwościami jeśli chodzi o kluczowe komponenty z chipsetem na czele.
„Robiliśmy testy tego dekodera i grupy porównawczej i różnica między nimi pod względem szybkości i doświadczenia użytkownika to jak różnica między dniem, a nocą. Jak wspominałem klient otrzymuje go z łatwym w użyciu pilotem, który ma dedykowany przycisk „Netflix”, komendy głosowe, który pozwala przeszukiwać nie tylko nasze treści, ale cały internet” – podsumował Perron.