Tokeneo, międzynarodowa giełda kryptowalut, nabyła 5% udziałów w Polskiej Fabryce Wódek – właściciela marek Paderewski, Maxus czy Na ślubnym kobiercu. Transakcja ma charakter inwestycyjny. Już niedługo Tokeneo zamierza stokenizować spółkę. Na zdjęciu Tomasz Rozmus, CEO giełdy kryptowalut Tokeneo.
– Nabywając udziały w Polskiej Fabryce Wódek Old Distillery stajemy się mniejszościowym udziałowcem spółki, w której portfolio widnieją jedne z najbardziej rozpoznawalnych marek wódek na świecie. Potencjał firmy jest ogromny, dlatego wierzymy, że inwestycja już wkrótce przyniesie nam spodziewane zyski. Zamierzamy aktywnie uczestniczyć w dalszym rozwoju spółki, wspierając Zarząd swoją wiedzą i doświadczeniem, a w dalszych planach stokenizować Fabrykę – komentuje Rozmus.
Polska Fabryka Wódek Old Distillery to polska spółka, która na rynku obecna jest od 10 lat. Firma w ostatnich latach znacznie się rozwinęła, rozszerzając swoją sieć partnerów na rynkach zagranicznych, a sam zakład przyjmuje coraz więcej usług zewnętrznych na rozlew alkoholu.
– Wódki Polskiej Fabryki Wódek zyskują coraz większe grono odbiorców, a sama Fabryka bardzo szybko się rozwija. Wartość obrotu z miesiąca na miesiąc rośnie dynamicznie dzięki nowym kanałom dystrybucyjnym zagranicznych partnerów. Już wkrótce Zarząd planuje tokenizację 20% udziałów za pomocą crowdfundingu udziałowego, który zostanie przeprowadzony w Estonii, a w ciągu kolejnych 2 lat dopuści do sprzedaży jeszcze 10% udziałów, których wartość z pewnością wzrośnie przynajmniej cztero- czy nawet pięciokrotnie. Za środki pozyskane z crowdfundingu spółka będzie rozwijać kanały dystrybucyjne, między innymi w Ameryce Południowej – dodaje Tomasz Rozmus.
– Wiążemy bardzo duży potencjał z pojawieniem się Tokeneo wśród naszych udziałowców. W planach mamy tokenizację spółki i udostępnienie na rynku Polish Vodka Coin. Technologia blockchain daje duże możliwości i zyskuje coraz większe grono entuzjastów. A nasza firma zawsze wychodzi naprzeciw trendom, również tym technologicznym, dlatego jesteśmy niezwykle dumni, że będziemy jedną z pierwszych w branży, która decyduje się na tę formę pozyskania kapitału. Z dodatkowych środków będziemy w stanie zrealizować trzy konkretne projekty. Rola Tokeneo jest tutaj kluczowa. Nowy partner zapewnia wsparcie merytoryczne i będzie dbał o nasz wspólny sukces – komentuje Marek Serafiniak, Prezes Zarządu Polskiej Fabryki Wódek Old Distillery.
Polska Fabryka Wódek Old Distillery stale umacnia swoją pozycję na rynku. Obecnie firma współpracuje z największymi sieciami handlowymi w Polsce: Intermarche, Auchan, Makro, Mila, Stokrotka). Wódki Paderewski oraz Maxus dostępne są również na lotniskach w sklepach wolnocłowych Aelia Duty Free Shop oraz Baltona. Eksport obejmuje 12 zagranicznych rynków, w tym: USA, Panamę, Chile, Wielką Brytanię, Chiny czy Niemcy
W roku 2018 marki Paderewski oraz Maxus w swoich kategoriach zdobyły srebrny medal podczas międzynarodowego konkursu International Wine and Spirit Competition w Londynie, oraz złoto na Warsaw Spirit Competition. Firma stale bierze udział w największych targach spożywczych na świecie, m.in. Expo ANTAD & Alimentaria MEXICO w Guadalajarze w Meksyku, Private label show w USA, Annapoorna World of Food India wMumbaju czy Food Hotel Asia w Singapurze.
źródło spółka
opracował Arkadiusz Gawłowski