Chiński przemysł kreatywny szuka partnerów w Polsce

SEG 2025
Chińska gospodarka od lat należy do najpotężniejszych na świecie, o czym decyduje w dużej mierze liczba wytwarzanych tam dóbr. Jedną z ważnych gałęzi chińskiej gospodarki jest przemysł kreatywny, którego udział obrotów wynosi ok. 20,8 proc.[2]. Dla porównania w Polsce wartość ta wynosi zaledwie 1,3 proc. i na tle krajów rozwiniętych, znajdujemy się na 8. miejscu z obrotami na poziomie 7,43 mld dolarów (27,9 mld zł) w 2015 roku [3].
Jednak jak pokazują wyniku raportu UNCTAD z lat 2002-2014/2015 wartość eksportu polskiego przemysłu kreatywnego rośnie – w analizowanym okresie wynik podwoił się. Konferencja „Shanghai Culture” będzie doskonałą okazją dla polskich przedsiębiorców do poznania szanghajskich firm i stowarzyszeń z szeroko rozumianej branży przemysłu kreatywnego, nawiązania kontaktów i współprac biznesowych, a także wysłuchania nowinek z branży.
„Blisko 10 lat temu Szanghaj został okrzyknięty przez UNESCO „miastem designu”. Od tamtego czasu jest symbolem, a także poniekąd inkubatorem i wsparciem dla innowacyjnych trendów w projektowaniu i kreatywnym przemyśle. Odbywają się tam różnego rodzaju wydarzenia związane z kulturą, projektowaniem i kreatywnością – mówi Hongyoun Chai, jeden z organizatorów „Shanghai Culture”.
„Wśród chińskich przedsiębiorców zmieniło się także podejście do tematu tworzenia i produkowania – stawiają na innowacyjność, kreatywność i wyjątkowość, nie tylko na ilość. Na konferencji, która odbędzie się w Warszawie 14 stycznia 2020 r. zaprezentują się firmy i instytucje działające nie tylko w Shanghaiu, ale i na terenie całych Chin. Będzie to doskonała okazja dla polskich przedsiębiorców i instytucji do nawiązania nowych kontaktów i wymiany swoich doświadczeń w zakresie przemysłu kreatywnego – dodaje.

Szanghajskie firmy, stowarzyszenia i twórcy

Na konferencji „Shanghai Culture” zaprezentują się instytucje oraz przedsiębiorstwa z branży kreatywnej. Poznać będzie można twórców i producentów gier animowanych (Stowarzyszenie Przemysłu Animacyjnego w Szanghaju), gier online (Stowarzyszenie Przemysłu Gier Online w Szanghaju), cyfrowego sprzętu kulturalnego, wydawnictw cyfrowych, dostawców usług kulturalnych (Krajowa Zagraniczna Baza Handlu Kulturalnego w Szanghaju), tłumaczeń, designu (Centrum Promocji Designu Szanghaj oraz Komitet organizacyjny Shanghai Design Week) oraz produkcji filmowej i telewizyjnej (Szanghajskie Stowarzyszenie Przemysłu Radiowego, Filmowego i Telewizyjnego).
Pojawią się także producenci chińskiej porcelany, designu, a także medycyny chińskiej. Uczestnicy konferencji po wysłuchaniu prezentacji każdego z gości będą mogli zwiedzić całą wystawcę przygotowaną przez panelistów.
Uczestnicy konferencji, bazując na praktycznych przykładach reprezentantów chińskiej kultury cyfrowej, będą mieli okazję zaczerpnąć wiedzy nt. budowania oferty kulturalnej, angażowania odbiorców.
Konferencja „Shanghai Culture” organizowana jest przez Krajową Zagraniczną Bazę Handlu Kulturalnego w Szanghaiu, który podlega pod Ministerstwo Kultury i Turystyki Chińskiej Republiki Ludowej.
[2] Creative Economy Report 2010
[3] Jw.
epoint