Catering dietetyczny, zamawiany przez internet, znajduje się w czołówce najszybciej rozwijających się branż w Polsce. Kukuła Healthy Food w 2019 roku zanotował 11 mln zł przychodu i liczy na 80% wzrost w roku bieżącym. W styczniu 2020 liczba zamówień zwiększyła się już o 130% w porównaniu do stycznia 2019.
Dynamiczny wzrost branży diet pudełkowych
„Styczeń 2020 okazał się dla nas ogromnym wyzwaniem. Zanotowaliśmy już 130% wzrost zamówień w porównaniu do stycznia 2019. W ubiegłym roku najwięcej całodniowych, 5-daniowych zestawów wyprodukowaliśmy w marcu i listopadzie. Szacuję, że rok 2020 zakończymy ze wzrostem na poziomie 80% – mówi Jakub Kukuła, pomysłodawca
i założyciel marki Kukuła Healthy Food.
W przeciągu ostatnich 12 miesięcy przychody Kukuła Healthy Food wzrosły dwukrotnie. Rok 2019 firma zakończyła z wynikiem 11 mln zł, przy inwestycji ok. 2,5 mln zł na modernizację hali produkcyjnej i wejście do nowych miejscowości.
„W całej Polsce jest już około 500 firm zajmujących się cateringiem dietetycznym, z tego około 300 znajduje się na terenie Warszawy i okolic. Aktualna wartość branży diet pudełkowych to już ok. 1 miliard złotych. Rynek przez najbliższe kilka lat będzie nadal rósł, a także rozwijał dodatkowe kanały sprzedaży jak np. vending, co wymaga od firm nakładów inwestycyjnych – mówi Jakub Kukuła, pomysłodawca i założyciel marki Kukuła Healthy Food.
2019 – rok przełomowych inwestycji w Kukuła Healthy Food
Firma w 2019 roku rozbudowała i zmodernizowała zakład produkcyjny oraz mocno
rozwinęła ofertę vendingową dla klubów fitness na terenie całego kraju, w związku z czym
aktualnie udoskonala również system obsługi klienta.
„Nasza firma rozwija się samodzielnie i organicznie. Jako jedna z pierwszych w Polsce wdrożyła usługę vendingową. Na ten moment współpracujemy z 40 klubami na terenie całego kraju – mówi Jakub Kukuła.
Aktualnie Kukuła Healthy Food dostarcza około 250 tysięcy 5-daniowych zestawów rocznie i około 60 tysięcy posiłków w usłudze vendingowej. Całodzienny zestaw 5 posiłków z dostawą do domu lub biura to średni koszt 65 zł.
Plany inwestycyjne 2020
„W 2020 roku naszym priorytetem jest przede wszystkim zwiększenie skali dostaw do miejscowości poniżej 100 tys. mieszkańców. Większa liczba lokalizacji do obsługi wiąże się również z dalszymi inwestycjami w logistykę. W tym roku powiększymy naszą flotę o kolejne samochody chłodnicze, a także nowy magazyn-chłodnię do przechowywania zamówień – mówi pomysłodawca i założyciel marki Kukuła Healthy Food.
Prognozowane trendy żywieniowe 2020 wg Kukuła Healthy Food
Dieta pudełkowa to dla wielu Polaków już styl życia. Według aktualnych trendów żywieniowych chcemy jeść nie tylko smacznie, ale również zdrowo oraz w nurcie zero waste. Liczne obowiązki i coraz mniej wolnego czasu sprawiły, że chętnie sięgamy po gotowe, zdrowe, całodzienne zestawy posiłków.
Po catering dietetyczny chętnie sięgają zarówno kobiety jak i mężczyźni. Według danych Kukuła Healthy Food kobiety częściej sięgają po posiłki o obniżonej kaloryczności, a mężczyźni po diety pomagające w budowaniu masy mięśniowej.
„Wśród naszych zamówień widzimy wzmacniający się trend wegetariański. Obserwujemy także wzrost zainteresowania dietami o obniżonej ilości węglowodanów, jak również dietami specjalistycznymi np. bezglutenową, czy na insulinooporność. Spodziewamy się dalszego wzrostu zamówień w tych kategoriach. Cieszy nas również, że coraz więcej Polaków zwraca uwagę na to, co je i stawia na dobrze zbilansowane diety uwzględniające odpowiedni rozkład makro i mikro składników. Pamiętajmy, że tylko takie programy dietetyczne przynoszą długotrwałe rezultaty i zapewniają energię na cały dzień – mówi Jakub Kukuła, pomysłodawca i założyciel marki Kukuła Healthy Food.