Kiedy sprzęt obsługujący 5G będzie dostępny wtedy zrobimy komercyjny start nowej generacji na sieci T-Mobile. Inne podejście byłoby nonsensem, mówi w rozmowie z ISBnews/ISBtech Andreas Maierhofer, prezes T-Mobile Polska.
„Doświadczenie klienta jest najważniejszym elementem dla nas, dlatego ogłosiliśmy ofertę opartą o najlepszą sieć, potwierdzoną przez wiele zewnętrznych, niezależnych certyfikatów. Zdecydowaliśmy o wprowadzeniu na rynek telco nowej zasady, która istnieje w innych branżach, czyli – jeśli nie jesteś zadowolony z oferty to w ciągu 30 dni możesz ją wypowiedzieć. Myślę, że jest bardzo fair i jest to znaczące wyróżnienie na rynku oparte na kampanii „Bez nonsensów”. To kolejny krok w kierunku jeszcze lepszego postrzegania naszej marki. To jest nie tylko oparte na jakości sieci, ale ogólnie – satysfakcji z obsługi klienta” – mówi Maierhofer.
Wskazał, że operator ma swoje wskaźniki, które opisują satysfakcję klientów – jak Net Promoter Score, który zwiększył znacząco w ciągu ostatnich dwóch lat, kolejny to badanie jakości TRIM, który mierzony jest w całej grupie Deutsche Telecom.
„Byliśmy nisko, a obecnie wyszliśmy na szczyt w grupie pod względem tego wskaźnika. Inne, jak reklamacje, również idą w dół co ostatecznie zaowocowało rekordowo niskim churn, opisującym skłonność klientów do odchodzenia” – dodał prezes.
Stwierdza, że najlepsza sieć i pozycja lidera wymagają wielu inwestycji.
„Nie mówię tu jedynie o 5G, ale także 4G, agregacji pasm i dalej modernizacji sieci do 5G i ponadto musimy również zainwestować wiele w pasmo na aukcji, co znów pociągnie za sobą konieczność dalszego rollout sieci. Nie tylko T-Mobile ale cała branża stoi u progu ogromnych inwestycji w ciągu najbliższych kilku lat” – wskazał Maierhofer.
Co roku operator inwestuje ok. 1 mld zł w Polsce, głównie są to inwestycje w sieć. Łącznie od 2011 zainwestował ponad 13 mld zł.
„Będę to podkreślał ponieważ to ogromny wkład w znakomitą sieć, którą dysponujemy, a także ogromny wkład w polską gospodarkę” – podkreśla prezes T-Mobile.
Dodaje, że T-Mobile celowo nie zrobił jeszcze startu komercyjnego 5G w ponieważ jego podejście jest „bardzo proste”.
„Gdy uruchomimy 5G komercyjnie klienci muszą mieć możliwość korzystania z nowej generacji. Teraz jest to niemożliwe, gdyż nie ma urządzeń obsługujących 5G na częstotliwościach 2,1 GHz. Urządzenia te trafią na rynek wiosną, najpierw routery, następnie smartfony. Jak będą one dostępne wtedy zrobimy komercyjny start 5G a sieci T-Mobile. Inne podejście byłoby nonsensem” – podsumowuje Maierhofer.