Rozwiązania Rzeczywistości Rozszerzonej (AR) i Wirtualnej (VR) pozwalają na ochronę pracowników przed koronawirusem. Firmy IT oferują specjalne finansowanie, aby pomóc zatrzymać pandemię.
Rosnąca liczba zarażonych i medialne doniesienia o nowych ogniskach choroby sprawiają, że wiele firm wdraża nowoczesne środki ostrożności. Przedsiębiorstwa wprowadzają pracę zdalną tzw. „home office”, odwołują podróże służbowe oraz starają się ograniczyć kontakty między pracownikami do niezbędnego minimum. Usiłując utrzymać ciągłość w działaniu swojego biznesu, organizacje sięgają po rozwiązania technologiczne.
Dostosowując się do nowego świata biznesu, firmy poszukują innowacyjnych i niekonwencjonalnych sposobów na wykonywanie swoich dotychczasowych działań, przy jednoczesnym zachowaniu własnego bezpieczeństwa.
Gdzie pracownik nie może, tam VR pośle
Wraz z początkiem rozprzestrzeniania się pandemii dotykającej kraje, niszczącej kontynenty, zbierającej żniwo wśród ludzi, wiele firm IT postanowiło przyłączyć się do walki z ogromnym zagrożeniem. Przedsiębiorstwa te udzielają pomocy poprzez nieodpłatne udostępnianie narzędzi do pracy zdalnej.
Oprogramowanie, takie jak Cisco WebEx czy Microsoft Teams, pozwala pracownikom wykonywać swoje obowiązki wynikające ze stosunku pracy prosto z domu, tym samym znacznie zmniejszając ryzyko zarażenia siebie i innych. Należy zaznaczyć, że istnieje spora grupa osób, dla których programy te są niewystarczające.
Pracownicy odpowiedzialni m.in. za działania doradcze, utrzymanie infrastruktury IT czy nadzorowanie oddziałów spółek potrzebują bowiem narzędzia umożliwiającego znacznie bardziej immersyjną komunikację. Jak się okazuje – taka technologia już istnieje i co więcej – od jakiegoś czasu jest wdrażana w większości firm na całym świecie.
„W obliczu zagrożenia, przemysł, zarówno w Polsce jak i za granicą, zaczyna korzystać z pełnego potencjału Rozszerzonej (AR) i Wirtualnej (VR) rzeczywistości. Dzięki tej technologii możliwe jest nie tylko prowadzenie programów szkoleniowych o wysokiej efektywności, ale też ograniczenie kontaktów między pracownikami. Z gogli AR (Rozszerzonej Rzeczywistości) korzystają już np. magazyny, w których pracownicy, dzięki temu osprzętowi, nie muszą mieć ze sobą fizycznego kontaktu oraz zespoły techniczne prowadzące działania serwisowe – tutaj bowiem możliwe jest ograniczenie delegacji do
jednej osoby, która dzięki goglom otrzymuje wsparcie merytoryczne w czasie rzeczywistym – mówi Marek Czarzbon, CEO DACH z Kogifi, polskiej firmy tworzącej rozwiązania AR/VR AIDAR LMS.
Sektor VR przyłącza się do walki z epidemią
W przeciwieństwie do narzędzi do pracy zdalnej, rozwiązania VR/AR przed wdrożeniem wymagają działań przygotowawczych, takich jak np. audyt potrzeb firmy. Dlatego też przedsiębiorstwa tworzące takie technologie zdecydowały się pomóc innym, udostępniając specjalne finansowanie swoich usług na czas trwania zagrożenia.
„Niemal od początku sezonu zachorowań widzimy wzmożone zainteresowanie naszym produktem. Obecnie prowadzimy prace wdrożeniowe w kilku miejscach w Polsce i rozpoczynamy kolejne. W Kogifi mocno wierzymy, że bezpieczeństwo zdrowotne to sprawa nas wszystkich, dlatego wprowadzamy specjalną ofertę dla polskich firm decydujących się na nasz produkt. Obecnie analizę przedwdrożeniową prowadzimy za darmo, zaś firmom decydującym się na zakup oferujmy rozłożone w czasie finansowanie tego wdrożenia. Do końca roku nie będziemy również pobierać pełnych opłat licencyjnych – mówi Przemysław Maliszewski, CSO Kogifi.
Firma zaznacza, że liczy na to, że polski rząd wesprze finansowo wszystkie podmioty rynkowe, które chciałyby w trosce o swoich pracowników zainwestować w narzędzia do pracy zdalnej oparte o Rozszerzoną i Wirtualną Rzeczywistość (VR/AR). Te nowoczesne technologie również pomagają osobom niepełnosprawnym w ich codziennym życiu (Dostępność+).
Kogifi Consulting Group zajmuje się wdrożeniami rozwiązań marketingu cyfrowego i customer experience na rynkach w Polsce, Europie-Środkowo-Wschodniej i Skandynawii.