Huawei prowadzi działania w kierunku pozyskiwania kluczowych polskich aplikacji na swoją platformę Huawei Mobile Services (HMS), w tym prowadzi rozmowy z bankami i fintechami, aby ich aplikacje były dostępne w tym systemie, poinformował ISBnews Head of Huawei Ecosystem Technical Team Daniel Burek.
„Huawei prowadzi rozmowy z każdym bankiem i trwają intensywne prace, aby te aplikacje się pojawiły w naszej AppGallery. To samo tyczy się aplikacji popularnych fintechów” – powiedział ISBnews Burek.
Nowe modele smartfonów koncernu będą miały autorski sklep Huawei AppGallery. Obecnie dostępnych jest tam już ponad 650 polskich aplikacji.
„Udostępniliśmy 24 development kity – w tym mapy, lokalizacje, usługi płatnicze, gamingowe, statystyki, analizę oraz systemy notyfikacji, tak aby zachęcić deweloperów do tworzenia aplikacji w oparciu o ekosystem Huawei Mobile Services, a następnie udostępnianiu ich w sklepie Huawei AppGallery – dodał Head of Huawei Ecosystem Technical Team.
Wcześniej Huawei ogłosił, że strategia firmy będzie koncentrowała się na dotychczasowych użytkownikach sprzętu marki, których jest w Polsce obecnie ponad 10 milionów. W efekcie, jak zaznaczyli przedstawiciele Huawei, firma szykuje atrakcyjne oferty – cenowe, serwisowe i sprzętowe, ale również szeroki wybór aplikacji w AppGallery, tak aby zachęcić obecnych użytkowników sprzętu marki do wyboru nowych urządzeń Huawei.