Elektronizacja sprzedaży mieszkań

epoint

Deweloperzy mieszkaniowi, przyzwyczajeni do wysokiej sprzedaży mieszkań, szybko reagują na pandemiczną sytuację, oferując coraz bardziej zdigitalizowany sposób nabycia lokalu. Obok elektronicznej komunikacji ruszyło wdrażanie e-podpisywania umów rezerwacyjnych.

Spotkanie z doradcą klienta online, spacer po inwestycji odwzorowanej w wirtualnej rzeczywistości, wybór mieszkania, negocjacje zapisów umowy rezerwacyjnej w systemie CRM i na koniec – zdalne podpisanie umowy rezerwacyjnej. W trosce o bezpieczeństwo i komfort klientów, Echo Investment przy współpracy z Asseco Data Systems i Samsung Electronics Polska wprowadził cyfrowe umowy rezerwacyjne podpisywane na urządzeniu mobilnym.

Umowa rezerwacyjna jest pierwszym formalnym krokiem zakupu mieszkania od dewelopera. Do tej pory wymagał on fizycznego spotkania obu stron transakcji. Dzięki technologii biometrii i urządzeniom mobilnym w Echo Investment będą one podpisywane bez konieczności fizycznego spotkania z przedstawicielem i podpisywania umowy papierowej.

„To prosty i bezpieczny system, który oszczędza czas, upraszcza formalności, a szczególnie w obecnych czasach ułatwia przeprowadzenie transakcji. Szczegóły umowy są ustalane na zdalnych spotkaniach pomiędzy doradcą, a klientem. Następnie doradca składa w wyznaczonym miejscu podpis biometryczny za pomocą aplikacji Signatus, czyli podpisuje się np. elektronicznym długopisem na ekranie. Takie rozwiązanie zostało świetnie przyjęte przez naszch klientów: kilku z nich skorzystało z tego narzędzia już w pierwszym dniu jego funkcjonowania” – powiedział Dawid Wrona, dyrektor sprzedaży w dziale mieszkaniowym Echo Investment.

W procesie mobilnej rezerwacji mieszkań, odręczny podpis na dokumentach zastąpiony został podpisem odręcznym utrwalonym elektronicznie, który składany jest przez przedstawiciela Echo na smartfonie lub tablecie. Wydana przez Asseco pieczęć elektroniczna potwierdza, że stroną umowy jest Echo Investment. Klient wyraża zgodę na warunki umowy poprzez dokonanie opłaty rezerwacyjnej.

„Usługa wykorzystuje technologię kwalifikowanego i biometrycznego podpisu elektronicznego. Podpisywanie dokumentów bezpośrednio na smartfonie umożliwia specjalna aplikacja, dzięki której można złożyć zarówno odręczny e-podpis biometryczny, jak i e-podpis kwalifikowany. Proces jest dodatkowo zabezpieczony kwalifikowaną pieczęcią elektroniczną. To sprawia, że nabywca otrzymuje dokument, który jest skuteczny prawnie – powiedział Artur Miękina, dyrektor sprzedaży projektów kluczowych w Pionie Usług Bezpieczeństwa i Zaufania Asseco Data Systems.

Aplikacja funkcjonuje w oparciu o dedykowany system CRM.

WIRTUALNE BIURO SPRZEDAŻY

VIDEOCHAT DLA ZAINTERESOWANYCH MIESZKANIEM

Również Develia wprowadziła możliwość spotkań online z doradcami oraz zdalnego podpisywania umów rezerwacyjnych.

„W trosce o bezpieczeństwo i zdrowie naszych klientów i pracowników, w obecnej sytuacji chcemy udostępnić jak najwięcej usług i funkcjonalności online. Naszym celem jest, żeby takie spotkanie online w formie wideorozmowy było jak najbardziej zbliżone do tradycyjnego spotkania w biurze sprzedaży mieszkań, a także żeby sam proces był maksymalnie prosty, również dla tych osób, które nie są biegłe w korzystaniu z nowych technologii. Z uwagi na bardzo pozytywny odzew pierwszych klientów, powyższe rozwiązania planujemy wprowadzić na stałe do przyjętej polityki sprzedaży – mówi Mirosław Kujawski, członek zarządu Develii.

Klient będzie mógł połączyć się z doradcą w celu wideorozmowy poprzez udostępniony w mailu link. Podczas spotkania online doradca będzie mógł udostępnić klientowi swój pulpit, co umożliwi wygodne omówienie rzutu mieszkania czy planu zagospodarowania.