Inwestycje w inteligentne sieci będą w najbliższej przyszłości znaczące, zapowiada prezes Schneider Electric Scheider Electric na Klaster Polski, Czech, Słowacji i Ukrainy Jacek Łukaszewski.
„Informatyzacja sieci energetycznych jest konieczna. Jeżeli nie dopilnujemy tego będziemy odstawać od świata. Jednak polskie firmy mają świadomość, że taki krok naprzód jest konieczny. Już teraz wdrażają inteligentne liczniki czy pytają o ADMS, czyli nasz zaawansowany system do zarządzania dystrybucją energii. Jednocześnie ważne jest, że przy procesach inwestycyjnych na regulowanym rynku z marżami ustalanymi przez Urząd Regulacji Energetyki, tylko współpraca i wsparcie administracji zapewni firmom możliwość skumulowania środków na inwestycje” – ocenił Łukaszewski.
Strategia Schneider Electric opiera się o trzy filary: efektywność energetyczną, pozycję lidera systemów zarządzania energią i transformację w kierunku rozproszonych OZE.
„W segmencie zarządzania efektywnością energetyczną mamy imponujące wzrosty. W transformacji z centralnej produkcji energii na rozproszoną OZE dostarczamy rozwiązania dla instalacji farm wiatrowych. Ten rynek się odblokowuje – projekty zaczynają mieć finansowanie, co widzimy po coraz większej liczbie zleceń, jakie do nas wpływają. Widać, że rozwijają się także prace nad energetyką wiatrową morską. Cieszy nas też, że boom fotowoltaiczny obejmuje coraz większe projekty. Naszym zadaniem jednym ze środków, który pozwoli zatrzymać zmiany klimatyczne jest elektryfikacja, czyli zamiana „brudnej” energii na czystą, elektryczną. Tylko 20% energii używanej obecnie to energia elektryczna. A jedynie elektryczność jesteśmy w stanie wytwarzać w sposób bezemisyjny. Do 2050 roku elektryfikacja będzie jednym z kluczowych sposobów dekarbonizacji. Ponadto w Schneider Electric koncentrujemy się na cyberbezpieczeństwie systemów oraz analizie danych generowanych przez systemy oraz czujniki wbudowane w maszyny czy automatykę zarządzania obiektami. To wszystko stanowi system naczyń połączonych, gdzie chcemy mieć i rozwijać wiodącą ofertę w obliczu postępującej cyfryzacji” – podsumował Łukaszewski.