J. Miszczak z RLTY o redefinicji modeli biznesowych

SEG 2025

RLTY Investments, posiadająca w swoim portfelu spółki realizujące inwestycje gamingowe, zmierza do dywersyfikacji portfela, poinformował ISBtech prezes RLTY Jerzy Miszczak. W pierwszej fazie celuje w projekty z produktami premium i ochrony zdrowia.

Koronawirus utwierdził zarząd RLTY o potrzebie dywersyfikacji portfela spółek. Obecna sytuacja na rynkach kapitałowych wymaga redefinicji modelów biznesowych ich uczestników. Klasyczne modele biznesowe przegrywają z globalnymi ryzykami, takimi jak choćby koronawirus” – powiedział ISBtech Miszczak.

Nie ma już bezpiecznych „ikon” działających w tym schemacie, które są stabilnymi pozycjami w portfelach inwestorów. Pokazują to przykłady niektórych uczestników branży obuwniczej, czy gastronomicznej. Koronawirus zmienia optykę inwestorów. Coraz częściej oczekują od spółek roztropności i dużej elastyczności oraz podatności na bieżące trendy, a co za tym idzie, szybkiej adaptacji do nowych warunków” – dodał prezes.

W jego ocenie mniej podatne na ryzyka zewnętrzne są projekty, oparte w dużej mierze na sieci internetowej.

Dlatego też spółka utrzymuje obrany kilka miesięcy temu kierunek i realizuje działania zmierzające do zaangażowania się w branże inne niż gaming (z którym pandemia obeszła się wyjątkowo łaskawie)” – zaznaczył Miszczak.

RLTY rozważa zaangażowanie kapitałowe Grupy z właścicielami/autorami następujących projektów (intensyfikacja prac po stabilizacji sytuacji związanej z koronawirusem).

1. Healthcare – systemy lekkich kombinezonów EMS wykorzystujących elektrostymulację mięśniową (zastosowanie: fitness, rehabilitacja)

2. Healthcare – sieć klinik terapii bólu

3. Lifestyle – customizowane produkty premium (produkcja i internetowa
dystrybucja)

Spółka prowadzi już rozmowy z designerem, mającym prowadzić projekt pod kątem kreacji. Dla wszystkich nowych projektów RLTY jest przewidywany ten sam model biznesowy, który finalnie zakłada ich upublicznienie. RLTY nie ma zamiaru angażować się w projekty, które nie są dobrze rozpoznane. Grupa budując przeciwwagę dla spółek
gamingowych chce na tę chwilę skupić się na produktach premium” – podsumował Miszczak.

epoint