
Łukasz Habaj, współzałożyciel eSky.pl, dołącza do zespołu, by na poziomie strategicznym, aktywnie wesprzeć firmę w trudnym okresie. Odpowiedzialny będzie za weryfikację strategii spółki w odniesieniu do nowej rzeczywistości, a także relacje z Inwestorami, Radą Nadzorczą i Akcjonariuszami.
W latach 2010-2016 pełnił już funkcję CEO w firmie. Rozpoczął wtedy ekspansję zagraniczną, tworząc struktury na rynkach zagranicznych i otwierając HUBy w Brazylii, Bułgarii oraz Rumunii. Dziś może od razu wkroczyć do “akcji”, bowiem jako współzałożyciel naturalnie ma w sobie DNA eSky.
“Spodziewamy się, że po pandemii znajdziemy się w innej rzeczywistości. Jestem jednak przekonany, że branża turystyczna ponownie się odrodzi, tak jak to wygląda teraz w Chinach. Wróciłem po to, by wesprzeć firmę, tak jak wspierałem ją w przeszłości. Płynny przepływ informacji pomiędzy Zarządem a Akcjonariuszami przyśpieszy proces podejmowania decyzji, gdyż czas jest teraz kluczowy.” – mówi Łukasz Habaj, CEO eSky.pl.
W 2016 roku w firmie zmieniono model zarządzania z właścicielskiego na managerski. Powołany wtedy Zarząd kontynuował strategię dynamicznej ekspansji, rozwijając firmę na ponad 30. rynkach na świecie oraz stale rozwijając ofertę usług i produktów w odniesieniu do najnowszych trendów.
Nieustannie poszerzano bazę dostawców kontentu lotniczego i hotelowego, wprowadzano nowe produkty, jak MultiLine, pakiety Lot+Hotel czy ubezpieczenia podróżne, a także usługi dodatkowe.
Warto podkreślić, iż firma w ostatnich latach osiągała wysoką dynamikę wzrostu sprzedaży. W ciągu ostatnich czterech lat roczna wartość sprzedaży TTV wzrosła prawie czterokrotnie z 600 mln złotych do ponad 2,3 miliarda złotych w 2019 roku, co przełożyło się na znaczący wzrost wskaźnika EBIDTA.
Z kolei liczba rezerwacji w serwisie, w ciągu czterech lat wzrosła o ponad 300% i wyniosła ponad 2 miliony w 2019 roku. Początek br. zwiastował dalszy dynamiczny rozwój, który został wstrzymany przez pandemię COVID-19.
W obliczu aktualnego kryzysu, Zarząd w porozumieniu z Założycielami Grupy eSky niezwłocznie podjął kroki i opracował plan działania, mający zapewnić stabilność i możliwość odbudowania sprzedaży. Pomimo trudnej sytuacji rynkowej, firma dzięki międzynarodowym strukturom oraz globalnemu zasięgowi skutecznie dywersyfikuje sprzedaż.
Rynki otwarte w ubiegłym roku odgrywają teraz kluczową rolę w sprzedaży. Są to m.in. USA, Meksyk oraz kraje półwyspu skandynawskiego. Zarząd firmy planuje podjąć kolejne działania strategiczne, szukając nowych możliwości rynkowych i nisz. Habaj na stanowisku CEO będzie dodatkowym wzmocnieniem firmy na poziomie strategicznym w czasach kryzysu branży turystycznej spowodowanego COVID-19.