Łukasz Habaj wraca na stanowisko CEO eSky.pl

HABAJ Lukasz (pol), Sports Racing Technologies, Skoda Fabia R5, portrait during the 2019 European Rally Championship ERC Azores rally, from March 21 to 23, at Ponta Delgada Portugal - Photo Jorge Cunha / DPPI
SEG 2025

Łukasz Habaj, współzałożyciel eSky.pl, dołącza do zespołu, by na poziomie strategicznym, aktywnie wesprzeć firmę w trudnym okresie. Odpowiedzialny będzie za weryfikację strategii spółki w odniesieniu do nowej rzeczywistości, a także relacje z Inwestorami, Radą Nadzorczą i Akcjonariuszami.

W latach 2010-2016 pełnił już funkcję CEO w firmie. Rozpoczął wtedy ekspansję zagraniczną, tworząc struktury na rynkach zagranicznych i otwierając HUBy w Brazylii, Bułgarii oraz Rumunii. Dziś może od razu wkroczyć do “akcji”, bowiem jako współzałożyciel naturalnie ma w sobie DNA eSky.

Spodziewamy się, że po pandemii znajdziemy się w innej rzeczywistości. Jestem jednak przekonany, że branża turystyczna ponownie się odrodzi, tak jak to wygląda teraz w Chinach. Wróciłem po to, by wesprzeć firmę, tak jak wspierałem ją w przeszłości. Płynny przepływ informacji pomiędzy Zarządem a Akcjonariuszami przyśpieszy proces podejmowania decyzji, gdyż czas jest teraz kluczowy.” – mówi Łukasz Habaj, CEO eSky.pl.

W 2016 roku w firmie zmieniono model zarządzania z właścicielskiego na managerski. Powołany wtedy Zarząd kontynuował strategię dynamicznej ekspansji, rozwijając firmę na ponad 30. rynkach na świecie oraz stale rozwijając ofertę usług i produktów w odniesieniu do najnowszych trendów.

Nieustannie poszerzano bazę dostawców kontentu lotniczego i hotelowego, wprowadzano nowe produkty, jak MultiLine, pakiety Lot+Hotel czy ubezpieczenia podróżne, a także usługi dodatkowe.

Warto podkreślić, iż firma w ostatnich latach osiągała wysoką dynamikę wzrostu sprzedaży. W ciągu ostatnich czterech lat roczna wartość sprzedaży TTV wzrosła prawie czterokrotnie z 600 mln złotych do ponad 2,3 miliarda złotych w 2019 roku, co przełożyło się na znaczący wzrost wskaźnika EBIDTA.

Z kolei liczba rezerwacji w serwisie, w ciągu czterech lat wzrosła o ponad 300% i wyniosła ponad 2 miliony w 2019 roku. Początek br. zwiastował dalszy dynamiczny rozwój, który został wstrzymany przez pandemię COVID-19.

W obliczu aktualnego kryzysu, Zarząd w porozumieniu z Założycielami Grupy eSky niezwłocznie podjął kroki i opracował plan działania, mający zapewnić stabilność i możliwość odbudowania sprzedaży. Pomimo trudnej sytuacji rynkowej, firma dzięki międzynarodowym strukturom oraz globalnemu zasięgowi skutecznie dywersyfikuje sprzedaż.

Rynki otwarte w ubiegłym roku odgrywają teraz kluczową rolę w sprzedaży. Są to m.in. USA, Meksyk oraz kraje półwyspu skandynawskiego. Zarząd firmy planuje podjąć kolejne działania strategiczne, szukając nowych możliwości rynkowych i nisz. Habaj na stanowisku CEO będzie dodatkowym wzmocnieniem firmy na poziomie strategicznym w czasach kryzysu branży turystycznej spowodowanego COVID-19.

epoint