Prezes QuarticOn o szansach dla e-commerce

epoint

Jak pokazuje historia, kryzys to paradoksalnie czas, kiedy powstaje wielu przyszłych czempionów gospodarki. Wystarczy przytoczyć drogę, jaką przeszedł największy dziś na świecie e-commerce marketplace, czyli Alibaba. Budowa potęgi tej firmy zaczęła się w czasie pandemii SARS w 2003 r., kiedy jej twórca i 6-osobowy zespół „uwięzieni” byli w biurze z powodu kwarantanny, wskazuje prezes QuarticOn Paweł Wyborski.

Sukces często jest w zasięgu ręki, wystarczy pomysłowość, determinacja i zastosowanie odpowiednich środków. Polscy przedsiębiorcy mają w sobie ten potencjał i my możemy ich wesprzeć, dostarczając im inteligentne, łatwe w obsłudze ale i zaawansowane technologicznie narzędzie do optymalizacji działania ich sprzedaży” – dodaje Wyborski.

QuarticOn, wyspecjalizowany w dostarczaniu rozwiązań klasy AI dla e-commerce, wyciąga do przedsiębiorców e-commerce pomocną dłoń. Jego najnowszą propozycją na czas pandemii jest bezpłatne udostępnienie Smart Search – autorskiej, inteligentnej wewnętrznej wyszukiwarki produktów na półkach e-sklepów.

O ile tradycyjne sektory gospodarki, zwłaszcza te bazujące na bliskim kontakcie z klientem, przeżywają obecnie bardzo ciężkie chwile, o tyle sprzedaż online bez wątpienia ma swój czas i to od starań tych sklepów zależeć będzie, jak bardzo skorzystają z tej szansy. Chcemy dołożyć naszą cegiełkę do wzmocnienia kondycji polskiej branży detalicznej. Dlatego dzielimy się bezpłatnie narzędziem do optymalizacji sprzedaży w kanale online. Z doświadczenia innych sklepów wiemy, że jego zastosowanie potrafi szybko wpłynąć na wyższe przychody z e-commerce – wyjaśnia Wyborski.

Szacuje się, że w pierwszych miesiącach 2020 r. sprzedaż online miała 16-proc. udział w całkowitej sprzedaży detalicznej. Pandemia koronawirusa może w czasie 12 miesięcy zmienić ten odsetek nawet o 100%. Firmy stacjonarne nie mogą już odwlekać decyzji o wejściu w online. Muszą na tę transformację przeznaczyć sporą cześć swojego budżetu marketingowego.

Inteligentna wyszukiwarka

Sprzedaż online to proces łączenia klienta z produktami. Aż 65% klientów opuszcza sklep internetowy ponieważ nie odnajduje w nim szybko produktu. Zatem sprawnie funkcjonujący e-commerce to taki, który pomaga klientom szybko odnaleźć produkty, których szukają.

Praktyka rynkowa pokazuje, że właściwie działająca wewnętrzna wyszukiwarka jest w stanie wygenerować nawet 30% obrotów sklepu. O ile rozpoznaje potrzeby klientów.

Narzędzie QuarticOn rozwiązuje ten problem, oferując szereg wartościowych funkcjonalności:

– Sugestie wyszukiwania w trakcie pisania – po pojawieniu się pierwszych liter hasła,
wyszukiwarka wyświetli najbardziej prawdopodobny wynik
– Wyniki w kilka sekund – szybkość wygenerowania wyników wyszukiwania bardzo często
decyduje o przewadze konkurencyjnej
– Responsywność – komfort korzystania z wyszukiwarki niezależnie od urządzenia, z jakiego korzysta klient
– Obsługa literówek i synonimów – rozwiązanie rozpoznaje błędną pisownię we
wprowadzanych hasłach i obsługuje synonimy
– Obsługa złożonych zapytań – możliwość rozłożenia wieloczłonowych haseł na czynniki
pierwsze, dzieląc produkt na nazwę i typ
– Brak bariery językowej – Smart Search obsługuje 35 języków
– Możliwość oceny wykorzystania skuteczności działania wyszukiwarki – panel klienta daje
dostęp do statystyk efektywnościowych narzędzia i możliwość późniejszego ich
wykorzystania przy kampaniach SEM, PPC i pozycjonowaniu.