Rowena Everson o rozwoju Standard Chartered w Polsce

epoint

Rowena Everson, dyrektor zarządzająca globalnym centrum usług biznesowych banku Standard Chartered w Polsce, w komentarzu dla ISBtech o planach instytucji.

Standard Chartered zarejestrował swoją polską spółkę w czerwcu 2018 roku, pierwsi pracownicy rozpoczęli pracę już w lipcu, a we wrześniu tego samego roku uruchomiliśmy działalność operacyjną.

Na koniec pierwszego roku funkcjonowania mieliśmy 150 pracowników, obecnie (stan na koniec kwietnia 2020) nasz polski zespół liczy prawie 600 osób. Nasz polski zespół składa się z doświadczonych specjalistów, świadczących usługi oparte na wiedzy na rzecz innych spółek z Grupy Standard Chartered, działamy więc do wewnątrz organizacji, nie mamy w Polsce klientów spoza holdingu.

Część naszych zespołów koncentruje się na współpracy ze spółkami z zachodniej półkuli (np. zespoły odpowiedzialne za monitorowanie transakcji realizowanych przez klientów banku pod kątem zapobiegania praniu pieniędzy, korupcji czy finansowaniu terroryzmu), inne mają globalny zasięg działania (np. nasz zespół ds. cyberbezpieczeństwa czy zespół skoncentrowany na wdrażaniu projektów z zakresu zarządzania zasobami ludzkimi).

Nasze kluczowe obszary działalności to (kolejność odpowiada rozmiarom poszczególnych zespołów):
 Przeciwdziałanie przestępczości finansowej
 Cyberbezpieczeństwo
 Zarządzanie ryzykiem płynności (Treasury Modelling Hub)
 Zarządzanie międzynarodowymi projektami HR
 Rekrutacje na rynku polskim, brytyjskim i amerykańskim
 Negocjowanie umów na instrumenty pochodne z klientami korporacyjnymi i
instytucjonalnymi

Zgodnie z zapowiedziami z połowy 2018 roku, planujemy stworzyć w Warszawie ok. 750 miejsc pracy. W najbliższych miesiącach będziemy koncentrowali się na rozwoju istniejących zespołów.

Budujemy całe ‘ekosystemy’ w poszczególnych obszarach, zamiast koncentrować się jedynie na określonych wycinkach procesów, dzięki czemu nasi pracownicy mają duże możliwości rozwoju.

Wiele funkcjonujących już i nowo powstających stanowisk to stanowiska o zasięgu międzynarodowym lub globalnym, co umożliwia polskim specjalistom wykorzystanie doświadczenia zdobytego na rynku lokalnym czy regionalnym w znacznie szerszym zakresie.

Sondujemy jednocześnie możliwości rozwoju nowych obszarów kompetencyjnych w naszej polskiej spółce we współpracy z naszymi partnerami z różnych części Grupy Standard Chartered. Z przyjemnością poinformujemy o nowych obszarach w momencie, w którym zapadną stosowne decyzje.