Usługa cyfrowej sprzedaży bonów do salonów piękności i platforma sprzedaży online to odpowiedź Versum na lockdown z powodu koronawirusa, informuje Sebastian Maśka, CEO Versum, firmy rozwijającej system do zarządzania salonami w branży hair&beauty.
“Szacujemy, że w najbliższych tygodniach wartość usług sprzedanych za pomocą bonów wyniesie 5 mln zł. Obecnie obsługujemy blisko 50 tys. specjalistów hair&beauty. Ponad 11 tys. z nich już skorzystało z formy pomocy, jaką zaoferowało Versum. Uruchamiamy też platformę e-commerce dla salonów, co pozwoli im na sprzedaż online, np. kosmetyków. Zamknięcie salonów, nie musi oznaczać ich końca. Cyfryzacja branży umożliwia przeniesienie części usług do online i zachowanie płynności finansowej w czasie kryzysu” – komentuje Maśka.
Versum to najbardziej kompleksowe narzędzie do zarządzania salonami urody, obecne w blisko 100 krajach na całym świecie. Obsługuje miesięcznie prawie 3 miliony wizyt o wartości około 5 miliardów złotych rocznie. System oferuje szerokie wsparcie dla branży hair&beauty, w tym szybkie płatności Moment Pay, zintegrowane z funkcją przedpłat. Pomaga m.in. zarządzać kalendarzem i personelem, prowadzi automatyczne działania marketingowe, monitoruje zasoby, kontroluje magazyn produktów oraz jest bazą wiedzy o klientach.
Z Versum korzysta 46 tysięcy profesjonalistów, w tym najlepsi specjaliści branży hair&beauty, m.in. Klaudiusz Iciek, ekspert w programie Polsatu “Supermodelka Plus Size”, Andrzej Kawulok (Make my Over), salon Spiękniej by Julia Kamińska, a także sieci salonów fryzjerskich Trendy Hair Fashion oraz sieć salonów Yasumi, DepilConcept, Ce-Ce Beauty Clinic. Firma powstała w 2011 r. w Bielsku Białej.