Niedawno pojawiła się informacja, że polski startup pracuje nad aplikacją Meetlify, która ma być odpowiedzią na problemy komunikacyjne występujące w kryzysowych sytuacjach, przez co pomoże przetrwać biznesowi m.in. w czasach pandemii. Zatem czym jest Meetlify?
Jakub Duda, członek zarządu i Rafał Orlicki, prezes: Meetlify to po części aplikacja, po części nowy, pozbawiony szumu kanał komunikacyjny dla biznesu, umożliwiający szybkie i wygodne wyszukiwanie ciekawych partnerów biznesowych.
Kiedy zrodził się w Waszych głowach pomysł na stworzenie takiej aplikacji i jaki był tego powód?
Pomysł w swej obecnej postaci zrodził się z frustracji tym, jak trudna stała się obecnie komunikacja biznesowa i budowanie nowych kontaktów. Teoretycznie dysponujemy olbrzymią liczbą kanałów komunikacji, jednak w większości są one pełne szumu (spam, reklamy, niechciane treści).
Uznaliśmy, że w modelu w którym główne metryki są ilościowe (czas, ilość informacji, ilość kontaktów), a dane użytkownika są towarem, nie można skutecznie się komunikować, stąd pomysł na stworzenie Meetlify.
Na rynku działa sporo narzędzi, które umożliwiają biznesowy kontakt online, dlaczego uważacie, że to właśnie Wasza aplikacja jest wyjątkowa? Jakie są jej przewagi konkurencyjne?
Przede wszystkim nie tworzymy systemu telekonferencyjnego ani systemu komunikacji tekstowej. O ile w przyszłości możliwa jest integracja z takimi systemami, my skupiamy się na innej warstwie – chcemy stworzyć coś, co nazywamy Netflixem rekomendacji biznesowych.
Chcemy by nasz system skutecznie rekomendował nowe kontakty, równocześnie bezwzględnie filtrując wszelkie formy niechcianej komunikacji. Przykładowo, jeśli jestem na targach IT, a moje główne zainteresowanie to zakup usług określonego typu, system na tej (między innymi) podstawie będzie amplifikował kontakty które oferują poszukiwane przeze mnie usługi, równocześnie blokując komunikację z innymi tematami.
Do tego dochodzi kilka innych ciekawych funkcji, o których na obecnym etapie nie chcemy jeszcze mówić publicznie.
Jak dokładnie będzie działa aplikacja i w jakie funkcje będzie wyposażona?
Za wcześnie by o tym mówić w szczegółach, ale już niedługo będzie można uczestniczyć w jej testach, do czego już teraz zachęcamy.
Kiedy aplikacja trafi na rynek i gdzie chcecie ją komercjalizować?
Planujemy wejście na rynek pod koniec przyszłego roku, ale już dużo wcześniej będziemy testować aplikację w ograniczonym zakresie.
Jaki będzie koszt zakupu Meetlify?
Aplikacja będzie wykorzystywać między innymi model subskrypcyjny. Powszechnie znanym problemem dla przedsiębiorcy w rozwoju startupu są pieniądze.
Jak jest w Waszym przypadku. Skąd macie środki na rozwój firmy i aplikacji?
Od początku współpracujemy z funduszem inwestycyjnym Blite Fund. Jesteśmy też w trakcie starań o fundusze europejskie w ramach programu "Szybka ścieżka" NCBiR.
Na koniec czy możecie Panowie przybliżyć się Czytelnikom?
Rafał Orlicki – współzałożyciel, prezes zarządu spółki Meetbit. Od 15 lat związany z branżą MICE, filmową i branżą gier wideo. Producent i organizator masowych eventów (od kilkunastu tysięcy osób, do kilku milionów uczestników) oraz polskich ekspozycji targowych na międzynawowych wydarzeniach filmowych (festiwale i targi filmowe w Berlinie, Cannes, Wenecji, Los Angeles). Współtwórca networkingowych rozwiązań systemowych dla branży filmowej i turystycznej w Polsce (komisje filmowa, regionalne fundusze filmowe).
Jakub Duda – współzałożyciel, członek zarządu spółki Meetbit dyrektor techniczny w spółce Meetbit. Od blisko 20 lat związany z branżą IT i branżą gier wideo, przedsiębiorca, programista, kierownik B+R. W czasie swojej dotychczasowej kariery zajmował się projektowaniem i produkcją gier wideo, tworzeniem aplikacji biznesowych i przemysłowych. Przez wiele lat aktywnie współpracował z uczelniami wyższymi (Politechnika Śląska, Uniwersytet Śląski, Uniwersytet Ekonomiczny, Wyższa Szkoła Biznesu) jako wykładowca lub specjalista związany z projektami naukowymi.