Producent oprogramowania InsERT stworzył platformę internetową Agralan do handlu płodami rolnymi. Chce przenieść agrobiznes do sieci.
Dzięki nowej internetowej platformie Agralan dostawcy i kupujący produkty rolne otrzymują niedostępne dotąd narzędzia do handlu na rynku rolnym w wersji online, także w bezpłatnym pakiecie. Twórcą platformy jest InsERT – lider rynku oprogramowania dla małych i średnich firm.
Na platformie Agralan spotykają się dostawcy oraz kupujący produkty rolne i bez wychodzenia z domu zamieszczają oferty kupna, składają propozycje sprzedaży, prowadzą negocjacje z potencjalnymi kontrahentami, wymieniają się dokumentami, organizują załadunki i dostawy.
„Choć nie jesteśmy jedyni na rynku rolnym, to Agralan jest najbardziej kompletną odpowiedzią na zgłaszane potrzeby funkcjonalne jego uczestników. U nas dodatkowo ponegocjują ceny, umówią dostawy i będą mieć wgląd do historii przeprowadzanych transakcji. Agralan jest dostępny w wersji mobilnej, co pozwala na korzystanie z jego funkcjonalności na smartfonie – w dowolnym czasie i miejscu – powiedział inicjator projektu Agralan Przemysław Tronina.
„W Agralanie można przeglądać zawsze aktualne na rynku ogłoszenia kupna produktów rolnych. Można je filtrować, mając zebrane w jednym miejscu dokładnie te, które dotyczą wybranego regionu – z ceną dostosowaną do powiatu i uwzględniającą odległość od miejsca rozładunku. Ogłoszenia na portalu można nie tylko publikować w strefie ogłoszeń, ale poprzez e-mail i SMS-y udostępniać też odbiorcom, którzy nie są użytkownikami platformy. Komunikator pozwala na szybką wymianę informacji i efektywną negocjację cen. Dzięki temu kontrahenci mogą dogadać się, co do brzmienia umowy kupna sprzedaży czy wymienić skany już podpisanej umowy” – powiedział Krzysztof Raszczuk, pełnomocnik zarządu firmy InsERT, doradca ds. Inwestycji.
Jak wskazuje, na platformie dostępny jest kalendarz dostaw, czyli narzędzie do zarządzania harmonogramem rozładunków. Sprzedający jednym kliknięciem może dokonać rezerwacji na konkretny, dogodny dla niego termin dostawy, bez niepotrzebnego angażowania kupującego.