Elektrownia Powiśle… historia, zakupy, architektura, technologie

SEG 2025

Elektrownia Powiśle otwiera dla klientów swoją przestrzeń handlową. Kusi industrialnym klimatem, całkowicie nowymi w Polsce markami, nowymi konceptami i rozwiązaniami innowacyjnymi. Współpracuje m.in. z tech startupową gwiazdą Booksy.

Jutro zrewitalizowana Elektrownia Powiśle otworzy się na nowe. Obiekt pełen historii m.in. z Powstania Warszawskiego, został zrewitalizowany z pietyzmem i wizją połączenia dziedzictwa przeszłych pokoleń z nowoczesnością do jakiej aspiruje stolica. Dla klientów dostępna będzie część handlowa projektu oraz wybrane koncepty gastronomiczne w strefie Food Hall.

Na tych, którzy zaplanowali zakupy, w Elektrowni Powiśle czekają zagraniczne marki, m.in. pierwszy w Polsce sklep Urban Outiffiters, pierwszy w Warszawie i drugi w Polsce sklep Weekday, COS, Levi’s, Converse czy Hugo. Zakupy w Elektrowni Powiśle to także szansa dla miłośników polskich marek na zakupy stacjonarne w ich ulubionym sklepie jak Warsaw Concept Store, Jestem Slow Concept Store, Chosen By, Vasina, Confashion, Orska i wiele innych.

Uruchomienie lokali gastronomicznych w Elektrowni Powiśle uzależnione było od terminu kolejnego etapu znoszenia ograniczeń związanych z pandemią. Po ogłoszeniu nowych wytycznych dla gastronomii, strefa Food Hall może zacząć działać razem z częścią handlową. Strefa gastronomiczna Food Hall w Elektrowni Powiśle to 17 konceptów gastronomicznych, serwujących kuchnię z wielu zakątków świata oraz 3 wyjątkowe bary. Od środy, 20 maja dla klientów dostępne będą wybrane lokale, m.in. Dim Sum Box, Tel Aviv, Trufla Pasta Bar i The Fry oraz wszystkie bary.

W obecnych czasach handlowo – lifestylowy koncept musi być obecny także w kanałach cyfrowych. Elektrownia Powiśle ma swoją aplikację, dzięki której jest w kontakcie ze swoimi klientami. Wśród funkcjonalności oferuje kalendarz eventów od muzyki po inne atrakcje, które będą odbywać się w obiekcie. Zaoferuje ponadto możliwość zamawiania i opłacenia jedzenia w restauracjach obecnych w Elektrowni Powiśle. Aplikacja ma również dać znać, że zamówienie jest do odebrania.

Jeden poziom nad foodhallem ustawiona została szklana ściana, która na potrzeby transmisji zamienia się w mleczny ekran. Atrakcyjnym rozwiązaniem są również archiwalne zdjęcia, specjalnie naklejone na kamień pokrywający niektóre ściany. To również wymagało technologicznej wiedzy firmy specjalizującej się w powiększaniu zdjęć i nanoszeniu ich na wymagające warstwy.

Unikalnym w Polsce projektem jest strefa beauty gdzie zaoferowane zostanie 300 różnych usług, w tym kriokomora. Usługi beauty mają być koordynowane dla klientek i klientów we współpracy z Booksy. Będzie to platforma dedykowana strefie beauty, gdzie klientki będą miały do dyspozycji informacje jakie usługi są dostępne w danym czasie, a także rezerwacje usług. Zarządzający Elektrownią zaznaczają, że ten segment będzie sukcesywnie uruchamiany zgodnie z procedurami bezpieczeństwa w obliczu epidemii.

Obiekt wyposażony jest ponadto w systemy oszczędzające energię elektryczną, w tym ledowe oświetlenie, rozwiązania ekologiczne jak panele solarne, najwyższej jakości wentylacja i oczywiście building management system, kontrolujące bieżące zaangażowanie zasobów przez obiekt. Ponadto obiekt jest pełen architektonicznych smaczków, ot jak chociażby poniżej…

Inwestorem obiektu jest Tristan Capital Partners, a deweloperem White Star Real Estate.

epoint