Michał Miłkowski, Doradca Zarządu ds. Rozwoju Biznesu Komponentów i marki PC Actina w ACTION S.A. w komentarzu dla ISBtech o perspektywach e–sportu i miejscu Action „w tym zyskownym kawałku biznesu”.
Sytuacja wywołana światową epidemią COVID-19 i związana z nią społeczna izolacja przyspieszyła rozwój wielu działań prowadzonych w Internecie, w tym i elektronicznej rozrywki.
Sądzę, że ten kierunek rozwoju gamingu i e–sportu jest przyszłością. W okresie, kiedy na sile nabrała akcja #zostańwdomu okazało się, że rynek nie lubi próżni, dlatego już teraz widać jak wiele działań z zakresu elektronicznego sportu przeniosło się do sieci. Powstaje masa turniejów i inicjatyw e-sportowych takich ja nowe portale, organizacje, media czy fora o szerokiej tematyce związanej z gamingiem lub e-sportem.
Z naszych obserwacji wynika, że te wszystkie projekty cieszą się ogromną popularnością, bo coraz więcej osób sięga dziś po gry elektroniczne, by zapewnić sobie ciekawą rozrywkę pozostając w domach.
Co ciekawe, badania dowodzą, że w okresie samoizolacji związanej z koronawirusem, gracze chętniej sięgają po tytuły osadzone w tematyce pandemii czy innych bio-zagrożeń. Do takich wniosków doszli badacze z firmy Try evidence, która we współpracy z naszą marką Actina w kwietniu tego roku przeprowadziła ankietę wśród prawie 1000 Polaków badającą preferencje związane z światem interaktywnej rozrywki podczas COVID-19.
Wsparcie projektów badawczych to nie jedyny udział marek Action w rynku związanym z gamingiem i e–sportem. Do kolejnych działań należy organizacja po raz pierwszy w historii własnego turnieju e-sportowego Polish Esport Cup 2020, który odbywa się całkowicie online i może wziąć w nim udział do 7 tys. graczy.
Poza tym, Actina od półtora roku sponsoruje jedną z renomowanych drużyn e–sportowych w Polsce – PACT, która od stycznia 2019 r. nosi nazwę Actina PACT. Drużyna ta gra na w pełni spersonalizowanych pod wymagania zawodników komputerach Actina i na co dzień trenuje w Actina Gaming House – nowoczesnej willi położonej pod Warszawą, gdzie poza zawodnikami Actina PACT szlifują formę inne topowe e-sportowe organizacje.
Promocja polskiej sceny e-sportowej to jedno z kluczowych działań, które realizuje Actina. Dlatego dodatkowo, uczestniczy w programie #wspieramylany – oddolnej inicjatywie, która wspiera nowo powstałe i już działające aktywności e–sportowe w Polsce.
Jak widać zakres działań Actiny na arenie e–sportowej jest bardzo szeroki i różnorodny, a dodatkowo wzmocniony poprzez portal dla graczy gram.pl, należący do Action, który otworzył sekcję e–sport, gdzie pojawiają się wszystkie newsy związane ze sportami elektronicznymi. Od strony sprzedażowej działania związane z gamingiem realizuje sklep sferis.pl, w którym cyklicznie pojawiają się specjalne oferty wyprzedażowe na produkty pod dane wydarzenia e-sportowe, np. IEM, PGA, czy obecnie – Polish Esport Cup.
Dla Action działania w świecie gamingu i e–sportu, od wspierania projektów związanych z elektroniczną rozrywką, po sprzedaż komputerów gamingowych Actina, to mocna wartość dodana do całego biznesu generowanego przez firmę. Aktywności te pośrednio przekładają się na sprzedaż, a bezpośrednio ich celem jest propagowanie dobrej, wartościowej e-rozrywki, która daje satysfakcję z gry na najlepszym sprzęcie i narzędziach gamingowych, co w takich momentach jak dziś, w czasie epidemii, mocno procentuje i pozwala się wybić markom, które wiedzą jak całościowo zarządzać emocjami i potrzebami graczy.