„Drill Deal to nasza najnowsza wielka nadzieja”

SEG 2025

Wojciech Sypko, prezes Red Dev Studio, w rozmowie z ISBtech o planach producenta gier.

  1. Ostatnio informowaliście o tym, że intensyfikujecie rozwój portfolia produkcyjnego. Jakie są Wasze najbliższe plany w tym zakresie? Ile gier rocznie chcecie produkować?

Na bazie dotychczasowych doświadczeń doszliśmy do wniosku, że mamy już umiejętności pozwalające na produkcję większych i ambitniejszych niż dotychczas produkcji. Z drugiej strony, rynek nie chce długo czekać na kolejne premiery.

Przyjęliśmy więc plan, aby wypuszczać dość często mniejsze gry, oparte na prostej, ale pomysłowej mechanice, natomiast większe produkcje rozwijać równolegle i wypuszczać co 6 do 9 miesięcy.

2. Zakładacie możliwość produkcji gier w modelu współfinansowania z osobami trzecimi. Proszę zdradzić więcej szczegółów.

Mamy kontakty z wydawcami, którzy dysponują budżetami na duże gry, jednak sami nie utrzymują zespołów developerskich. Jest to korzystny dla obu stron model współpracy – z jednej strony wydawca może uruchomić nawet kilkanaście produkcji naraz, z drugiej strony developerzy mają zapewnione finansowanie i (w jakimś stopniu) wpływ na ostateczny kształt powstającej gry.

  1. Która z produkcji RDS ma największy potencjał i dlaczego?

Każda z produkcji ma w sobie potencjał :-)… jak wielki, okazuje się po wprowadzeniu gry do sprzedaży. Nieco poważniej – duże nadzieje pokładamy w symulatorze platformy wiertniczej Drill Deal. Gra jest już na ukończeniu, a dotychczasowe informacje z rozwoju gry spotkały się z bardzo dobrym odbiorem.

  1. RDS udzieliło licencji Silver Lynx Games na stworzenie planszowej wersji gry Down to Hell. Natomiast pod koniec I kwartału br. Silver Lynx przeprowadziło na platformie Kickstarter kampanię planszowej wersji Down to Hell. Jak idą prace nad grą w wersji planszowej?

Gra została zaprojektowana, powstały wersje prototypowe (poniżej linki do recenzji oraz do strony o grze) i trwają przygotowania do produkcji. Gra została przygotowana w taki sposób, aby każda rozgrywka była inna od poprzedniej, co pozwoli utrzymać zainteresowanie grających przez długi czas.

W grze dostępnych jest wiele opcji dotyczących zarówno broni i czarów, jak i przeciwników, co dodatkowo uatrakcyjnia rozgrywkę. Jesteśmy więc dobrej myśli i trzymamy kciuki!

epoint