Fala automatyzacji nadchodzi do Polski 

epoint

To sektor rozwiązań teleinformatycznych będzie siłą napędową do odbudowania polskiej gospodarki po pandemii COVID – 19 – uważa Przemysław Kędzior z TCG Process. Przychody firm oferujących cyfrowe rozwiązania wzrosły od kwietnia br. o blisko połowę, a przedsiębiorstwa te odnotowały wzrost zamówień oferowanych przez siebie programów i rozwiązań o ponad 40 proc

Pierwsza rewolucja przemysłowa dotyczyła włókiennictwa, druga – hutnictwa, a trzecia przemysłu wytwórczego. Na naszych oczach odbywa się czwarta rewolucja związana z automatyzacją procesów czy wprowadzaniem sztucznej inteligencji do codziennego życia. Polskie firmy w okresie pandemii przekonały się do niestandardowych rozwiązań z obszaru cyfryzacji zasobów informacji i zarządzania danymi online. 

„Na całym świecie pandemia przyczyniła się do popularyzacji pracy zdalnej i modeli rozproszonych, a co za tym idzie wykorzystywania zasobów cyfrowych. Polskie firmy są coraz bardziej zainteresowane rozwiązaniami typu input managment. Jeszcze parę lat temu w przedsiębiorstwach królowały dokumenty, a dziś wyraźnie widać wzrost znaczenia kanałów online, rozwiązań mobilnych i integracji systemowych. Polskie firmy, szczególnie teraz w okresie pandemicznym, są otwarte na stosowanie i szybkie wdrażanie nowych technologii” – mówi Przemysław Kędzior, Menadżer Generalny TCG Process Polska. 

Nie każdy wróci do pracy stacjonarnej 

Zdaniem Michała Gizy, doradcy zarządu ds. rozwoju TCG Process Polska , praca zdalna jest przyszłością rynku. W ciągu ostatnich 12 lat odsetek osób pracujących zdalnie wzrósł o 159 proc. Pandemia może znacząco zwiększyć tę liczbę. Już teraz ponad 75 proc. firm planuje przynajmniej dla części pracowników wprowadzić stałą pracę z domu.  

To dla TCG Process dobra informacja. Praca w trybie zdalnym wymaga korzystania z narzędzi online czy specjalnych platform, które umożliwiają działanie na dokumentach i danych. Obserwujemy znaczący wzrost popularności rozwiązań z obszaru input managmentu, które umożliwiają masowe przetwarzanie danych w krótkim czasie. To ogranicza pracę ręczną i skraca czas implementacji danych. Z rozwiązań umożliwiających pracę zdalną oraz z programów, takich jak oferowana przez nas platforma DocProStar najczęściej korzystają  firmy z sektora BPO, finansów i ubezpieczeń” – mówi Michał Giza. 

Zdaniem ekspertów TCG Process, fala automatyzacji zawita wkrótce do Polski i będzie dotyczyć nie tylko firm z sektora BPO. Już dziś w Szwajcarii – jednym z państw, gdzie działa TCG Process – do rozwiązań online przekonują się firmy z sektora healthcare, edukacyjnego czy publicznego.