Znaczenie danych i ich analityki dla biznesu rośnie z roku na rok. Szacuje się, że każdego dnia generowane są 294 mld maili [1], podczas gdy aż 90% wszystkich przetwarzanych danych zostało stworzonych w ciągu zaledwie ostatnich dwóch lat [2].
Tak szybki przyrost informacji sprawia, że firmy muszą odpowiednio przystosować się do zmian, aby jak najefektywniej zarządzać napływającymi informacjami. Korzyści płynące z odpowiedniego zarządzania danymi w firmie, to szansa nie tylko na rozwój przedsiębiorstwa, ale również konieczność, jeśli chce się sprostać coraz większej konkurencyjności na rynku.
Wykorzystując odpowiednie narzędzia biznesowe, firmy mogą w pełni zarządzać strategicznymi obszarami przedsiębiorstwa – produkcją, dystrybucją, marketingiem, finansami, a także zasobami ludzkimi. Według badań, wielu pracowników aż 60% dnia roboczego spędza na wyszukiwaniu danych, ich przetwarzaniu oraz zarządzaniu nimi [3]. Gdyby wyposażyć ich w odpowiednie narzędzia, mogliby ten czas przeznaczyć na działania strategiczne z biznesowego punktu widzenia firmy.
Agregacja i interpretacja danych
Kluczem do sukcesu jest nie tylko odpowiednie agregowanie danych, ale również możliwość ich szybkiej interpretacji i przełożenia wniosków na działanie przedsiębiorstwa. Szczegółowa analiza pomoże zoptymalizować koszty produkcji, wspomoże proces bieżącego budżetowania oraz kontrolę nad osiąganymi wynikami finansowymi.
„Przewiduje się, że do 2025 roku będziemy generować prawie 463 EB [4] danych dziennie [5]. Chcąc zapanować nad napływającymi do firmy informacjami i zrobić z nich użytek, potrzebujemy odpowiednich narzędzi. Najlepsze będą zintegrowane platformy biznesowe, które kompleksowo pozwolą zadbać o każdy aspekt działalności firmy. Z naszego doświadczenia wiemy, że wprowadzenie odpowiedniego systemu, który zapewnia kompleksowe wsparcie nie tylko w zakresie organizacji wszelkich procesów wewnątrz firmy, ale również w zakresie komunikacji z otoczeniem biznesowym, pozwala na zaoszczędzenie czasu pracowników. Obserwujemy również, że coraz więcej firm decyduje się na cyfrową transformację, inwestując w nowoczesne rozwiązania – rok 2019 zamknęliśmy z 25% wzrostem właśnie dzięki projektom chmurowym – komentuje Daniel Olejniczak, wiceprezes Bonair.
Odpowiednie zarządzanie strategicznymi informacjami biznesowymi prowadzi do licznych oszczędności, a także generowania zysków, dzięki personalizacji ofert czy lepszemu dopasowaniu do szybko zmieniającej się rzeczywistości rynkowej.
Spowolnienia w zmianach
Wprowadzając firmę w czasy transformacji cyfrowej, należy odpowiednio zaplanować nadchodzące zmiany. Jak pokazują badania, siedmiu na dziesięciu ankietowanych twierdzi, że działania w pewnym momencie znacząco spowalniają lub nawet zatrzymują się, uniemożliwiając pełną implementację transformacji [6].
„Najczęstszą przyczyną nieukończonych działań mających na celu implementację nowych systemów wcale nie są znaczące, zewnętrzne czynniki, jak regulacje prawne czy zakłócenia rynkowe. Ponad 60% osób przypisuje problem wewnętrznym, firmowym okolicznościom, których przy odpowiedniej organizacji można uniknąć 6 . Kluczem do sukcesu jest wybór odpowiedniego partnera, który patrząc na firmę z zewnątrz, przeprowadzi implementację nowych systemów, dobierając rozwiązania najbardziej optymalne dla danej organizacji. Należy pamiętać, że cały proces nie może zakłócać codziennej pracy przedsiębiorstwa. Warto wybierając odpowiedniego usługodawcę zwrócić uwagę na jego doświadczenie, które w przypadku wdrożeń IT jest kluczowe, gdyż zapewnia szereg gotowych i sprawdzonych rozwiązań” – dodaje Daniel Olejniczak z Bonair.
1 https://www.digitalpoland.org/assets/publications/big-data-w-polsce/raport-big-data-w-polsce-v2.pdf
2 https://res.cloudinary.com/yumyoshojin/image/upload/v1/pdf/future-data-2019.pdf
3 https://www.digitalpoland.org/assets/publications/big-data-w-polsce/raport-big-data-w-polsce-v2.pdf
4 Exabyte, który równy jest 1,000,000,000,000,000,000 bajtów
5 https://www.raconteur.net/infographics/a-day-in-data
6 https://www.mckinsey.com/business-functions/mckinsey-digital/our-insights/how-to-restart-your-stalled-
digital-transformation
Dynamicznie rozwijający się rynek oraz zmieniające się potrzeby konsumentów nie
pozwalają firmom pozostać w tyle. Konieczne jest więc ciągłe udoskonalanie nie tylko
podstawy biznesu, ale również wszelkich procesów stanowiących o działalności firmy.
Bonair jest najczęściej wybieranym dostawcą usług wdrożeniowych w technologiach Microsoft w zakresie: CRM, ERP i BI w Polsce. Firma Bonair SA powstała w 1991 roku, a w 1997 roku została przekształcona w Spółkę Akcyjną. Przedsiębiorstwo wdrożyło ponad 200 rozwiązań platformowych, zarówno w kraju, jak i za granicą.