Firma Decora, europejski lider produkcji akcesoriów podłogowych, w czasie pandemii postawiła na rozwój i inwestycje w nowe technologie. Zaproponowała klientom całkowicie bezpłatne narzędzie, które ma szansę zrewolucjonizować proces wyboru i zakupu podłóg do domu. Wizualizator podłóg Arbiton to najnowocześniejsze i najbardziej dokładne tego typu narzędzie w Europie. Za pomocą trzech kliknięć możemy sprawdzić jak w naszym salonie będą wyglądać podłogi o różnorodnym kolorze lub fakturze.
Wizualizator podłóg to kolejny element długofalowej strategii firmy Decora zakładającej inwestycje w badania i rozwój. System działa w bardzo prosty sposób. Po wejściu na stronę marki paneli podłogowych Arbiton wgrywamy fotografię pomieszczenia, w którym chcemy wprowadzić zmiany, a następnie możemy dokonać wyboru podłóg z bardzo szerokiego zestawu różnych faktur i kolorów.
Z wizualizatora możemy wygodnie korzystać przy pomocy telefonu komórkowego, bez konieczności pobierania uprzednio jakiejkolwiek aplikacji. Wizualizator doskonale odwzorowuje kwestie związane ze światłem i strukturą pomieszczenia. Rozpoznaje również przedmioty na podłodze, takie jak nogi od krzeseł, stołów oraz inne meble, które stanowią część wnętrza. Gdy któraś podłoga przypadnie nam do gustu, możemy zamówić bezpłatną próbkę dekoru, a w kolejnych krokach wybrać sklep oraz kupić podłogę z dostawą pod same drzwi.
Jeśli jesteśmy zwolennikami tradycyjnych zakupów program wskaże nam najbliższe punkty sprzedaży w naszej okolicy. To prawdziwa rewolucja, która może zmienić cały proces zakupowy w segmencie podłóg.
„Chętnie inwestujemy w nowe technologie. W ubiegłym roku na inwestycje przeznaczyliśmy prawie 12 mln złotych. Prace nad wizualizatorem rozpoczęliśmy w styczniu, a pandemia Covid-19 znacznie je przyspieszyła. Chcieliśmy wesprzeć naszych partnerów handlowych i dać im narzędzie dzięki któremu klient w bezpieczny sposób będzie mógł dokonać u nich zakupów.” – mówi Artur Tomikowski, dyrektor marketingu marki Arbiton z firmy Decora.
„Wiedzieliśmy, że wraz z sytuacją na świecie trwale zmienią się nawyki zakupowe klientów, że będą oni potrzebowali narzędzi, które pozwolą im zachowując dystans społeczny komfortowo kupować elementy wyposażenia mieszkań, w których jesteśmy zmuszeni spędzać więcej czasu.”
Wizualizator Arbiton to prawdziwy gamechanger na rynku – coś co nie tylko ułatwia zakupy podłóg on-line, ale je rewolucjonizuje. Możemy dziś bez wychodzenia z domu i bez robienia wizualizacji u architekta wnętrz zobaczyć w ciągu kilku sekund jak zmieni się nasz salon, gdy zagości w nim nowa podłoga – dodaje Artur Tomikowski.
Według badań przeprowadzonych przez firmę IFS aż 52% firm twierdzi, że w najbliższym czasie zwiększy swoje wydatki na transformację cyfrową i rozwój technologiczny. To skutek pandemii, która zmieniła nasze nawyki zakupowe. Branża wykańczania i wyposażenia wnętrz także odczuła jej skutki.
Koronawirus zmusił sporą część konsumentów do porzucenia tradycyjnego modelu robienia zakupów na rzecz handlu online. Zaledwie trzy miesiące wystarczyły by dokonać rewolucji cyfrowej, która w normalnym trybie zajęłaby wiele lat. Mimo, że konsumenci obawiają się o swoją sytuację finansową nie kupują mniej, tylko kupują inaczej.
„Mamy już dane, które pokazują, że sprzedaż podłóg w kanale on-line u naszych partnerów handlowych w ciągu ostatnich czterech miesięcy rośnie w tempie dwucyfrowym i trend ten się utrzymuje. Polacy przekonują się, że dziś nie tylko można kupić w sieci ubrania, książki, czy produkty spożywcze, ale także panele podłogowe.” – mówi Artur Tomikowski, dyrektor marketingu marki Arbiton.
„Naszym zadaniem jako producenta jest maksymalnie te zakupy ułatwić i sprawić, by klient przez cały proces zakupu czuł się komfortowo – niemal tak jakby sprzedawca pokazywał mu panele u niego w domu.” – dodaje.
Decora znana jest z wprowadzania innowacyjnych rozwiązań. Jako jedna pierwszych firm na świecie wprowadziła na rynek podłogę w technologii SPC – HD Mineral Core. Są to panele winylowe, które dzięki rdzeniowi są trwałe i praktyczne jak płytki, a jednocześnie do złudzenia przypominają naturalne drewno. Ostatnio firma wprowadziła kolejną innowację – panele winylowe z mineralnym rdzeniem, które dzięki unikatowym zamkom 5Gi można montować w charakterystyczny wzór jodełki.