Skinwallet zmierza na giełdę NewConnect

SEG 2025

Skinwallet to firma zajmująca się wymianą i handlem dobrami cyfrowymi. Jej założyciele, Kornel Szwaja oraz Dawid Chomicz ogłosili wczoraj plany wejścia na giełdę NewConnect. Podczas konferencji obaj panowie opowiadali o związanych z tym wydarzeniem planach dalszego rozwoju  działalności. 

 

Dobra cyfrowe

Zanim powiemy szerzej o firmie warto przybliżyć czytelnikom kilka pojęć, które ułatwią zrozumienie zasad działalności Skinwallet, jak również idącego za nią sukcesu. Szeroko rozumiane dobra cyfrowe, to wszelkie produkty istniejące w przestrzeni cyfrowej. Należą do nich między innymi usługi streamingowe, platformy internetowe, czy cyfrowe kopie gier.

Skinwallet skupia się na rozrastającym się w dynamicznym tempie rynku gier. Budując swoją działalność wokół dyscyplin e-sportu, firma koncentruje się na handlu i wymianie dóbr cyfrowych z popularnych i znanych tytułów mobilnych gier komputerowych.

Dlaczego dobra cyfrowe wiążą się tak mocno z pojęciem e-sportu i popularnymi w danym momencie tytułami? E-sport to przeniesienie rywalizacji jaką znamy z klasycznego sportu w przestrzeń wirtualną. Turnieje popularnych tytułów są olbrzymimi wydarzeniami, budzącymi żywe emocje pośród oglądających.

Zespoły zawodowych graczy, bądź popularni streamerzy, czy gamingowi reporterzy decydują się na wyposażenie swoich elektronicznych awatarów w unikatowe elementy wyposażenia. „Skiny” czy też „skórki” to właśnie te elementy kosmetyczne. Nie posiadają rzeczywistego wpływu na rozgrywkę, ale tworzą poczucie indywidualności. Często fani decydują się na wyposażanie swoich postaci w identyczne elementy, jak ich komputerowi idole.

Analogiczną sytuację można zaobserwować w sporcie tradycyjnym, gdzie fani kupują koszulki swojego ulubionego zespołu, z nazwiskami swoich ulubionych zawodników.
E – sport przekłada to na tworzenie charakterystycznych motywów postaci graczy.

Szacuje się, że globalna wartość rynku towarów cyfrowych wynosi na ten moment 426 mld USD. Będący jego węższą częścią rynek gier to z kolei 138 mld USD. Najmniejszy element tej układanki, bo rynek dóbr cyfrowych w grach, to 30 mld USD.

 

Czym jest Skinwallet? 

Zapaleni gracze z pewnością słyszeli wcześniej te nazwę. Skinwallet to przede wszystkim platforma, która umożliwia sprzedaż dóbr cyfrowych, skupiając się przede wszystkim na elementach kosmetycznych z gier. Działalność firmy ogranicza się na ten moment do najpopularniejszych tytułów z ogromnej biblioteki Steam, czyli DOTA2 oraz CS:GO. Warto zaznaczyć, że są to tytuły, które łącznie ogląda ponad 65% widzów e-sportu ogólnie.

Obecnie przygotowany jest katalog dostępnych produktów na potrzeby przyszłych urządzeń. W niedalekiej przyszłości, bo już w trzecim kwartale 2020 ma wystartować Skinwallet Marketplace, platforma pośrednicząca w sprzedaży i kupowaniu dóbr cyfrowych. Jak podkreśla Kornel Szwaja, prezes Skinwallet obie usługi będą nadal dostępne.

„Oba produkty będą działały równolegle. Nie dochodzi tu do kanibalizacji – marketplace odpowiada na inne potrzeby użytkownika, pozwalając wystawić przedmiot na sprzedaż i poczekać aż znajdzie się chętny do jego zakupu. Model instant daje z kolei możliwość natychmiastowej sprzedaży, w zamian za niższą cenę” – powiedział K. Szwaja.

Na dzień dzisiejszy platforma obsługuje trzy olbrzymie rynki handlu dobrami cyfrowymi z gier, docelowo planowane jest rozszerzenie oferty o kolejne rynki krajowe i obsługiwane tytuły gier. Twórcy nie wykluczają też w późniejszym etapie włączenia do oferty gier z innych platform niż Steam. Jednak najważniejszą informacją jest wejście firmy na giełdę New Connect.

„Kończymy dematerializację akcji, dokument informacyjny trafi na GPW w poniedziałek. Wskazuje to na debiut na przełomie lipca i sierpnia” – powiedział K. Szwaja.

epoint