inSTREAMLY ma uniezależnić streamerów od techgigantów

epoint

Polski startup inSTREAMLY, który rozwija technologię umożliwiającą wyświetlanie treści w wielu niezależnych kanałach live stream jednocześnie, pozyskał właśnie milion złotych od funduszu SMOK Ventures na rozwój produktów i sprzedaży w Europie i na całym świecie.

Dzięki inSTREAMLY streamerzy mogą uniezależnić się od medialnych gigantów prowadzących największe platformy na świecie i bezpośrednio, w sposób zautomatyzowany, współpracować z markami. Startup oferuje dziś dwa rozwiązania: marketplace, występujący pod tą samą marką oraz rozwiązanie SaaS, pod nazwą streamcoi.

Marketplace łączy streamerów ze sponsorami. Każdego miesiąca z platformy korzysta ponad 2 tysiące nadawców i kilkaset firm z całej Europy, które chcą dotrzeć do fanów gamingu. Dotychczas na europejskim rynku z marketplace InSTREAMLY skorzystały marki takie jak Play, mBank, Sony PlayStation, czy Netflix.

Streamcoi, czyli technologia dostępna w modelu SaaS, służy podmiotom współpracującym z wieloma streamerami. Obecnie InSTREAMLY kieruje ofertę SaaS przede wszystkim do rynku esportowego – drużyn oraz organizatorów turniejów. Wśród klientów firmy znalazł się m.in. jeden z najlepszych klubów esportowych na świecie – G2 Esports.

Założyciele inSTREAMLY mają już kilkuletnie doświadczenie w esporcie i streamingu. Maciej Sawicki, CEO spółki, jest współwłaścicielem organizacji esportowej devils.one, prowadzi program „Misja. Esport” w portalu Onet.pl i sam jest streamerem. Damian Konopka, CTO, to twórca najpopularniejszego w Polsce serwisu monitorującego rynek live streamingu (streamerzy.pl). Zespół założycielski stanowią też Szymon Kubiak (wcześniej odpowiedzialny za sektor gamingu w domu mediowym Mediacom) oraz Wiktoria Wójcik (streamerka i dziennikarka esportowa). 

Potencjał InSTREAMLY dostrzegł fundusz SMOK Ventures, który zainwestował w startup w rundzie seed milion złotych. Pozyskane środki posłużą dalszemu rozwojowi technologii i produktów InSTREAMLY, które będą łączyć streamerów ze światem reklamy i mediów, a także rozwoju sprzedaży na całym świecie. Spółka planuje także powiększyć zespół, który obecnie liczy kilkanaście osób, o programistów zainteresowanych tematyką esportu i gamingu oraz live streamingu, a także o specjalistów z obszaru business development.

Wierzymy w naszą wizję rynku, ale źródło tej wiary to dotychczasowe wyniki. Rundę seed realizowaliśmy z przychodami w wysokości kilkunastu tysięcy euro miesięcznie, z produktami, które zostały zweryfikowane zarówno przez, klientów jak i streamerów.”  – mówi Maciej Sawicki, CEO i współzałożyciel inSTREAMLY.

„Uważamy, że potencjał streamingu nie ogranicza się tylko do esportu i gamingu. Obserwujemy rosnące zainteresowanie innymi kategorii. Cele są więc proste, ekspansja poza Europę i poza gaming dlatego kluczowy jest dla nas partner, który da nam dostęp do międzynarodowego networku. SMOK dzięki doświadczeniu swoich partnerów, posiada mocną sieć międzynarodowych kontaktów w sektorze gamingu, m.in w Dolinie Krzemowej i Azji Południowo-Wschodniej” – dodaje M. Sawicki

Cieszymy się, że możemy wesprzeć inSTREAMLY jako inwestor. W ostatnich latach obserwujemy olbrzymi rozwój w sektorach gamingu i esportu. Sama branża gier jest dzisiaj dwa razy większa niż przemysły muzyczne i filmowe razem wzięte. Wierzymy, że inSTREAMLY jest w wyjątkowym położeniu i wykorzysta globalny trend, wspierając najlepsze drużyny i organizacje esportowe oraz pozwalając tradycyjnym markom wejść na ten rynek.” – mówi Paul Bragiel, partner zarządzający w SMOK Ventures.