FlixBus, lider na rynku międzymiastowych połączeń autobusowych w Polsce i Europie, odmraża siatkę połączeń dzięki analizie danych, wskazuje Michał Leman, dyrektor zarządzający FlixBusa w Polsce.
„Jest to najtrudniejszy sezon w naszej historii, ale dzięki analizie danych mogliśmy błyskawicznie odbudować naszą ofertę. Te wakacje są też na pewno bardziej intensywne i wymagające niż poprzednie – więcej czasu zabierają analizy ruchu i popytu oraz dopasowanie do cały czas zmieniających się obostrzeń, dużo ostrożniejsi są też pasażerowie, którzy z rezerwacją biletu często czekają do ostatniej chwili. Sierpień pod tym względem może być jeszcze trudniejszy, bo mogą wrócić kolejne restrykcje” – komentuje Leman.
Nowości i usprawnienia technologiczne
Dla zwiększenia komfortu podróży FlixBus opracował też nowe narzędzie, umożliwiające sprawdzenie poziomu zapełnienia autobusu na danej trasie. Dzięki temu pasażerowie mogą zdecydować z wyprzedzeniem i na podstawie aktualnego obłożenia, czy zarezerwować bilet na dany przejazd, czy skorzystać z alternatywnego połączenia. Udoskonalona została również funkcja „Gdzie jest mój FlixBus?”, która pozwala zweryfikować położenie autobusu wybranego kursu w czasie rzeczywistym.
Przy zakupie biletu pasażerowie mają także możliwość rezerwacji dodatkowego, wolnego miejsca obok siebie. Dzięki temu mogą korzystać z większej przestrzeni i czuć się bardziej komfortowo w kwestii zachowania bezpiecznej odległości od pozostałych podróżujących.
Odmrażanie siatki
Firma podsumowała etap odmrażania swojej siatki połączeń. Obecnie bezpośrednio z Polski można dotrzeć aż do 250 miast w 15 krajach Europy. Wśród najpopularniejszych kierunków znajdują się m.in. Wrocław, Kraków, Praga, Wilno, Kołobrzeg i Split. Połączenia FlixBusa obsługuje blisko 30 lokalnych partnerów autobusowych.
Przywracanie poszczególnych połączeń we FlixBusie rozpoczęło się 28 maja 2020 i sukcesywnie z każdym tygodniem dodawane były kolejne linie. Aktualnie polska siatka połączeń FlixBusa obejmuje ponad 120 kierunków krajowych i blisko 130 europejskich, w tym w Niemczech, Francji, Chorwacji, na Ukrainie i w krajach bałtyckich, do których połączenia z Warszawy zostały uruchomione 16 lipca.
Bezpieczne podróżowanie
Wraz ze wznawianiem połączeń, FlixBus wprowadził też rozszerzone procedury bezpieczeństwa i higieny, obejmujące przede wszystkim profesjonalną dezynfekcję pojazdów po każdej podróży oraz obowiązek zasłaniania nosa i ust podczas podróży.
„Świadomi obaw związanych z korzystaniem z transportu publicznego, niezwłocznie wprowadziliśmy szereg procedur, mających na celu maksymalną ochronę pasażerów i kierowców w czasie podróży. Aktualnie możemy mówić o ruchu na poziomie 40% w porównaniu z poprzednim sezonem, co biorąc pod uwagę wszystkie czynniki, uważamy za niezły wynik” – przyznaje Leman.
FlixMobility to operator połączeń, oferujący nowoczesne opcje wygodnych, przystępnych cenowo i przyjaznych środowisku podróży za pośrednictwem autobusów FlixBus, pociągów FlixTrain oraz usługi FlixCharter.
Dzięki unikalnemu modelowi biznesowemu i innowacyjnej technologii, start-up szybko stworzył największą europejską siatkę długodystansowych połączeń autobusowych, uruchomił pierwszy zielony dalekobieżny pociąg w 2018 oraz w pełni elektryczne autobusy w Niemczech i we Francji. Od 2013 FlixMobility zmieniło sposób podróżowania milionów pasażerów, a spółka stworzyła tysiące nowych miejsc pracy w branży przewozowej. W 2018, FlixBus wystartował w USA, wprowadzając alternatywę dla podróżowania po Stanach Zjednoczonych.