Niezależny operator pocztowy, który kilka lat temu dał nadawcom możliwość śledzenia wszystkich przesyłek (z listami zwykłymi i marketingowymi włącznie), wprowadził kolejne innowacyjne rozwiązanie. Dzięki systemowi GPS on-line proces doręczania przesyłek można nadzorować w czasie rzeczywistym, a tym samym lepiej monitorować trasy doręczeń oraz zwiększać ich skuteczność. Po zakończonych pomyślnie testach w centrali firmy oraz wybranych punktach dystrybucji, operator wprowadził rozwiązanie do oddziałów w całej Polsce.
Usługa śledzenia przesyłek jest dobrze znana z rynku kurierskiego. Na rynek doręczeń listowych wprowadziła ją osiem lat temu spółka Speedmail, specjalizująca się w doręczaniu korespondencji masowej dla firm. Dzięki zastosowaniu systemu „track&trace” oraz wyposażeniu listonoszy w urządzenia GPS, operator jako pierwszy zaoferował możliwość monitorowania wszystkich kategorii przesyłek listowych, nawet najtańszych listów zwykłych i marketingowych.
GPS poprawia jakość doręczeń
„Głównym celem wprowadzenia urządzeń GPS on-line były procesy optymalizacyjne związane z podniesieniem efektywności i jakości doręczeń. Wprowadzając w naszej sieci dystrybucyjnej urządzenia GPS on-line pokazujemy, że nasza spółka stale się rozwija i pozostaje liderem alternatywnych operatorów pocztowych w Polsce” – mówi Janusz Konopka, prezes Speedmail.
Klienci operatora już wcześniej mieli możliwość monitorowania procesu doręczenia korespondencji, ewidencjonowania nadanych przesyłek listowych oraz dostępu do raportów z wykonania usługi. Nowe rozwiązanie zapewni stały nadzór nad doręczycielami oraz większą kontrolę nad pokonywanymi przez nich trasami.
Dzięki temu będzie można jeszcze dokładniej ustalić średni czas dostarczenia przesyłki, zoptymalizować trasy doręczeń oraz usprawnić pracę listonoszy. Nowy system oznacza dla operatora mniejsze koszty oraz krótszy czas pracy, a dla nadawcy – pewność, że jego przesyłka nie zaginie i dotrze na czas do właściwego miejsca.
Technologia zmienia branżę pocztową
„Branża pocztowa i kurierska stale rozwija zaawansowane rozwiązania technologiczne, a o konkurencyjności operatorów decydują wprowadzane przez nich innowacje. Wdrażając system GPS on-line zdecydowaliśmy się na współpracę z Trackimo – producentem lokalizatorów posiadającym własną opatentowaną technologię i aplikacje oraz zapewniającym transfer danych GSM. Podstawowymi kryteriami wyboru były dokładność zapisu śladu GPS oraz możliwość śledzenia urządzeń w czasie rzeczywistym” – tłumaczy Janusz Konopka, prezes Speedmail.
Innowacje w logistyce w pierwszej kolejności wdraża branża kurierska, ale w ślad za nią podążają dostawcy usług pocztowych. Wprowadzane przez nich rozwiązania mają nieustannie usprawniać proces doręczeń. Celem jest to, by przesyłki klientów dostarczać niezawodnie, terminowo oraz bezpiecznie. Monitorowanie ich drogi od momentu nadania do miejsca doręczenia jest dziś standardem, podobnie jak kody kreskowe umożliwiające identyfikację przesyłki.
Klienci operatorów pocztowych mogą liczyć także na takie rozwiązania jak specjalne aplikacje i platformy do zarządzania procesem nadawczym. Ułatwiają one przejrzystą organizację bazy adresowej, ewidencjonowanie przesyłek, tworzenie druków ZPO, drukowanie etykiet adresowych oraz generowanie szczegółowych raportów.