Maciej Kalisiak, Country Innovation Lead w HPE, w analizie dla ISBtech nt. aktualnych, kluczowych trendów w IT.
Rok 2020 przyniósł rosnące zapotrzebowanie na spójne środowisko w chmurze lokalnej i publicznej, a moc obliczeniowa, rozwiązania sieciowe i pamięć masowa będą teraz coraz częściej wykorzystywane jako usługa w modelu as-a-Service.
Z badania HPE As-a-Service: Driving Change Report wynika, że obecnie aż 87 proc. decydentów w obszarze IT zaczęło wdrażać lub w pełni wdrożyło rozwiązania SaaS oraz podstawowe technologie sprzętowe jako usługę w swoich organizacjach, a większość (88 proc.) zgadza się, że ma to kluczowe znaczenie dla uzyskania przewagi konkurencyjnej.
Wykorzystanie potencjału modelu as-a-Service na dużą skalę oznacza, że więcej przedsiębiorstw będzie mogło wdrożyć hybrydowe rozwiązania IT i przyspieszyć transformację cyfrową.
Będzie to również oznaczać szersze i łatwiejsze wykorzystanie nowych technologii, takich jak przetwarzanie na brzegu sieci, obliczenia o wysokiej wydajności (HPC) oraz sztuczną inteligencję (AI), która w coraz większym stopniu będzie stawać się naturalnym rozszerzeniem automatyzacji i uproszczeniem operacji IT.
Zgodnie z tym trendem, w HPE nie tylko dążymy do przejścia na model usługowy, zapewniając optymalizację wdrożeń w wielu chmurach, ale także dokładnie analizujemy przejmowane firmy pod kątem dopasowania do naszego portfolio, zgodnie ze strategią Edge to Cloud as a Service Platform.
Przykładem skuteczności tego podejścia jest nowy produkt – HPE Ezmeral, zestaw rozwiązań software umożliwiający uruchamianie, zarządzanie oraz kontrolę aplikacji od brzegu sieci aż po chmurę publiczną. Rozwiązanie to jest doskonałą bazą dla rozwiązań wykorzystujących AI i Machine Learning, czy środowisk DevOPS. Zostało stworzone w oparciu o dwie przejęte firmy – MapR i Blue Data.
W roku 2021 nadal będziemy obserwować coraz szersze wykorzystanie sztucznej inteligencji (AI) oraz bardzo duży nacisk na elastyczność IT, niezależnie od miejsca przetwarzania. Ostatnie lata oraz prognozy na przyszłość jasno pokazują mocne rozproszenie przetwarzania danych i obliczeń pomiędzy brzegiem sieci, lokalnym centrum danych oraz chmurą publiczną.
Tylko dzięki odpowiednim rozwiązaniom, zaprojektowanym do pracy w rozproszonych środowiskach oraz odpowiednim modelu dostarczania tych rozwiązań, będziemy w stanie skutecznie dostarczać IT dla biznesu. HPE umożliwia to z pomocą rozwiązań wspieranych przez sztuczną inteligencję, stworzonych do pracy w środowisku wielochmurowym oraz dostarczanych w modelu usługowym as-a-Service.
Nie można oczywiście zapominać też o danych, czyli nowej walucie obecnych czasów. Ciągły dostęp do danych i możliwość wyciągania szybkich i właściwych wniosków, jest często być albo nie być dla przedsiębiorstw. Wykorzystanie sztucznej inteligencji w rozwiązaniach IT pozwala na zapewnienie niespotykanego do tej pory doświadczenia użytkowania oraz wysokiej dostępności do danych.
O tym w jaki sposób sztuczna inteligencja (AI) pomaga firmom i ich działom IT opowiemy na wirtualnej konferencji „May AI Help You?”, która odbędzie się w dniach 13-15 października. Położymy w niej nacisk na pokazanie prawdziwych przypadków zastosowania AI w rozwiązaniach HPE oraz to, w jaki sposób odpowiadają one na wyzwania stawiane działom IT. Nie zapomnimy także o rzeczach ważnych społecznie, czyli ekologii i roli człowieka w technologii.