Krzysztof Kwiatek, prezes Creepy Jar, w rozmowie z ISBtech o decyzjach stojących za ostatecznym terminem premiery konsolowego Green Hell, self publishing’u i ambicjach sprzedażowych.
Jak oceniasz reakcję rynku na informacje, że konsolowa premiera GREEN HELL będzie miała miejsce dopiero w przyszłym roku i wydacie grę bez pomocy zewnętrznego wydawcy?
Krzysztof Kwiatek, prezes Creepy Jar: Pierwotnie planowaliśmy że konsole będą gotowe do wydania jeszcze w tym roku. Sukces jaki osiągnął GH po wydaniu co-op’a pokazał nam jednak jak olbrzmi potencjał na najbliższe lata tkwi w sprzedaży GH. Zdecydowaliśmy się poświęcić więcej czasu najbliższemu updatowi Spirits of Amazonia (który będzie miał co najmniej dwie części). Chcemy również żeby część pierwsza dodatku znalazła się już w wydaniu na Xbox i Ps4.
ZOBACZ RÓWNIEŻ: Creepy Jar podczas GPW Innovation Day
Zmiana naszych planów co do wydania konsol związana jest również z jakością do jakiej dążymy. pośpiech to zły doradca w branży produkcji gier. wersje konsolowe jeśli będą niedopracowane po prostu gorzej się sprzedadzą na czym ucierpi firma zarówno finansowo jak i wizerunkowo.
Zdecydowalismy się również na self-publishing zarówno ze względów finansowych jak i strategii wydawniczej na przyszłość. dokładnie tak samo zrobiliśmy w przypadku wersji PC i z efektów wszyscy jestesmy zadowoleni. po wielu rozmowach z wydawcami doszliśmy do wniosku że:
– ich propozycje finansowe są dla nas niewystarczające
– wydając gre sami, zbudujemy sobie bazę użytkowników dla nastepnych naszych projektów.
Wydawca wcale nie musi sie przełożyć na wiekszą liczbę sprzedanych kopii. otoczenie rynkowe się zmienia, a niezależni developerzy są wspierani przez platformy sprzedażowe. trzeba pamiętać również że wydawca bierze swoją prowizję co bardzo mocno pomniejsza finalny zysk jaki generuje spółka.
2. Kilka miesięcy temu informowaliście o milionie sprzedanych kopii GREEN HELL. Czy jest szansa na półtora miliona do końca roku? Biorąc pod uwagę nadchodzące promocje…
Taki volumen sprzedaży wydaje się prawdopodobny do osiągniecia jeszcze w tym roku. duże nadzieje pokładamy w dodatku Spirits of Amazonia i współpracy ze Steam podczas jego wydania. Przed nami również Winter Sale.
3. Różne szacunki wskazują, że GREEN HELL na konsole ma przynajmniej taki sam potencjał jak na PC czy 1-1,5 miliona sprzedanych kopii? Czy przygotowujecie również wersję na konsole nowej generacji?
Jesteśmy już po wstępnych rozmowach zarówno z Microsoftem jaki i Sony. Sygnały płynące do nas są dość jasne – obie platformy chcą mieć GH u siebie i widzą duży potencjał w sprzedaży. W pierwszej kolejności powstaną wersje na obecne konsole gdyż sprzedaż na nich będzie przez najblizsze miesiące najwyższa. Kolejnym krokiem będzie przygotowanie wersji na nowe generacje.