Kogifi Digital – wrocławska spółka specjalizująca się w transformacji cyfrowej przedsiębiorstw – wypracowała w I półroczu 2020 przychody netto ze sprzedaży na poziomie 4,8 mln zł, a także zanotowała zysk netto na poziomie 0,5 mln zł. Przedstawiciele spółki prognozują, że do końca roku przychody ze sprzedaży wzrosną do ok. 16 mln zł netto – to ponad trzykrotnie więcej niż w roku 2019, kiedy wskaźnik ten wyniósł 5,09 mln zł netto.
Mimo ogólnego spowolnienia gospodarczego spowodowanego pandemią koronawirusa spółka Kogifi, podobnie jak większość przedstawicieli branży IT, wyszła z potencjalnego kryzysu obronną ręką. Pierwsze półrocze kończy z przychodami ze sprzedaży na poziomie 4,8 mln zł netto, co daje niemal pięciokrotny wzrost w stosunku do analogicznego okresu w 2019 roku (1,02 mln zł netto), a także z zyskiem netto w wysokości 0,5 mln zł (wzrost o 366 proc. proc. r/r).
ZOBACZ TAKŻE: Baza wiedzy firmy przeniesiona do AR/VR
„Niemal połowa naszych przychodów jest generowana przez wdrożenia systemów e-commerce np. Adobe Magento, a także przez projektowanie i wdrażanie platform CMS takich jak Sitecore czy Adobe oraz intranetów korporacyjnych w oparciu o Microsoft SharePoint. Kolejne 20 proc. przychodów to efekt utrzymywania wdrożeń w modelu 24/7 wedle standardu ITIL oraz wspierania klientów w generowaniu sprzedaży poprzez kanały online” – mówi Tomasz Gibas, szef sprzedaży w Kogifi Digital.
„Pandemia „zapewniła” wielu firmom przyspieszoną lekcję z transformacji cyfrowej. Spowodowała galopujący rozwój e-commerce, a także zmusiła wiele biznesów do błyskawicznego przejścia na tryb pracy zdalnej oraz udoskonalenia narzędzi komunikacji. Stąd spory rozwój świadomości przedsiębiorców odnośnie konieczności inwestycji w nowe technologie i w efekcie – wzrost zainteresowania naszą ofertą” – dodał.
Pomyślne perspektywy na kolejne miesiące
Przedstawiciele Kogifi spodziewają się optymistycznego scenariusza, jeśli chodzi o zamknięcie roku, zakładając przychody ze sprzedaży na poziomie ok. 16 mln zł netto.
„W nadchodzącym, 2021 roku liczymy na dalsze wzrosty, naszym celem jest zwiększenie sprzedaży do poziomu 27 mln zł netto” – mówi Tomasz Gibas.
Głównym katalizatorem rozwoju w kolejnych miesiącach ma być ekspansja spółki na rynkach DACH, w Wielkiej Brytanii oraz Skandynawii, gdzie spółka ma już swoje przedstawicielstwo.
W ostatnim czasie Kogifi Digital wydzieliła wyspecjalizowane spółki Kogifi Automation oraz Aidar Digital. Pierwsza z nich zajmuje się projektami z zakresu automatyzacji i robotyzacji przemysłu w Polsce, a także wdrażaniem nowoczesnych rozwiązań z zakresu Przemysłu 4.0. Spółka współpracuje z branżowymi partnerami jak Advantech, Elmodis oraz Fanuc.
Kogifi Automation dostarcza zintegrowane stanowiska obsługujące maszyny oraz procesy firmowe. Spółka korzystając z doświadczenia w IT oferuje polskim fabrykom wsparcie w rozwoju i utrzymaniu systemów informatycznych, w tym platformy ERP SAP. Planowane przychody za rok 2020 nie zostały ujawnione.
Z kolei Aidar Digital to spółka sprzedająca licencję SaaS produktu wspierającego treningi oraz zdalne wsparcie w fabrykach przy wykorzystaniu technologii AR/VR. Wśród klientów spółki można wymienić m.in. fabrykę silników Mercedesa w Jaworze oraz kilka innych fabryk w Polsce. Kogifi Digital pracowało nad produktem przez ostanie trzy lata inwestując w rozwój technologii. W tym roku planuje pozyskanie inwestora na dalszy rozwój produktu i ekspansję międzynarodową. Planowane przychody za rok 2020 nie zostały ujawnione.