Od najnowocześniejszych technologii po ręcznie lakierowane drzwi i żywe zestawienia kolorów – Nissan pokazuje kunszt wykonania dwukolorowych egzemplarzy modelu JUKE.
Zespół odpowiedzialny za proces lakierowania dwukolorowych nadwozi
Zadanie stworzenia szerokiej palety kolorów nadwozia zostało powierzone studiu projektowania kolorów Nissana w Nissan Design Europe (NDE) w Londynie. Procesem precyzyjnego lakierowania zajęli się pracownicy zakładu w Sunderland. Zespół NDE w Londynie kierowany przez Lesley Busby, menedżerkę ds. kolorów w Nissan Design Europe, wybrał kolory i stworzył dwukolorowe zestawienia, które zostały włączone do bogatej palety kolorystycznej JUKE.
Clare Errington, menedżerka działu lakierniczego w zakładzie Nissana w Sunderland, była odpowiedzialna za precyzyjne odtworzenie kolorów i nałożenie lakieru na nadwozie modelu JUKE w fabryce.
Lesley, Clare i ich zespoły pracowały przez ponad rok zanim z taśmy zjechał pierwszy samochód przeznaczony dla klienta i polakierowany zgodnie z rygorystycznym procesem, który zapewnia wierność kolorystyczną.
Dzieło sztuki hi-tech
Praca z jednostkami pomiarowymi mniejszymi niż grubość włosa wymaga mikroskopowej precyzji, która jest kluczem do sukcesu Nissana. Specyfikacja jasno określa, jak kolor ma wyglądać na samochodzie, ile lakieru nałożyć oraz niezbędną jakość lakieru.
Aby zagwarantować bezbłędne wykonanie za każdym razem, konieczne jest bardzo rygorystyczne czyszczenie powierzchni. Należy usunąć nawet najdrobniejsze drobinki kurzu, aby mieć pewność, że lakier zostanie nałożony na idealnie czystą powierzchnię. Pracownicy działu lakierniczego noszą również niestrzępiące się ubrania, aby uniknąć zanieczyszczenia środowiska pracy i korzystają ze specjalnego oświetlenia, które umożliwia wysoce wykwalifikowanym kontrolerom jakości wykrycie i usunięcie wszelkich niedoskonałości przed ukończeniem procesu.
ZOBACZ TAKŻE: 500-tysięczny Nissan LEAF zjechał z taśmy produkcyjnej
„Musimy nieustannie się dostosowywać, aby odpowiadać na zmieniające się wymagania klientów. Kierujemy się sugestiami użytkowników samochodów naszej marki, dzięki czemu wiemy, w którym kierunku pójść, jak wykonywać naszą pracę i co robić, by jak najlepiej odpowiadać na ich oczekiwania. Linia produkcyjna to prawdziwa symbioza robotów i ludzi, którzy pracują w harmonii, aby osiągnąć jak najlepszy efekt. Końcowy wynik osiągany jest dzięki idealnej kombinacji technologicznej precyzji i kunsztu rzemieślniczego, która pozwala stworzyć zachwycające i niepowtarzalne egzemplarze modelu JUKE, które odpowiadają potrzebom klientów” – mówi Clare Errington.
Proces pokazuje, że Nissan przykłada ogromną wagę do każdego szczegółu, co potwierdza wygląd każdego dwukolorowego egzemplarza modelu JUKE, którego karoseria poddawana jest kompleksowej serii zabiegów. Począwszy od lakieru bazowego i precyzyjnej procedury zanurzania, przez uszczelniacz, aż po nakładanie lakieru na podwozie, każdy etap został zoptymalizowany tak, aby osiągnąć perfekcyjną kombinację wytrzymałości i piękna.
Wykorzystując cztery najnowocześniejsze kabiny lakiernicze w zakładach Nissana w Sunderland, które są częścią inwestycji przeznaczonych dla modelu JUKE o łącznej wartości 111 milionów euro, wykwalifikowani pracownicy nakładają na samochody po kilka warstw lakieru. Zaawansowany technologicznie proces zapewnia, że każdy pojazd wyjeżdża z fabryki z połyskującym, przyciągającym wzrok nadwoziem, które doskonale współgra z wyrazistym charakterem modelu.
ZOBACZ TAKŻE: Nissan przyjmuje energię jako opłatę za parkowanie
„Wkładamy serce i zaangażowanie w opracowywanie nowych modeli Nissana i czujemy za nie prawdziwą odpowiedzialność. Jesteśmy niezwykle dumni z naszej pracy, zwłaszcza przy takim samochodzie jak JUKE, w przypadku którego nieodzowne było uchwycenie jego osobowości za pomocą energetycznych kolorów, które są źródłem jego atrakcyjności” – dodaje Clare.
Odważna personalizacja w celu sprostania zmiennym wymaganiom klientów
„W drugiej generacji modelu JUKE chcieliśmy osiągnąć bardziej dojrzały wygląd i funkcjonalność. Jesteśmy pewni, że JUKE nie tylko ma wyrazisty styl, ale pozwala również kierowcy na pokazanie jego stylu” – wyjaśnia Lesley Busby.
Dwukolorowe nadwozie jest trendem, który staje się coraz bardziej popularny wśród nabywców. 30% wszystkich klientów wybiera opcję dwukolorowego nadwozia w nowym Nissanie JUKE, a najpopularniejsze jest zestawienie białego perłowego lakieru z czarnym dachem.
Moda na dwukolorowe nadwozia wynika z potrzeby personalizacji. Kierowcy chcą wyrazić swój niepowtarzalny styl poprzez samochód, którym jeżdżą.
Aby sprostać wymaganiom klientów, po miesiącach projektowania, planowania i prac inżynieryjnych Nissan stworzył paletę oryginalnych kolorów lakieru. Marka oferuje aktualnie 11 kolorów nadwozia i 3 kolory dachu, co daje w sumie 15 różnych kombinacji kolorystycznych.
Wszystkie kolory, w tym flagowy, pomarańczowo-czerwony Fuji Sunset Red, zostały opracowane specjalnie dla modelu JUKE.
Klienci mogą w prosty sposób wybrać swoje zestawienie kolorów korzystając z internetowego konfiguratora, w którym można zobaczyć podgląd samochodu w wybranej wersji w widoku 360 stopni.
„Kolor i wykończenie są kluczowe dla osobowości samochodu. 11 kolorów nadwozia modelu JUKE i 15 różnych zestawień kolorystycznych oznaczają, że każdy klient znajdzie coś dla siebie” – dodała Clare Errington.
„JUKE ciągle przesuwa granice oryginalnego i odważnego designu, utrzymując pozycję buntownika w gamie Nissana ze względu na swoje zadziorne usposobienie – to niewielki samochód z wielkim charakterem. Połączenie kunsztu rzemieślniczego i najbardziej zaawansowanych technologii pozwoliły na nadanie mu nieprzeciętnej osobowości” – podsumowuje Lesley Busby.