Dwa lata temu Eurocash Dystrybucja wprowadziła na rynek eurocash.pl – innowacyjną platformę do zakupów internetowych dla właścicieli małych i średnich sklepów. Przedsiębiorcy zyskali zarówno możliwość wygodnego i szybkiego zamawiania produktów, a także szereg funkcjonalności wspierających zarządzanie sklepem.
W 1 półroczu 2020 r., który przypadł na czas „narodowej kwarantanny”, klienci Eurocash Dystrybucja zamówili przez eurocash.pl towary o wartości 2,1 mld zł (+0,5 mld r/r). Ewenementem była sprzedaż przez smartfona, która wyniosła aż 485 mln zł (vs. 270 mln w 1 półroczu 2019 r.), a w lipcu osiągnęła swoją rekordową miesięczną wartość – 100 mln zł. Trudny okres epidemii, w którym odnotowano rekordowe wyniki eurocash.pl, pokazał potencjał biznesowy rozwiązań e-commerce B2B.
„eurocash.pl rozwijamy intensywnie już od dwóch lat. Poza regularnym wzrostem wartości sprzedaży, odnotowujemy zwiększone zainteresowanie wersją mobilną wśród klientów Eurocash Dystrybucja. Na koniec pierwszego półrocza mamy 15 tysięcy użytkowników platformy, z czego 6,5 tysiąca korzystało z niej przez smartfon. Oznacza to ponad 70% wzrost rok do roku w kanale mobile, a nie tylko. W lipcu udało się nam osiągnąć rekord sprzedaży mobilnej – 100 mln zł”– mówi Tomasz Polański, Dyrektor Generalny Eurocash Dystrybucja.
„Prawdziwym sprawdzianem dla eurocash.pl był czas obostrzeń związanych z koronawirusem. Bezpieczne, bezkontaktowe zamawianie i odbieranie towaru stało się w tym okresie dużą wartością naszej platformy. W czasie pandemii odnotowaliśmy widoczny wzrost wartości sprzedaży online. W marcu było to blisko 80 mln zł dodatkowego obrotu” – wskazuje Tomasz Polański.
„Trudny okres pandemii pokazał jak duży jest potencjał biznesowy rozwiązań e-commerce dla B2B. W tym czasie, eurocash.pl stał się dla naszych Klientów również rzetelnym kanałem informacji dot. prowadzenia sklepu wobec obostrzeń związanych z pandemią. Na platformie uruchomiliśmy stronę „Bezpiecznie z eurocash.pl”, gdzie publikujemy informacje o obowiązujących regulacjach, porady ekspertów BHP, zarządzania jakością czy prawników. Strona ta odnotowała w czasie pandemii rekordową liczbę – blisko 100 tysięcy odsłon” – dodaje.
Użytkownicy eurocash.pl chętnie korzystają również z innych funkcjonalności platformy. Szczególnie dużą popularnością cieszą się akcje handlowe i kupony rabatowe. Za ich realizację klienci otrzymują dodatkowe korzyści do wykorzystania w ramach zakupów na platformie. W pierwszym półroczu 2020 roku, ponad połowa użytkowników eurocash.pl aktywowała blisko 200 tys. kuponów. W akcjach handlowych wzięło udział ponad 12 tys. klientów Grupy Eurocash.
„Dynamika rynku, stale zmieniające się trendy sprawiają, że platforma eurocash.pl musi się nieustannie rozwijać. Od początku roku wprowadziliśmy blisko 50 usprawnień. Są to zarówno drobne zmiany ułatwiające użytkowanie, jak i większe funkcjonalności. Dużą zmianą było m.in. uproszczenie przejście do oferty innych jednostek biznesowych Grupy Eurocash. Teraz eurocash.pl pozwala na zaopatrzenie sklepu poza produktami spożywczymi i alkoholowymi również w produkty przykasowe, lekarstwa OTC oraz ponad 35 tysięcy produktów uzupełniających oferowanych w eurocash.pl Market” – tłumaczy Andrzej Szałowski, Dyrektor Marketingu Eurocash Dystrybucja.
Platforma eurocash.pl umożliwia przedsiębiorcom prowadzącym małe i średnie sklepy w całej Polsce m.in szybkie i wygodne zamawianie towarów. Można z niej korzystać w wersji online, cloud i mobile. Rozwiązanie zapewnia również dostęp do wiedzy o lokalnym rynku, rankingów najlepiej sprzedających się produktów, podglądu gazetek konkurencji, czy informacji o kampaniach telewizyjnych największych producentów FMCG. Platforma została stworzona przez Eurocash Dystrybucja, część Grupy Eurocash odpowiedzialną za aktywną dystrybucję (z dostawą do klienta). Od niedawna jednak mogą z niej również korzystać klienci Eurocash Eurocash Cash&Carry, Eurocash Serwis i Eurocash Gastronomia.