Sentinic – Debiut nowego startupu technologicznego

SEG 2025

Sentinic.com, platforma do obserwacji wizerunku w najpopularniejszej wyszukiwarce na świecie, jest już w fazie testów. 

Sentinic to startup, który pracuje nad pierwszym narzędziem do monitorowania reputacji na podstawie słów kluczowych w wyszukiwarce Google w czasie rzeczywistym. Platforma jest kierowana do osób zajmujących się marketingiem, PR i HR, a także wszystkich, którym w trosce o swój biznes zależy na obserwacji swojego wizerunku w internecie: drobnych przedsiębiorców, artystów, osób prywatnych.

Sentinic umożliwia śledzenie oraz analizę wydźwięku informacji widocznych w wynikach wyszukiwania oraz wykrywanie sytuacji kryzysowych na bardzo wczesnym etapie. 

Zwłaszcza dzisiaj w dobie ogólnoświatowej pandemii widzimy, jak ważna jest szybka reakcja. Nie tylko nasza pozycja w wyszukiwarce lecz także pierwsze 20 wyników, które są sprawdzane przez konsumentów, w dużej mierze świadczą o wizerunku. Sentinic to unikalne narzędzie, które naturalnie uzupełnia lukę w dotychczasowym monitorowaniu treści i jest brakującym elementem uzupełniającym inne oprogramowania” – mówi Tomasz Lewandowski, Project Leader w Sentinic. 

Jak to działa? 

Sentinic umożliwia obserwację wybranych słów kluczowych i pierwszych 20 wyników widocznych w wyszukiwarce i – co najważniejsze – samodzielnie określa wydźwięk tych treści.

Sztuczna inteligencja na bieżąco wykonuje analizę słów kluczowych w tytule, leadzie jak i w całej treści artykułu i określa, czy materiał jest pozytywny, negatywny czy neutralny. System zbiera informacje z każdego dnia, dzięki czemu łatwo możemy ocenić, jak w czasie zmienia się reputacja np. naszej firmy w sieci. 

Sentinic na bieżąco informuje także o zmianach w wynikach wyszukiwania takich jak nagły wzrost treści o negatywnym wydźwięku czy spadek pozytywnych wyników wyszukiwania. To właśnie ta funkcja sprawia, że Sentinic, wyłapuje potencjalne kryzysy o wiele szybciej i daje możliwość wcześniejszej reakcji i stłumienia sytuacji wyjątkowych w zarodku. Dostęp do takich danych z pewnością pozwoli ulepszyć strategię marketingową firmy. 

Kończymy właśnie etap beta z udziałem międzynarodowych ekspertów, doskonalimy narzędzie według ich uwag i niebawem udostępniamy narzędzie wszystkim” – dodaje Lewandowski. 

Sentinic to narzędzie SAAS, dostępne z poziomu przeglądarki za miesięczną opłatą subskrypcyjną i 3 planami dla różnej wielkości organizacji czy pojedynczych użytkowników, dostępne także z poziomu smartfona. Za development i projekt UX narzędzia odpowiada polski software house Autentika.

epoint