W lipcu pisaliśmy o tym, że spółka Skinwallet, zajmująca się wymianą i handlem dobrami cyfrowymi, zmierza na giełdę. Dzisiaj firma zadebiutowała na NewConnect.
Spółka Skinwallet S.A. dołączyła dzisiaj do grona spółek, które tworzą prężnie rozwijający się na giełdzie warszawskiej segment spółek z sektora gamingowego. Warszawska Giełda Papierów Wartościowych zajmuje jedno z czołowych miejsc w lidze międzynarodowej jeśli chodzi o liczbę spółek z tego sektora notowanych na rynku.
Na Giełdzie Warszawskie znajduje się obecnie 45 spółek związanych z branżą gamingową. Klasyfikuje to nasz parkie jako drugi na świecie, ustępujący pola tylko Tokijskiemu. Z obecnych na giełdzie spółek 33 znajduje się na na rynku NewConnect, natomiast 12 występuje na rynku głównym.
Pierwsze półrocze 2020 to jest dobry rok dla sektora gamingowego na giełdzie. Na rynku NewConnect kapitalizacja spółek growych sięgnęła 4 mld zł, a obroty w tym sektorze przekroczyły 1 mld 400 tys zł.
ZOBACZ TAKŻE: Skinwallet zmierza na giełdę NewConnect
Skinwallet to przede wszystkim platforma, która umożliwia sprzedaż dóbr cyfrowych, skupiając się przede wszystkim na elementach kosmetycznych z gier (tzw. skórki, skiny). Działalność firmy ogranicza się na ten moment do najpopularniejszych tytułów z ogromnej biblioteki Steam, czyli DOTA2, Team Fortres 2 oraz CS:GO. Warto zaznaczyć, że są to tytuły, które łącznie ogląda ponad 65% widzów e-sportu ogólnie.
„Jeśli spojrzymy, na rynek obrotu dobrami cyfrowymi, to jego wartość na ten moment szacowana jest na około 30 mld USD. jest to raptem część globalnego rynku gier” – charakteryzuje rynek Kornel Szwaja, prezes Skinwallet.
„Rynek platform trudniących się dobrami cyfrowymi z gier charakteryzuje się dużym rozdrobnieniem. Wiele z tych spółek które dostępne są na rynku nie nadąża za aktualnymi trendami i pozostawia wiele do życzenia jeśli chodzi o wydajność czy sposób obsługi klienta” – dodaje.
ZOBACZ TAKŻE: SkinWallet idzie na globalnego lidera dóbr cyfrowych
„Naszymi głównymi filarami na których bazują nasze produkty, ten który obecnie mamy i te które powstaną w najbliższym czasie, to przede wszystkim przestronność dostępu środków finansowych. Naszym celem jest umożliwienie użytkownikom prostego i szybkiego uzyskania dostępu do swoich środków, które pozyskali z handlu dobrami cyfrowymi” – wskazuje główne cele spółki prezes Skinwallet.
„Docelowo, zaraz po starcie marketplace’u, będziemy pracowali nad usługami od graczy dla graczy, ale również nad poszerzeniem portfolio tytułów, które obsługujemy i wspieramy o inne gry i inne ekosystemy, tak, żeby użytkownicy innych platform mieli możliwość swobodnego handlu dobrami cyfrowymi” – przedstawia dalsze plany spółki Kornel Szwaja.
„Rynek gier charakteryzuje się bardzo wysoką dynamiką wzrostu. Prognozuje się, że w 2022 roku rynek handlu dobrami cyfrowymi ma osiągnąć poziom już 50 mld USD „– powiedział prezes Skinwallet, charakteryzując przyszłość rynku.
Całość debiutu dostępna jest w formie cyfrowej na platformie YouTube. Pełny materiał załączamy poniżej.