Przy wcześniejszych datach premiery Cyberpunk 2077 zarząd CD Projekt nie wspominał, że gra weszła w finalną fazę certyfikacji. Wszystko wskazuje więc, że to ostateczne odliczanie. Przedstawiamy zestawienie tez zarządu CD Projekt z telekonferencji wynikowej na podstawie biur maklerskich Trigon i BDM.
Cyberpunk 2077
Brokerzy zaznaczają, że data premiery Cyberpunka 2077 została podtrzymana na 19 listopada i zarząd „nie widzi żadnych szans na zmianę tej daty”. Optymalizacja gry „Cyberpunk 2077” idzie dobrze i jednocześnie rozpoczęto finalną certyfikację.
Budżet marketingowy Cyberpunka 2077 będzie ok. 3x większy od Wiedźmina 3, a jego ostateczny koszt będzie zależny od zapotrzebowania największych dystrybutorów. CDR nie podaje wartości budżetu, ponieważ jest ona elastyczna, ostateczna wartość będzie zależała od oczekiwań dystrybutorów, analityków rynkowych i może się zmienić.
Studio planuje wydać więcej dodatków do nowej gry niż do „W3”. Jeszcze przed premierą „CP”, czyli niedługo ogłosi plany związane z rozszerzeniami do gry.
Kampania reklamowa gry ruszy w telewizji, druku, radiu i kinach w październiku, a reklamy OOH pojawią się w listopadzie (intensyfikacja kampanii w I połowie listopada). Liczba preorderów Cyberpunka dużo wyższa niż w przypadku poprzedniej gry Wiedźmin. Spółka planuje jeszcze kilka transmisji internetowych pt. „Night City Wire”.
CDR konserwatywnie zakłada split 50:50 w zakresie sprzedaży cyfrowej vs. sprzedaż fizyczna. Jeżeli miałoby się to zmienić, to na korzyść sprzedaży cyfrowej. CDR zakłada, że gra będzie przeceniona później niż W3.
CDR będzie chciał podzielić się z informacjami o sprzedaży Cyberpunka podczas konferencji po wynikach za III kwartał. Raport ma zostać opublikowany 26 listopada, tydzień po premierze.
Jak wskazano „z czasem, gra staje się starsza i coraz więcej sprzedaży jest realizowanej przez internet, a fizyczna sprzedaż spada”. Przyszły rok będzie jednak wyjątkowy, nowa generacja konsol będzie coraz bardziej popularna. Spółka nie planuje szybkiego stosowania zniżek od regularnej ceny Cyberpunka.
Cyberpunk 2077 kwalifikuje się pod rozliczenie IP BOX.
Plany dla marki Wiedźmin
CD Projekt szykuje na 2021 rok nową edycję gry „Wiedźmin 3: Dziki Gon” na konsole nowej generacji Xbox Series X i PlayStation 5 oraz komputery PC (edycja ta będzie zawierała oba dodatki oraz komplet wydanych DLC) (pricing 60USD). Całość rozbudowana zostanie o szereg usprawnień wizualnych oraz technicznych. Wśród ulepszeń znajdą się m.in. wsparcie ray tracing oraz szybsze czasy ładowania gry. Dzięki specjalnej aktualizacji, z ulepszeń będą mogły skorzystać również osoby, które kupiły i posiadają grę w wersji na Xbox One, PlayStation 4 lub na PC.
Gra mobilna „The Witcher: Monster Slayer”, realizowana przez Spokko z grupy CD Projekt, jest w fazie soft launch, który trwa w Nowej Zelandii. Data premiery gry mobilnej zostanie podana jeszcze w tym roku.
Finanse CD Projekt
Priorytetem spółki jest posiadanie „poduszki finansowej”, która zabezpieczy dalszy wzrost spółki, ale zarząd nie wyklucza dywidendy lub skupu akcji własnych.
BDM zauważył, że zarząd CD Projekt podał, że większość zespołów nadal pracuje w domu i ten sposób pracy ma zostać utrzymany do końca 2020 roku.