Atomic Jelly SA złożyło wniosek o wprowadzenie akcji Spółki do obrotu na rynku publicznym i czeka na zatwierdzenie Dokumentu Informacyjnego firmy ze strony Giełdy Papierów Wartościowych w W-ie (GPW). Producent i wydawca gier wideo liczy na debiut na rynku NewConnect jeszcze w tym roku.
W 2019 roku studio pozyskało 2,4 mln zł w ramach kampanii crowdfundingowej. Fundusze przeznaczono m.in. na wydanie siedmiu preprodukcji, w tym Truck Mechanic: Dangerous Paths, nad którym to tytułem studio aktualnie pracuje. Atomic Jelly rozwija również swoją działalność wydawniczą. Obecnie wydaje oraz pomaga w dopracowaniu i ukończeniu symulatora naprawy promów i stacji kosmicznych – Space Mechanic Simulator. Premiera tytułu autorstwa Tomas Jelonek Studio zaplanowana jest na 2021 rok.

„Jesteśmy w trakcie ostatniej rundy konsultacji z Giełdą Papierów Wartościowych co do treści Dokumentu Informacyjnego Spółki. Celujemy, aby debiut akcji Atomic Jelly na rynku NewConnect nastąpił jeszcze w tym roku – informuje Bartosz Rakowski, prezes Atomic Jelly SA.
„Liczę na to, że wejście na parkiet zwiększy grono inwestorów Spółki, a także przyczyni się do wzrostu rozpoznawalności naszego studia. Nie planujemy, aby debiut był połączony z publiczną emisją akcji” – dodaje.
Założone przez doświadczonych pasjonatów studio gier wideo powstało w 2016 roku w Poznaniu. Aktualnie Atomic Jelly SA zajmuje się produkcją i wydawaniem gier w wersji na komputery stacjonarne. Strategia spółki zakłada wydawanie 1-2 średniobudżetowych gier rocznie, z czego produkcja przynajmniej 1 gry będzie samodzielna. Jednocześnie studio chce także poszerzać paletę platform gier z PC do konsol takich jak Nintendo Switch, PlayStation oraz Xbox.
W minionym roku studio przeprowadziło kampanię crowdfundingową, w której pozyskało ponad 2,4 mln zł. Fundusze zostały przeznaczone na rozwój studia oraz m.in. wydanie siedmiu preprodukcji, w tym Truck Mechanic: Dangerous Paths, nad którym to tytułem spółka aktualnie pracuje.
Truck Mechanic: Dangerous Paths to gra hybrydowa łącząca w sobie kilka gatunków będąca jednocześnie zaawansowanym symulatorem mechanika samochodowego (z naciskiem na wierne odtworzenie budowy ciężarówki Ził-130), a z drugiej strony pozostaje grą eksploracyjną z wątkami fabularnymi, w której gracz będzie miał za zadanie pokonać trudne i niebezpieczne drogi Ameryki Południowej. W przypadku awarii gracz wyjdzie z kabiny, usunie przeszkody, sprawdzi stan techniczny pojazdu i wykona niezbędne naprawy korzystając z tego co ma aktualnie pod ręką.
Premiera tytułu zaplanowana jest na 2Q 2021 roku. Współwydawcą gry jest PlayWay.
Studio jest producentem gier tj.: Project Remedium oraz 303 Squadron: Battle of Britain. Natomiast co do portingu gier, spółka współpracuje z zewnętrznymi zespołami.
„W przyszłości chcemy sami działać w obszarze portingu”– dodaje Bartosz Rakowski.
Oprócz produkcji gier, spółka rozwija także swoją działalność wydawniczą.
„Posiadamy prawa wydawnicze do wszystkich naszych tytułów. Przypomnę, że swego czasu odkupiliśmy prawa wydawnicze do gry Train Mechanic Simulator” – zaznacza prezes Atomic Jelly. Tytuł zadebiutował na rynku w 2017 roku.
Aktualnie Atomic Jelly pełni rolę wydawcy oraz pomaga w udoskonaleniu i ukończeniu symulatora naprawy promów i stacji kosmicznych – Space Mechanic Simulator. Akcja gry odbywa się w kosmosie na orbitach Marsa, Ziemi i Księżyca, a także na ich powierzchni, gdzie gracz porusza się w stanie nieważkości, poszukując uszkodzonych części. Zadaniem bohatera podczas każdej misji jest zlokalizowanie uszkodzonej części statku kosmicznego, satelity lub łazika. Tytuł posiada wymagającą kampanię dla jednego gracza, w której otrzymuje on coraz trudniejsze do wykonania misje.
Podczas tegorocznego Steam Game Festival: Autumn Edition udostępnione zostało darmowe demo produkcji. Autorem gry jest Tomas Jelonek Studio. Tytuł pojawi się na rynku w 1Q 2021 roku.
W celu rozwijania kompetencji i budowania niezbędnych relacji z uczestnikami rynku, spółka ściśle współpracuje z Collegium Da Vinci. Bartosz Rakowski wykłada na uczelni wyższej przedmioty związane z projektowaniem gier.