Producent gier planszowych z Grupy RLTY Investments, zawarł umowę o współpracy z Grupą MAC S.A. W skład konsorcjum wchodzi również studio developerskie, Sargon Games. Bored Games wspólnie z Sargon Games będzie odpowiadać za tworzenie dla grupy kapitałowej MAC gier planszowych oraz wspierać ją w zakresie doradztwa dotyczącego rynku gier planszowych i ich możliwego wykorzystania w edukacji.
Współpraca pomiędzy podmiotami rozpocznie się już w październiku br. Poza grami edukacyjnymi projekt przewiduje również aktywność komercyjną w obszarze gier rozrywkowych. Umowa przewiduje nie tylko opracowanie kilku niezależnych tytułów ale również wsparcie jakiego Bored Games wspólnie z Sargon Games udzielą Grupie MAC S.A. w zakresie wykorzystania gier planszowych oraz mechanizmów grywalizacyjnych w produktach edukacyjnych. Ich dystrybucja będzie odbywać się za pośrednictwem sklepów i hurtowni z grami planszowymi oraz tradycyjnymi kanałami sieci sprzedaży, do których dostęp umożliwi Grupa MAC S.A., obecna we wszystkich sieciach sprzedaży i sieciach księgarskich w Polsce.
„Rynkiem gier planszowych interesowaliśmy się już od dłuższego czasu. Ze względu na jego specyfikę, dynamiczne zmiany i szczególne kompetencje, jakich on wymaga, potrzebowaliśmy odpowiednich partnerów zewnętrznych, którzy pomogliby nam taki projekt zrealizować. Liczymy na to, że współpraca z Bored Games oraz Sargon Games przyniesie nam wiele obszarów synergii a planowane projekty komercyjne będą kolejnym elementem dywersyfikacji naszego biznesu” – mówi Grzegorz Kowalski, Prezes Zarządu Grupy MAC S.A.
Projekty komercyjne zawiązanego konsorcjum będą przygotowywane również z myślą o rynkach zagranicznych, na których operuje Grupa MAC S.A. Ich dystrybucja rozpocznie się w przyszłym roku. Premiera pierwszych produktów planowana jest na przełomie tego i przyszłego roku.
„Łącząc odmienne specjalizacje i kompetencje uzyskujemy w tym tercecie wyjątkową synergię i potencjał, którego rynek gier planszowych zwyczajnie wymaga. Jesteśmy przekonani, że wypracujemy wspólnie wielowymiarową wartość, zamkniętą w przewidywalnej, fizycznej formie gier, ale definiującą się także na poziomie biznesu, tworzenia lokalnej, kieleckiej specjalizacji kreatywnej i wyróżnika wydawniczego, czy też utrwalonej klasy jakościowej. Samej spółce Sargon Games pozwoli to natomiast na poszerzenie zakresu tematycznego i koncepcyjnego realizowanych projektów” – mówi Marcin Szmel, Prezes Zarządu Sargon Games
„Nieco ponad pół roku temu pozyskaliśmy drugie strategiczne partnerstwo biznesowe. Traktujemy to m.in. jako jeden ze sposobów rynkowej weryfikacji naszej wiarygodności. Kooperacja z tak renomowanym partnerem jakim jest Grupą MAC jest dla nas nie tylko wyróżnieniem, ale również niezwykle ciekawym przedsięwzięciem. To dla nas możliwość wejścia na kolejny, bardzo interesujący obszar rynkowy o ogromnym potencjale. Pozwala nam to z dużą dozą optymizmu patrzeć na rozwój naszego biznesu” – mówi Sebastian Srebro, Prezes Zarządu Bored Games.
Współpraca z Grupą MAC Edukacja jest już drugim konsorcjum Bored Games. W grudniu ub. r. spółka rozpoczęła kooperację z producentem zabawek – COBI. Pierwszy wspólny projekt spółek, gra SMALL ARMY: TANK WARS miał premierę 12 września br.